Πίσω στην κορυφή της σελίδας
17.05.2010 | 08:00
Ιωάννης Σουπιός

Η διατροφή μιας εγκύου

ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, η μέλλουσα μητέρα πρέπει να ακολουθεί μια διατροφή που θα καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες της σε θερμίδες, λευκώματα, βιταμίνες και άλατα.

 
Ποια είναι τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που πρέπει να περιέχει η διατροφή μιας εγκύου; Ποιες τροφές πρέπει να καταναλώνουμε κατά την κύηση για να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας και την υγεία του μωρού μας;

 
Στην περίοδο της κύησης πρέπει να δοθεί έμφαση σε θρεπτικά συστατικά όπως οι πρωτεΐνες, ο σίδηρος, το ασβέστιο, το ιώδιο, ο ψευδάργυρος, το μαγνήσιο, καθώς και οι βιταμίνες Α, Κ, C, E, D και το φυλλικό οξύ.

 
Ο κύριος Γιάννης Σουπιός, Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος και Επιστημονικός Διευθυντής του Κέντρου Ελέγχου και Διατροφικής Συμπεριφοράς και Αντιμετώπισης Παχυσαρκίας Ιωαννίνων “διατροφή”, εξηγεί με τον παρακάτω πίνακα πώς αυτά τα συστατικά συμβάλλουν στον οργανισμό της εγκύου και του εμβρύου καθώς και σε ποιες τροφές μπορούμε να τα αναζητήσουμε.

 

 
Θρεπτικά Συστατικά
Χρησιμότητα
Τροφές
Πρωτεΐνες
Βοηθούν στην ανάπτυξη και το σχηματισμό των ιστών και στην παραγωγή ορμονών
Αυγά, κρέας, ψάρι, τυρί, όσπρια και ξηροί καρποί
Σίδηρος (Fe)
Κατά τους τελευταίους μήνες της ενδομήτριας ζωής το έμβρυο παίρνει σίδηρο από τον οργανισμό της μητέρας του και τον αποθηκεύει στο συκώτι του, τον οποίο το χρησιμοποιεί στην διάρκεια του θηλασμού, γιατί το μητρικό γάλα δεν περιέχει επαρκή ποσότητα σιδήρου για το νεογνό. Η έλλειψη του προκαλεί αναιμία, αδυναμία, ζάλη, ανορεξία, πονοκέφαλο και εύκολη κόπωση.
Αυγό, όσπρια, ξηροί καρποί, δαμάσκηνα, σύκα, πράσινα χόρτα και κυρίως σπανάκι
Ασβέστιο (Ca)
Είναι απαραίτητο για το σχηματισμό των οστών και των δοντιών.
Γάλα και παράγωγα του, όσπρια, ξηροί καρποί, αυγά και στα λαχανικά (μπρόκολο, κουνουπίδι, σπανάκι)
Μαγνήσιο (Mg)
Έλλειψη του αποτελεί πιθανό παράγοντα προδιάθεσης για πρόωρη ρήξη του θηλυκίου και πρόωρο τοκετό.

 
Ιώδιο (Ι)
Είναι απαραίτητο για τη σύνθεση των ορμονών του θυρεοειδούς
Θαλασσινά, πουλερικά πτηνοτροφείων (τρέφονται με ιχθυάλευρα), ιωδιωμένα αλάτια που κυκλοφορούν στο εμπόριο
Ψευδάργυρος (Zn)
Συμβάλλει στην ανάπτυξη και στην συντήρηση του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος
Στρείδια, κόκκινο κρέας, τυρί, κοτόπουλο, χορταρικά.
Βιταμίνη Α
Συμβάλλει στην ανάπτυξη των κυττάρων, των ματιών, στην αύξηση των οστών και στην αντίσταση στις μολύνσεις.
Ραδίκια, καρότα, μαϊντανός, σπανάκι, αντίδια, μπρόκολα, ροδάκινα, τυριά, αυγά, ντομάτες, αρακά, μπάμιες
Βιταμίνη C
Βοηθάει το σχηματισμό των οστών και των χόνδρων, του αγγειακού συστήματος, των μυών, της αιμοσφαιρίνης και των ερυθροκυττάρων
Μαύρες σταφίδες, μαϊντανός, πράσινες πιπεριές, μπρόκολα, γκρέιπφρουτ, κουνουπίδι, πορτοκάλια, λεμόνια, σπανάκι και γενικά πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
Βιταμίνη Ε
Διευθετεί τις κυτταρικές δομές και τα ένζυμα, και η έλλειψη της μπορεί να οδηγήσει σε στειρότητα ή αποβολή.
Ηλιόσποροι, καρύδια, σογιέλαιο, ελαιόλαδο, φουντούκια, φιστίκια, σπανάκι, σπαράγγια, αμύγδαλα, αντίδια, μπρόκολο, αυγά, καλαμπόκι, κοτόπουλο, φασόλια.
Βιταμίνη D
Συμβάλλει στην απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου, στην κατακράτηση τους και τη χρησιμοποίηση τους από τα οστά, το αίμα και τους άλλους ιστούς.
Σαρδέλες, τόνος, μανιτάρια, ηλιόσποροι, αυγά, τυρί, γάλα.
Φυλλικό Οξύ
Η μερική έλλειψη της μεγαλώνει τις πιθανότητες να εμφανίσει το έμβρυο ανώμαλη εγκεφαλική λειτουργία
Μαγιά μπύρας, ραδίκια, αντίδια, σπανάκι, αβοκάντο, παντζάρια, κρόκος αυγού, πορτοκάλια, πιτυρούχο ψωμί. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο ότι τα χορταρικά παρόλο που αποτελούν πολύ καλή πηγή φυλλικού οξέος, όταν αυτά βράζονται μπορεί να έχουμε και απώλεια 75% από τη βιταμίνη.

 
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook