Πίσω στην κορυφή της σελίδας
14.08.2010 | 20:07
Ασπασία Καλαμάρη

Αφυδάτωση: Πως να την αποφύγετε

ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Είναι ευτυχισμένο, το σχολείο τελείωσε! Ήρθε η ώρα για παιχνίδι και βουτιές. Όμως υπάρχει ένα σημαντικό στοιχείο αυτή τη περίοδο που απαιτεί την προσοχή σας, ο καυτός ήλιος και οι υψηλές θερμοκρασίες.

 
Πόσο διαφοροποιούνται οι διατροφικές ανάγκες των παιδιών το καλοκαίρι; Πως να αποφύγετε το ενδεχόμενο αφυδάτωσης και πόσο νερό πρέπει να πίνει το παιδί καθημερινά;
 
Η Καλαμάρη Ασπασία-Σοφία, MSc Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος εξηγεί:

-Οι διατροφικές ανάγκες των παιδιών διαφοροποιούνται στις εποχές του χρόνου, συμβαδίζοντας και με τις καθημερινές του δραστηριότητες. Έτσι και το καλοκαίρι υπάρχουν ορισμένες μεταβολές.
-Όσον αφορά τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία οι ανάγκες του δεν μεταβάλλονται σημαντικά, σε σύγκριση με την περίοδο του σχολείου. Ωστόσο, πρέπει να δώσετε έμφαση στις υδατοδιαλυτές βιταμίνες και τα μέταλλα εξαιτίας του ότι το καλοκαίρι παρατηρούνται μεγαλύτερες απώλειες όσον αφορά τα συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά. Εξασφαλίστε τα διατηρώντας ποικιλία στη διατροφή του.

 
-Οι ανάγκες του σε υδατάνθρακες είναι λίγο πιο υψηλές σε σύγκριση με το χειμώνα εξαιτίας της πιο έντονης σωματικής του άσκησης. Τα σιτηρά και τα φρούτα είναι πλούσιες πηγές υδατανθράκων.
-Η κατανάλωση ενδιάμεσων σνακ παραμένει σημαντικό στοιχείο για την κάλυψη των αυξημένων ενεργειακών του αναγκών.

 
-Η σημαντικότερη διαφοροποίηση των αναγκών του παρατηρείται όσον αφορά την ενυδάτωση του οργανισμού του και την λήψη υγρών.

 
-Με τον κίνδυνο της αφυδάτωσης να ελλοχεύει η έγκαιρη αναγνώριση των συμπτωμάτων αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στην πρόληψη περαιτέρω προβλημάτων υγείας. Ένα παιδί με αφυδάτωση παρουσιάζει ένα ή και περισσότερα από τα εξής: έντονη δίψα, ξηροστομία, ζάλη ή αδυναμία, χαμηλή ποσότητα ούρων και αδυναμία συγκέντρωσης.

Τι να κάνω;
Προστατέψτε το παιδί σας ακολουθώντας τις εξής απλές συμβουλές:
-να μην εκτίθεται στον ήλιο τις ώρες της έντονης ηλιοφάνειας
-να πίνει πάντοτε νερό πριν βγει έξω για παιχνίδι
-μην περιμένετε να σας ζητήσει νερό, απλά να του το υπενθυμίζετε εσείς
-να έχει πάντα μαζί του το δικό του μπουκαλάκι με νερό
-προτιμήστε να του προσφέρετε δροσερό νερό και όχι παγωμένο, έτσι θα πιει περισσότερη ποσότητα
-συνοδέψτε το φαγητό του με νερό ή χυμό
-φροντίστε να πίνει το γάλα του, εκτός του ότι είναι πλούσιο σε νερό περιέχει και το απαραίτητο για την ανάπτυξή του ασβέστιο
-αν δε θέλει να πίνει συνέχεια νερό μπορείτε να του δώσετε μέχρι 2 ποτήρια χυμό την ημέρα ή να του προσφέρετε φρούτα που έχουν αυξημένο περιεχόμενο σε νερό (π.χ. καρπούζι)
-αποφύγετε άλλα ροφήματα πλούσια σε ζάχαρη όπως είναι τα αναψυκτικά, εκτός του ότι του προσφέρουν κενές θερμίδες θα συνηθίσει την γλυκιά γεύση και θα την αποζητά όλο και πιο συχνά

 
Μην ξεχνάτε πως οι ανάγκες του σε νερό πλησιάζουν αυτές των ενηλίκων αγγίζοντας το 1,5-2 λίτρα την ημέρα.
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook