Πίσω στην κορυφή της σελίδας
06.07.2013 | 20:00

Πόσο χρήσιμο είναι το ασβέστιο στην εγκυμοσύνη;

Πόσο χρήσιμο είναι το ασβέστιο στην εγκυμοσύνη;
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Η εγκυμοσύνη συνεπάγεται αλλαγές στο σώμα μιας γυναίκας. Ο σκελετός της δέχεται ίσως τη μεγαλύτερη επιβάρυνση καθώς καλείται να σηκώσει το βάρος της αλλά και του μωρού. Γι’ αυτό η μέλλουσα μαμά πρέπει να φροντίσει ώστε να διατηρεί τα οστά της σε καλή κατάσταση. Πώς;


Ασβέστιο κι εγκυμοσύνη
Το ασβέστιο είναι το βασικό συστατικό των οστών και των δοντιών μας. Όταν μια γυναίκα δεν προσλαμβάνει μέσω της τροφής της αρκετό ασβέστιο, ο οργανισμός το «δανείζεται» από τα οστά, με αποτέλεσμα σιγά σιγά η πυκνότητά τους να χάνεται κι έτσι να εμφανίζεται η οστεοπόρωση.

Η συνιστώμενη ποσότητα ασβεστίου για μια γυναίκα μεταξύ 19 και 50 ετών, είτε είναι έγκυος είτε όχι είναι τουλάχιστον 1.000 milligrams ημερησίως. Με άλλα λόγια, μια γυναίκα χρειάζεται σταθερά σε ημερήσια βάση το ίδιο ποσό ασβεστίου πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη.

Το έμβρυο κατά τα 2 τελευταία τρίμηνα της εγκυμοσύνης αλλά και όσο διαρκεί ο θηλασμός παίρνει μεγάλες ποσότητες ασβεστίου από τη μητέρα για να χτίσει το δικό του γερό σκελετό. Επομένως, αν η μητέρα δεν παρέχει στον οργανισμό της το ασβέστιο που χρειάζεται και το μωρό θα το πάρει από τα οστά της.

Δυστυχώς πολλές γυναίκες δεν προσλαμβάνουν αρκετό ασβέστιο από τη διατροφή τους ή επαναπαύονται στα συμπληρώματα διατροφής που συνήθως περιέχουν μόνο το ένα τρίτο της ποσότητας ασβεστίου που χρειάζονται. Και φυσικά, για την καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου δεν πρέπει να παραλείπεις να παίρνεις αρκετή βιταμίνη D! Πώς; Με τον καλύτερο τρόπο, καταναλώνοντας γαλακτοκομικά προϊόντα, που είναι πλούσια σε ασβέστιο! Το γάλα είναι η πιο απλή τροφή που μπορείς να καταναλώσεις για να πάρεις το ασβέστιο που σου χρειάζεται.


Έξυπνοι τρόποι να βάλεις το γάλα στη ζωή σου!
Δεν υπάρχει περιορισμός στην ώρα που θα πιεις γάλα μέσα στη μέρα. Δεν χρειάζεται απαραιτήτως να είναι το πρωί! Μπορείς να απολαύσεις ένα ποτήρι δροσιστικό γάλα κάθε στιγμή της μέρας. Κι αν χρειάζεσαι γευστικές αφορμές και έξυπνες προτάσεις για να το βάλεις στη ζωή σου, σού παρουσιάζουμε μερικές!


1. Κάνε μια στάση αν οδηγείς για να πάρεις ένα μικρό μπουκάλι γάλα για να ξεδιψάσεις αντί για αναψυκτικό. Αλλιώς όταν διψάσεις πιες ένα ποτήρι γάλα από το ψυγείο σου.

2. Αν έχεις ανάγκη από κάτι γλυκό, όπως η σοκολάτα, προτίμησε να πιεις ένα ποτήρι αποβουτυρωμένο, σοκολατούχο γάλα αντί για γλυκό.

3. Πιες ένα ποτήρι κρύο γάλα με το φαγητό σου.

4. Φτιάξε ένα απολαυστικό μιλκσέικ ή smoothie με γάλα και φρούτα για σνακ ή και για πρωινό.

5.Πιες γάλα και φάε ένα bar δημητριακών για να κάνεις διάλειμμα αν δουλεύεις.

6. Φτιάξε σούπες με γάλα ή βάλε γάλα στα πιάτα που θέλεις να τους δώσεις κρεμώδη υφή.

7. Φάε ένα μπολ δημητριακά με γάλα για βραδινό.


Tips για γερό σκελετό
Εκτός από το να πίνεις γάλα υπάρχουν μερικοί ακόμα καλοί τρόποι για να διατηρήσεις τα οστά σου γερά ώστε να σε στηρίξουν. Να μερικοί:

1. Ασκήσου τακτικά! Ο καλύτερος τρόπος να ενισχύσεις το σώμα σου και τα οστά σου είναι η άσκηση. Βέβαια, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι που μπορείς να ασκηθείς, για το λόγο αυτό συμβουλεύσου το γιατρό σου. Το περπάτημα, για παράδειγμα, συγκαταλέγεται στους ασφαλείς τρόπους άσκησης. Επίσης, τονώνοντας τους μυς σου κάνοντας ελαφριές ασκήσεις με βαράκια βοηθάς να στηρίζεται το σώμα σου στο μυϊκό σου σύστημα και όχι να επιβαρύνονται τα οστά σου.

2. Φρόντισε να παίρνεις αρκετή βιταμίνη D. Αυτό θα το πετύχεις είτε πίνοντας γάλα και τρώγοντας γαλακτοκομικά προϊόντα και αβγά ή περπατώντας! Αν αναρωτιέσαι γιατί, η απάντηση βρίσκεται στον ήλιο, που είναι απαραίτητος για την παραγωγή βιταμίνης D, η οποία με τη σειρά της βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου. Επίσης τα αβγά είναι πλούσια σε βιταμίνη D αλλά και ένα καλό συμπλήρωμα διατροφής μπορεί να καλύψει τις ημερήσιες ανάγκες σου.

3. Πρόσεξε τη στάση σου! Ο τρόπος που κάθεσαι, σηκώνεσαι ή κάνεις τις διάφορες δραστηριότητές επηρεάζει το σκελετό σου και ειδικά τη μέση σου. Για το λόγο αυτό πρέπει να είσαι πολύ προσεκτική όταν σκύβεις, φρόντισε να κάθεσαι  σε αναπαυτική καρέκλα και με τα πόδια υπερυψωμένα αλλά και να μην καταπονείς τον σώμα σου με εργασίες που περιλαμβάνουν βάρη κ.τ.λ.

4. Ξεκουράσου! Φρόντισε όσο το δυνατόν να ξεκουράζεσαι μέσα στη μέρα, είτε παίρνοντας έναν υπνάκο είτε κάνοντας μεγάλα διαλείμματα, αν εργάζεσαι, για να δώσεις το περιθώριο στο σώμα σου να ανταποκριθεί στις αυξημένες του «ευθύνες».
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook