Πίσω στην κορυφή της σελίδας
03.10.2010 | 13:00
Νίκος Κριαράς

10 Μύθοι για το λίπος...και πώς εξαφανίζεται!

10 Μύθοι για το λίπος...και πώς εξαφανίζεται!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Ακούς καθημερινά από φίλους και γνωστούς διάφορες "δοξασίες" για τον ιδανικό τρόπο να κάψεις το λίπος. Πριν βιαστείς να αγοράσεις προϊόντα που υπόσχονται θαύματα και να αλλάξεις την διατροφική σου συμπεριφορά, μάθε τι είναι αλήθεια και τι όχι, για να κάψεις το λίπος.
 
Ο διαιτολόγος διατροφολόγος καταρρίπτει έναν-έναν τους μύθους γύρω από το αδυνάτισμα και συγκεκριμένα την καύση λίπους.
ΜΥΘΟΣ 1ος  Είναι εφικτό να εξαφανίσουμε το τοπικό λίπος.




Είναι ο μεγαλύτερος εφιάλτης των περισσότερων γυναικών. Το τοπικό πάχος, τα ψωμάκια που δεν μπορούν να εξαφανιστούν εύκολα. ο διαιτολόγος διατροφολόγος εξηγεί: "Όταν χάνεται λίπος με τη δίαιτα τότε αυτό χάνεται από όλο το σώμα. Αν με ειδικές ασκήσεις εστιάσουμε σε ένα συγκεκριμένο σημείο του σώματος αυτό που θα καταφέρουμε είναι να τονώσουμε τους μύες σε εκείνο το σημείο κάνοντας έτσι την εν λόγω περιοχή να φαίνεται πιο σφιχτή και σφριγηλή. Το λίπος όμως παραμένει. Είναι σημαντικό επομένως να γυμνάζουμε αρμονικά  όλο το σώμα αν θέλουμε να χάσουμε λίπος"





 
ΜΥΘΟΣ 2ος: Η έντονη αερόβια άσκηση είναι ο καλύτερος τρόπος για να καεί το λίπος. 





Φυσικά και η γυμναστική είναι απαραίτητη. Βάλτην στην καθημερινότητά σου και θα δεις αποτελέσματα. Η αερόβια άσκηση θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τον μεταβολισμό σου, και άρα να καις θερμίδες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έτσι θα καις και περισσότερο λίπος. Η έντονη αερόβια άσκηση δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάψουμε το λίπος.








 
ΜΥΘΟΣ 3ος: Η προπόνηση με βάρη μας φουσκώνει και εγκλωβίζει το λίπος στο σώμα.





Οι ασκήσεις με βάρη τονώνουν τους μυς και γενικότερα το
σώμα. Όταν αυτές γίνονται στα πλαίσια της λογικής και συνδυάζονται και με αερόβια άσκηση δεν μας φουσκώνουν! Μάλιστα όταν αυξάνεται η μυϊκή μάζα το σώμα μας κάνει περισσότερες καύσεις και κατά συνέπεια ελαττώνεται το λίπος, μόνο όμως αν παράλληλα ακολουθήσουμε και μια ισορροπημένη διατροφή.








 
ΜΥΘΟΣ 4ος: Υπάρχει  ένα χάπι που καίει το λίπος άσχετα με το τι τρώμε ή αν γυμναζόμαστε.





Δυστυχώς δεν το ανακαλύψανε ακόμη. Αν και κυκλοφορούν κατά καιρούς διάφορα σκευάσματα για το αδυνάτισμα, το χάπι που να οδηγεί σε αυτό, δηλαδή να καίει το λίπος, από μόνο του δεν έχει βρεθεί. Τα περισσότερα από αυτά τα σκευάσματα έχουν παρενέργειες και αναφέρουν συνήθως ότι θα πρέπει να καταναλώνονται παράλληλα με μια ισορροπημένη διατροφή! Μάλιστα πολλά από αυτά είναι άκρως επικίνδυνα για την υγεία.
 





 
ΜΥΘΟΣ 5ος: Το λίπος αρχίζει να καίγεται μετά τα πρώτα 20 λεπτά άσκησης.

Σίγουρα όσο βελτιώνεται η φυσική σου κατάσταση, τόσο πιο μεγάλη σε διάρκεια μπορεί να είναι η εξάσκηση. Αυτό σίγουρα θα σε βοηθήσει να κάψεις περισσότερο λίπος με τον καιρό. Δεν υπάρχει όμως συγκεκριμένος χρόνος εξάσκησης, μετά από τον οποίο ο οργανισμός σου αρχίζει να καίει λίπος. "Ο χρόνος των είκοσι λεπτών δεν είναι το σημείο που ξεκινάμε να καίμε το λίπος. Αυτό θα εξαρτηθεί και από το είδος, αλλά και από την ένταση της άσκησης που κάνουμε" εξηγεί ο διαιτολόγος διατροφολόγος Νικόλαος Κριαράς.
 
ΜΥΘΟΣ 6ος : Όταν τρώμε αργά το βράδυ αποθηκεύουμε περισσότερο λίπος.
 




"Μια θερμίδα είναι πάντα μια θερμίδα είτε καταναλώνεται το πρωί είτε το βράδυ. Το σώμα δέχεται τις θερμίδες ανεξαρτήτως ώρας. Ο μύθος ότι το βραδινό παχαίνει προέρχεται κυρίως από κάποια άτομα που τρώνε αργά το βράδυ φαγητό από έξω ή τσιμπάνε διάφορα παχυντικά σνακ το βράδυ επιπλέον με τα γεύματα που τρώνε κατά τη διάρκεια της ημέρας". Για αυτό φρόντισε να προσέχεις τα βραδινά σου γεύματα και να κάνεις τις σωστές επιλογές. Κάνε κλικ εδώ για να πάρεις ιδέες βραδινών γευμάτων με λιγότερες από 300 θερμίδες.
 




ΜΥΘΟΣ 7ος: Είναι πιο δύσκολο να μειώσω την κυτταρίτιδα, σε σχέση με το λίπος σε κάποια άλλη περιοχή του σώματος.
 








Η κυτταρίτιδα είναι συνδυασμός εγκλωβισμένου λίπους και νερού στα ανώτερα στρώματα του δέρματος. Αλλά το λίπος στις περιοχές με κυτταρίτιδα δεν διαφέρει από το υπόλοιπο λίπος στο σώμα. Με τη σωστή διατροφή και την άσκηση η κυτταρίτιδα μπορεί να μειωθεί. 


ΜΥΘΟΣ 8ος: Αν δεν τρώμε λίπος, το λίπος στο σώμα δεν αυξάνεται
 
Το λίπος, οι πρωτεΐνες και οι υδατάνθρακες όταν λαμβάνονται σε περίσσεια μετατρέπονται σε λίπος στο σώμα. Επομένως οι αποθήκες του λίπους μπορούν να γεμίσουν ακόμα και αν δεν καταναλώνουμε λιπαρά!

 
ΜΥΘΟΣ 9ος: Οσο κι αν γυμνάζομαι και να ακολουθώ διατροφή, είναι στα γονίδια μου να μην καίω εύκολα λίπος.
 
Οι γενετικοί παράγοντες και γενικότερα η κληρονομικότητα σχετίζονται με το βάρος του ανθρώπου ωστόσο κάνοντας μια σωστή διατροφή και εντατική άσκηση, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο, μπορούμε να ελέγξουμε το βάρος μας. Είναι σπάνιες οι περιπτώσεις παχύσαρκων ατόμων που ευθύνεται αποκλειστικά η κληρονομικότητα για τα κιλά τους. 
 
ΜΥΘΟΣ10ος: Το λίπος δεν επανέρχεται στα σημεία που γίνεται λιποαναρρόφηση.








Αν και με τη λιποαναρρόφηση μειώνονται τα λιποκύτταρα,  το σώμα είναι σε θέση να δημιουργήσει νέα λιποκύτταρα στην ίδια περιοχή.

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook