Πίσω στην κορυφή της σελίδας
17.07.2010 | 15:41

Υγιεινή διατροφή και ανδρική γονιμότητα

Υγιεινή διατροφή και ανδρική γονιμότητα
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Υπάρχουν τροφές που βελτιώνουν το σπέρμα; Από ποιους παράγοντες εξαρτάται η ποιότητα του;

 
“Το σπέρμα είναι το προϊόν της εκσπερμάτισης και αποτελείται από τα σπερματοζωάρια και το υγρό που τα περιβάλλει. Τα σπερματοζωάρια προέρχονται από τα σπερματικά σωληνάρια του όρχεως και αποτελούν μόνο το 5-10% του συνολικού όγκου του σπέρματος” εξηγεί ο Νίκος Κριαράς, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

 
Ποιοι είναι οι παράγοντες που συνθέτουν την υγεία του σπέρματος;

 
- Ο αριθμός των σπερματοζωαρίων (πάνω από 20 εκατομμύρια ανά χιλιοστόλιτρο εκσπερμάτωσης)
- Η μορφολογία (σχήμα του σπέρματος)
- Η κινητικότητα (η ταχύτητα και ο τρόπος που τα σπερματοζωάρια κολυμπούν)

 

 
“Σύμφωνα με διάφορες επιστημονικές έρευνες, η ποιότητα του σπέρματος, διακρίνεται με βάση την κληρονομικότητα και την συμμετοχή της διατροφής. Ο παράγοντας κληρονομικότητα δεν μεταβάλλεται εν αντιθέσει με τον παράγοντα της διατροφής που με ενδεχόμενες τροποποιήσεις, μπορεί να επηρεάσει είτε θετικά είτε αρνητικά την ποιότητα του σπέρματος. Η κατανάλωση υγιεινών τροφών λόγου χάρη βελτιώνει την ποιότητα του ενώ τα οινοπνευματώδη ποτά και η χρήση καπνού την επηρεάζουν αρνητικά” λέει ο Νίκος Κριαράς.

 

 
Ποια συστατικά και ποιες τροφές βελτιώνουν την ποιότητα του σπέρματος;

 
- Αμινοξέα
Είναι τα δομικά στοιχεία της ζωής και αναγκαία για την παραγωγή σπέρματος. Μερικοί επαγγελματίες υγειονομικής περίθαλψης θα ορίσουν τα αμινοξέα, όπως η L-αργινίνη για την ενίσχυση της γονιμότητας.

 
- Βιταμίνη Α
Είναι απαραίτητη για την παραγωγή των αρσενικών ορμονών του φύλου. Η έλλειψη της έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον όγκο του σπέρματος .

 
- Βιταμίνη Β6 (πυριδοξίνη)
Μαζί με τον ψευδάργυρο, Β6 είναι απαραίτητη για το σχηματισμό των αρσενικών ορμονών του φύλου. Η ανεπάρκεια της προκαλεί στειρότητα στα ζώα.

 
- Βιταμίνη Β12
Χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης μπορεί να προκαλέσουν ανωμαλίες στην παραγωγή σπερματοζωαρίων, μειωμένο αριθμό και μειωμένη κινητικότητα τους.

 
- Βιταμίνη C
Τα χαμηλά επίπεδα της έχουν συνδεθεί με αύξηση γενετικών ανωμαλιών. Μπορεί να αυξηθεί η καταμέτρηση και η κινητικότητα του σπέρματος.

 
- Βιταμίνη Ε
Βοηθά το σπέρμα να διεισδύσει στο ωάριο. Η ανεπάρκειά της οδηγεί σε εκφύλιση των όρχεων.

 
- Σελήνιο
Η έλλειψη σεληνίου μπορεί να προκαλέσει στειρότητα καθώς είναι απαραίτητο για την ορθή διαμόρφωση του σπέρματος και τη διατήρηση του.

 
- Μαγγάνιο
Ανεπάρκεια του μπορεί να προκαλέσει εκφυλισμό των όρχεων, συγγενείς δυσπλασίες, στειρότητα, χαμηλή κίνηση και χαμηλό αριθμό σπερματοζωαρίων.

 
-Ψευδάργυρος
Είναι απαραίτητος για την τεστοστερόνη, το μεταβολισμό, την ανάπτυξη όρχεων, την παραγωγή σπέρματος, την κινητικότητα, το πλήθος των σπερματοζωαρίων, και τη μείωση του πλεονάζοντος αριθμού οιστρογόνων στον ανδρικό αναπαραγωγικό ιστό. Κάθε φορά που ένας άντρας εκσπερματίζει χάνει περίπου 5 mg ψευδαργύρου.

 
Ποιες τροφές συστήνονται;
Ένα πρότυπο πλάνο τροφίμων θα πρέπει να περιλαμβάνει:

 
- κρέας, ψάρι, αυγά, γαλακτοκομικά, φακές, μπιζέλια, φασόλια, καρύδια, καστανό ρύζι, ηλίανθο, σπόροι κολοκύθας , αυγά, κίτρινα φρούτα και λαχανικά, πλήρες γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, και τα ιχθυέλαια.

 
- μαγιά μπύρας, ριζώδη λαχανικά, σιτηρά ολικής αλέσεως, τα στρείδια, σολομός, το γάλα, τα όσπρια, σπαράγγια, πλιγούρι βρώμης, τα ξερά σύκα, και αβοκάντο

- εσπεριδοειδή, ροδοπέταλα, κεράσια, πεπόνι, φράουλες, μπρόκολο, ντομάτες, πιπεριές, μαύρες σταφίδες, μάνγκο, σταφύλια, ακτινίδια, ανανάδες, σπαράγγια, μπιζέλια, πατάτες, μαϊντανό, κάρδαμο, και σπανάκι.
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook