Πίσω στην κορυφή της σελίδας
21.11.2010 | 00:00
Νίκος Κριαράς

Τι πρέπει να τρώει όταν έχει πυρετό;

ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Διατροφικά tips για να νιώσει καλύτερα όταν έχει ανέβει η θερμοκρασία του!
 
Το μικρούλι έχει πυρετό. Ταλαιπωρείται. Γνωρίζεις ότι είναι μια κατάσταση που πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη σημασία και στη διατροφή του. Τι πρέπει να τρώει; Τι να αποφεύγεις; Ο διαιτολόγος-διατροφολόγος Νίκος Κριαράς έχει όλες τις απαντήσεις....
 
Ως πυρετός, καλείται η αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος πέραν των φυσιολογικών τιμών. Οι φυσιολογικές τιμές έχουν ορισθεί στους 36,5 βαθμούς Κελσίου με όριο +0,5 βαθμών Κελσίου. Μέχρι την τιμή των 37,4 βαθμών Κελσίου δεν θεωρείται ανησυχητικό.
 
Κατά τη φάση του πυρετού, ο οργανισμός μεταβαίνει σε ένα νέο στάδιο συμπτωμάτων τα οποία αν και επίπονα, είναι ανεκτά. Τα συμπτώματα από την εμφάνιση του πυρετού, είναι τα εξής:
 
Kούραση - Αδυναμία - Ζαλάδα – Ατονία – Τρέμουλο – Ανορεξία – Δίψα - Απώλεια βάρους – Δυσκοιλιότητα - Ξηρή γλώσσα - Ξηρά χείλη
 
Κατά την εμφάνιση των ανωτέρω συμπτωμάτων δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος διατροφικής σύστασης πέραν της φαρμακευτικής αγωγής.
 
Όταν δοθεί η πρώτη δόση της αντιπυρετικής αγωγής και το παιδί ηρεμήσει από τη κρίση των συμπτωμάτων, τότε θα πρέπει να ελέγξουμε τη διατροφή του, ώστε να μην ταλαιπωρείται αλλά και να μην "αναγκάσουμε" τον οργανισμό να αυξήσει τη θερμοκρασία του σώματος.
 
ΤΑ ΝΑΙ & ΤΑ ΟΧΙ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
 
-Ελαφριά διατροφή με άφθονα υγρά.
 
-Θα πρέπει να αποκλεισθούν οι λιπαρές και τηγανιτές τροφές.
 
-Δεν θα πρέπει να καταναλώσει οποιοδήποτε τρόφιμο με συστατικό τη σοκολάτα.
 
-Δεν θα πρέπει να καταναλώσει τροφές όπως: πατάκια, γαριδάκια, σάντουιτς, μπισκότα, κρουασάν, κονσέρβες, αναψυκτικά και τρόφιμα με καρυκεύματα διότι αναγκάζουν τον οργανισμό να αυξήσει τη θερμοκρασία του.
 
-Λόγω της εμφάνισης της ατονίας και της δυσκοιλιότητας, θα πρέπει να χορηγήσουμε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Τέτοιου είδους τρόφιμα, είναι τα φρούτα και τα λαχανικά.
Όμως, ιδιαίτερη προσοχή στο είδος τους, διότι λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες, ορισμένα θα ενοχλήσουν το γαστρεντερικό σύστημα, πράγμα το οποίο πρέπει να αποφευχθεί για ενδεχόμενη ταλαιπωρία του παιδιού από την αύξηση της θερμοκρασίας.
 
ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙ ΕΙΝΑΙ:
 
Μπανάνα – Πορτοκάλι – Αχλάδι – Μανταρίνι – Καρπούζι – Πεπόνι -
 
ΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΕΙ ΕΙΝΑΙ:
 
Αγγούρι - Ντομάτα
 
ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ...
-Ο συνδυασμός των συγκεκριμένων τροφίμων με νερό θεωρείται σημαντικό βήμα ως προς την πλήρη ενυδάτωση του οργανισμού.
 
-Αξίζει να σημειωθεί, ότι αν και εμφανίζεται μυϊκή ατονία, κατά την φάση του πυρετού θα πρέπει να ελέγξουμε να μην δοθεί υπερβολική ποσότητα πρωτεϊνών διότι κατακρατούν μεγάλη ποσότητα νερού και αζώτου. To σημαντικό είναι να δοθούν καλής ποιότητας πρωτεΐνες, ώστε να προστατευθεί ο μυϊκός ιστός, ο οποίος εξασθενεί.
 
-Δεν θα πρέπει να βράζουμε ή να ψήνουμε για μεγάλη χρονική διάρκεια τα τρόφιμα, διότι αποβάλλουν την υψηλή περιεκτικότητα σε νερό και έτσι δεν ενυδατώνουν τον οργανισμό, μειώνοντας ταυτοχρόνως την υγιή κινητικότητα του εντέρου.
 
ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΡΩΣΗ...
 
Στη φάση της ανάρρωσης, θα πρέπει να τονισθεί ότι παρατηρείται μειωμένη παρουσία φωσφόρου, σιδήρου, ψευδαργύρου, γλυκόζης και πρωτεϊνών.
 
Η διατροφή λοιπόν πρέπει να περιλαμβάνει:
 
Λευκό κρέας - Ψάρια - Γαλακτοκομικά - Δημητριακά
 
Φρούτα όπου θα αυξήσουν τη μειωμένη τιμή της γλυκόζης και θα προστατεύσουν τη δράση των πρωτεϊνών.
 
Αν και τα όσπρια είναι πλούσια σε φώσφορο και ψευδάργυρο δεν συστήνονται διότι θα επιβαρύνουν το ήδη ταλαιπωρημένο γαστρεντερικό σύστημα.
 
Τέλος, κατά την 3η ημέρα ανάρρωσης να δοθεί κόκκινο κρέας με αποφυγή του λίπους.
 
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Προτείνεται η αποφυγή του συνδυασμού γαλακτοκομικών με τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη C, παραδείγματος χάριν γάλα με πορτοκάλια, διότι ενδέχεται να εμφανίσουν αύξηση θερμοκρασίας στο πρόσωπο και δύσπνοια.
 
Τέλος, αξίζει να γνωρίζουμε, ότι για κάθε 1βαθμό Κελσίου που αυξάνεται η θερμοκρασία του σώματος μας, αυξάνεται και ο βασικός μεταβολισμός κατά 13%.
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook