Πίσω στην κορυφή της σελίδας
17.02.2011 | 22:52
Νίκος Κριαράς

H κακή διατροφή ρίχνει τον δείκτη νοημοσύνης!

H κακή διατροφή ρίχνει τον δείκτη νοημοσύνης!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Σύμφωνα με την έρευνα του πανεπιστημίου Μπρίστολ στην Αγγλία τα νήπια έως και 3 ετών όταν καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ανθυγιεινών προϊόντων, κινδυνεύουν να έχουν χαμηλό δείκτη νοημοσύνης όταν μεγαλώσουν.

Με αφορμή την έρευνα ζητήσαμε από τον διαιτολόγο-διατροφολόγο Νίκο Κριαρά να μας πει τι δεν πρέπει να τρώει ένα παιδί ώστε να μην επηρρεαστεί η νοημοσύνη του αρνητικά, αλλά και τι πρέπει να τρώει...

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ 
 
-Την μεγάλη κατανάλωση ζάχαρης
 Γιατί στη μετέπειτα ανάπτυξη του οργανισμού εμφανίζεται ιδιαίτερη απώλεια της μνήμης λόγω αυξημένου σακχάρου στο αίμα. Είναι γνωστόν, πως σημάδια απώλειας μνήμης ή μειωμένου ελέγχου κινήσεων και πράξεων δρουν αρνητικά προς την ποιότητα ζωής του ατόμου.
 
Οπότε καλό θα ήταν αν δεν μπορεί να αποκλεισθεί η ζάχαρη από το διαιτολόγιο, τουλάχιστον να περιορισθεί και το υπόλοιπο αναγκαίο ποσό ζάχαρης να προσλαμβάνεται από τροφές της φύσης, πλούσιες σε φρουκτόζη.
 
-Την κατανάλωση λιπαρούχων τροφίμων
 Διότι έχουν ως αποτέλεσμα την μη φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου και την μη σωστή οξυγόνωση του οργανισμού.
 
Καλό θα είναι να καταναλώνει μία ποσότητα λιπών σε λογικά πλαίσια, δηλαδή 30-35% της συνολικής ενέργειας, δηλαδή 2.000-2.600 θερμίδων (66-100 γραμμάρια λιπών/ημέρα).
 
Άρα θα πρέπει να καταναλώνει:
 
-λίγο κρέας, κατά προτίμηση άπαχο (δηλαδή κοτόπουλο χωρίς την πέτσα, κουνέλι, γαλοπούλα, μοσχάρι)

-αρκετό ψάρι και λίγα αβγά (όχι περισσότερα από δύο με τρία την εβδομάδα)

-η χρήση γαλακτοκομικών προϊόντων πρέπει να είναι λογική, προτιμώντας το ελαφρύ γάλα (1,5%), τα όχι πολύ παχιά γιαούρτια (2%-6%) και τρώγοντας λιγότερο από 40 γραμμάρια/ημέρα τυρί.

-Επίσης, σε γενικές γραμμές τα ψητά και βραστά φαγητά είναι προτιμότερα από τα τηγανητά. Ως λάδι είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείται το ελαιόλαδο.
 
EXTRA TIPS:

-Να προτιμάται το ελαιόλαδο, μέχρι 6 κουταλάκια του γλυκού ημερησίως.
 
-Εάν το παιδί λατρεύει τους ξηρούς καρπούς μέχρι 6 τμχ ημερησίως, όμως το ελαιόλαδο θα μειωθεί κατά 1 κουταλάκι του γλυκού.
 
-Να προτιμάει περισσότερο τα λευκά τυριά όπως φέτα ή ανθότυρο αντί των κίτρινων. Όμως καλό είναι να γνωρίζουν οι γονείς πώς μιας και περισσότερη ποσότητα ασβεστίου συναντάται στα κίτρινα τυριά δεν είναι ανησυχητικό να προτιμώνται τα λευκά τυριά διότι το ασβέστιο προσλαμβάνεται και από το γάλα και το γιαούρτι τα οποία πρέπει να καταναλώνει ημερησίως.
 
-Να προτιμώνται από κρεατικά, τρόφιμα με βάση το μοσχάρι, και όχι τόσο τα χοιρινά και τα βοδινά.
 
-Να αποφεύγουν οι γονείς να συμπληρώνουν τα τρόφιμα ή τα γεύματα με συστατικά όπως το βούτυρο ή την μαργαρίνη, προτιμότερο είναι η προσθήκη κρέμα γάλακτος αν χρειάζεται.
 
-Τα τρόφιμα όπως μαγιονέζα, μπέικον και λουκάνικα να αποκλείονται από το καθημερινό διαιτολόγιο του παιδιού.
 
-Από γλυκαντικά, να αποφεύγονται τα γλυκά τύπου πάστας ή σοκολατίνας διαφόρων γεύσεων και να προτιμώνται τα ζελέ--ρυζόγαλο--κουταλάκι του γλυκού και αν υπάρχει τόσο έντονη επιθυμία για σοκολάτα, μέχρι 2 πλακάκια σοκολάτας τύπου κουβερτούρας.
 
-Προϊόντα τυποποιημένα, τύπου γαριδάκια-φουντούνια-πατατάκια-ποπ/κόρν- μπισκότα,γλειφιντζούρια, ζελεδάκια,κρουασάν, σοκολατούχα γάλατα και διάφορα αναψυκτικά , αν δεν είναι εφικτό να αποκλεισθούν εξ'ολοκλήρου από τη διατροφή του παιδιού τότε να περιορισθούν σε 2 φορές τον μήνα.
 

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook