Πίσω στην κορυφή της σελίδας
26.02.2011 | 22:02
Δημήτριος Α. Μπιλάλης

Προσοχή στην διατροφή σου όταν έχεις ινομυώματα!

ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Ο γυναικολόγος Δημήτρης Μπιλάλης σου αποκαλύπτει τι πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή σου όταν έχεις ινομυώματα, τι δεν πρέπει και ποιο είναι αυτό που αυξάνει το μέγεθός τους ή αντίστοιχα μειώνει.
 
Προσοχή στο αντισυλληπτικό χάπι!
Αυτό που «θρέφει» τα ινομυώματα είναι τα υψηλά επίπεδα οιστρογόνων. Γι’ αυτό και σε ορισμένες περιπτώσεις κατά την εγκυμοσύνη ή σε γυναίκες που λαμβάνουν το αντισυλληπτικό χάπι παρατηρείται αύξηση του μεγέθους τους ενώ σε γυναίκες στην εμμηνόπαυση, λόγω ελάττωσης των οιστρογόνων, παρατηρείται συρρίκνωση τους.
 
Προσοχή στην διατροφή σου!
Απαιτείται μια πολύ προσεγμένη διατροφή προκειμένου τα οιστρογόνα να διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, οι ορμόνες να βρίσκονται σε ισορροπία, να μειώνονται τα σημεία φλεγμονής και να λειτουργεί το σώμα στη βέλτιστη του κατάσταση.
 
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΟΥ
 
-Προϊόντα ολικής άλεσης και ανάλατους ξηρούς καρπούς (κυρίως αμύγδαλα και καρύδια, λιναρόσπορος, wheat germ).
Πηγή βιταμίνης Ε, απαραίτητων λιπαρών οξέων καθώς και βιταμινών του συμπλέγματος Β, βοηθούν στη σωστή ρύθμιση των ορμονών και την ελάττωση των οιστρογόνων.
Περιέχουν μαγνήσιο που απαλύνει τον πόνο από τις κράμπες τις περιόδου. Επίσης αποτελούν καλή πηγή καλίου που είναι φυσικό διουρητικό, βοηθώντας στη μείωση της αίσθησης του πρηξίματος.
Οι φυτικές ίνες έχουν τη δυνατότητα να απορροφούν οιστρογόνα και να τα απομακρύνουν από το σώμα μέσω του εντέρου.

-Πολλά λαχανικά, πράσινα φυλλώδη σαλατικά και φρούτα: η βιταμίνη C έχει τη μοναδική ιδιότητα να διευκολύνει τη μεταφορά θρεπτικών συστατικών στο μυικό ιστό, προάγοντας έτσι τη σωστή λειτουργία του, και να απομακρύνει άχρηστα προϊόντα του μεταβολισμού έξω από το σώμα.
Έτσι συμβάλει στην καλή λειτουργία του μυός της μήτρας μειώνοντας τις κράμπες και, επειδή ενδυναμώνει τα τριχοειδή αγγεία, δύναται να μειώσει την ένταση μιας βαριάς περιόδου. Πολλά φρούτα περιέχουν και φύτοοιστρογόνα.

-Όσπρια και σόγια. Πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης, ινών, καλίου, ασβεστίου και μαγνησίου. Ιδιαίτερα η σόγια περιέχει φυτοοιστρογόνα (βιοφλαβονοειδή), τα οποία κατά κάποιο τρόπο συναγωνίζονται με τα οιστρογόνα, βοηθώντας στη σωστή ρύθμιση και κυκλοφορία τους, καθώς και την μείωση της αιμορραγίας.

-Ψάρι: περιέχει λινολεικό οξύ/ απαραίτητα λιπαρά οξέα, καθώς και ιχνοστοιχεία, ιώδιο και κάλιο. Εξαιρετική επιλογή αποτελούν ο σολομός, ο τόνος, η πέστροφα, η ρέγγα και η σαρδέλα.

-Καλά έλαια: Αγνό παρθένο ελαιόλαδο, έλαιο από λιναρόσπορο, καρυδέλαιο, σησαμέλαιο σε λογικές ποσότητες

 
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙΣ
 
-Κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα λόγω της περιεκτικότητας τους σε περιβαλλοντικά οιστρογόνα και αραχιδονικό οξύ

-Αλάτι

-Κορεσμένα λίπη

-Ζάχαρη, καφέ, αναψυκτικά (αφαιρούν από το σώμα απαραίτητα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες).

 
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ :
 
-Βιταμίνη Α: 1000 – 3000 IU εκτός και αν υπάρχει πιθανότητα εγκυμοσύνης

-Σύμπλεγμα βιταμινών Β: 75 mg ή/και 200 mg B6

-Βιταμίνη Ε: Έως και 800 mg

-Βιταμίνη C: 1000-2000 mg

-DHA και Ωμέγα-3, -6 λιπαρά οξέα 750 mg

-Σίδηρος ( ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε γυναίκας)

-Μαγνήσιο 500 mg

-Ασβέστιο 1000 -1500 mg


Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook