Πίσω στην κορυφή της σελίδας
27.07.2011 | 21:58
Νίκος Κριαράς

Υπάρχει διατροφή που επηρρεάζει την ποιότητα του σπέρματος;

Υπάρχει διατροφή που επηρρεάζει την ποιότητα του σπέρματος;
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Ποιοι είναι οι παράγοντες που συνθέτουν την υγεία του σπέρματος; Ήξερες ότι η χρήση οινοπνευματωδών ποτών και τσιγάρων επηρεάζουν αρνητικά το σπέρμα; Ο διατροφολόγος Νίκος Κριαράς σε συμβουλεύει και σου δίνει ένα πλάνο με τα τρόφιμα που συστήνονται για την καλύτερη ποιότητα σπέρματος...
 
Το σπέρμα, είναι το προϊόν της εκσπερμάτισης και αποτελείται από τα σπερματοζωάρια και το υγρό που τα περιβάλλει. Τα σπερματοζωάρια προέρχονται από τα σπερματικά σωληνάρια του όρχη και αποτελούν το 5-10% μόνο του όγκου του σπέρματος.
 
Σύμφωνα με διάφορες επιστημονικές έρευνες, η ποιότητα του σπέρματος, διακρίνεται με βάση την κληρονομικότητα και τη συμμετοχή της διατροφής. Ο παράγοντας κληρονομικότητα δεν μεταβάλλεται και δεν τροποποιείται, εν αντιθέσει με τον παράγοντα της διατροφής όπου σε ενδεχόμενες διάφορες τροποποιήσεις, θα επηρεάσει είτε θετικά είτε αρνητικά την ποιότητα του σπέρματος.
 
Στο κύκλο της διατροφής, πέραν των συγκεκριμένων τροφών όπου αποκλείονται ή συστήνονται, συμπεριλαμβάνεται η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών και η χρήση καπνού. Η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών και η χρήση καπνού, επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα του σπέρματος.
Στη κατηγορία της διατροφής, σύμφωνα με τους ερευνητές του πανεπιστημίου της Μούρθια, ο δρα Jaime Mendiola αναφέρει ότι η κατανάλωση υγιεινών τροφών επηρεάζει θετικώς την ποιότητα του σπέρματος ενώ τα αντιοξειδωτικά εμφάνισαν αρνητική δράση.
 
Πιο συγκεκριμένα, οι παράγοντες οι οποίοι συνθέτουν την υγεία του σπέρματος, είναι οι εξής:

- Ο αριθμός των σπερματοζωαρίων (πάνω από 20 εκατομμύρια ανά χιλιοστόλιτρο εκσπερμάτωση).
- Η μορφολογία (σχήμα του σπέρματος).
- Η κινητικότητα (πόσο γρήγορα και απλά τα σπερματοζωάρια κολυμπούν).
 
Η ορθή διατροφή, ενισχύει θετικώς την ποιότητα του σπέρματος, κάτωθι περιλαμβάνονται οι διάφορες ομάδες μικροθρεπτικών συστατικών, κατά τις οποίες επιβάλλεται να ενταχθούν στην ανδρική διατροφή με σκοπό την ποιότητα σπέρματος.

Αυτές είναι:
 
Αμινοξέα
Τα δομικά στοιχεία της ζωής. Αναγκαία για το αυγό και την παραγωγή σπέρματος. Μερικοί επαγγελματίες υγειονομικής περίθαλψης θα ορίσουν τα αμινοξέα, όπως η L-αργινίνης για την ενίσχυση της γονιμότητας .
 
βιταμίνη Α
Απαραίτητη για την παραγωγή των αρσενικών ορμονών του φύλου. Μια ανεπάρκεια έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τον όγκο του σπέρματος .
 
βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη)
Μαζί με ψευδάργυρο, Β6 είναι απαραίτητη για το σχηματισμό των αρσενικών ορμονών του φύλου. Μια ανεπάρκεια προκαλεί στειρότητα στα ζώα.
 
βιταμίνη Β12
Χαμηλά επίπεδα μπορεί να προκαλέσει ανωμαλίες στην παραγωγή σπερματοζωαρίων, μειωμένου αριθμού σπερματοζωαρίων και μειωμένη κινητικότητα.
 
βιταμίνη C
Τα επίπεδα χαμηλής έχουν συνδεθεί με μια increse σε γενετικές ανωμαλίες. Μπορεί να αυξηθεί η καταμέτρηση και η κινητικότητα του σπέρματος.
 
βιταμίνη Ε
Βοηθά το σπέρμα να διεισδύσει στο ωάριο. Ανεπάρκεια οδηγεί σε εκφύλιση των όρχεων ιστών.
 
Σελήνιο
Ανεπάρκεια μπορεί να προκαλέσει στειρότητα. Είναι απαραίτητα για την ορθή διαμόρφωση του σπέρματος και τη διατήρηση.
 
Μαγγάνιο
Ανεπάρκεια μπορεί να προκαλέσει εκφυλισμό των όρχεων, συγγενών δυσπλασιών, στειρότητα, χαμηλή κίνηση φύλων, χαμηλό αριθμό σπερματοζωαρίων.
 
Ψευδάργυρος
Είναι απαραίτητος για την τεστοστερόνη μεταβολισμό, την ανάπτυξη όρχεων, την παραγωγή σπέρματος, την κινητικότητα, αρίθμηση, μείωσης του πλεονάζοντος οιστρογόνων στο ανδρικό αναπαραγωγικό ιστό.
Κάθε φορά που ένας άντρας εκσπερματίζει χάνει περίπου 5 mg ψευδαργύρου.
 
Ένα πρότυπο πλάνο, με τα τρόφιμα τα οποία συστήνονται είναι τα εξής:
 
1. Κρέας, ψάρι, αυγά, γαλακτοκομικά, φακές, μπιζέλια, φασόλια, καρύδια, καστανό ρύζι, ηλίανθο, σπόροι κολοκύθας , αυγά, κίτρινα φρούτα και λαχανικά, πλήρες γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, και τα ιχθυέλαια.
 
2. Μαγιά μπύρας, ριζώδη λαχανικά, σιτηρά ολικής αλέσεως, τα στρείδια, σολομός, το γάλα, τα όσπρια, σπαράγγια, πλιγούρι βρώμης, τα ξερά σύκα, και avacados.
 
3. Εσπεριδοειδή, ροδοπέταλα, κεράσια, τους σπόρους με φύτρο αλφάλφα, πεπόνι, φράουλες, μπρόκολο, ντομάτες, πιπεριές, μαύρες σταφίδες, μάγκο, τα σταφύλια, τα ακτινίδια, ανανάδες, τα σπαράγγια, τα μπιζέλια, πατάτες, μαϊντανό, κάρδαμο, και το σπανάκι.

 

 

 

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook