Πίσω στην κορυφή της σελίδας
01.09.2015 | 09:00
Γεωργία Καπώλη

ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗ: Γιατί πρέπει να την κάνεις και με ποιους τρόπους...

ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗ: Γιατί πρέπει να την κάνεις και με ποιους τρόπους...
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Μήπως για σένα αυτή η περίοδος σημαίνει "τέλος οι ατασθαλίες των διακοπών, ώρα για διατροφή και δίαιτα"; Εάν νιώθεις ότι επιβάρυνες τον οργανισμό σου με τόσο junk food και αλκοόλ και έχεις αποφασίσει να επανέλθεις στα κιλά σου, κάνε αποτοξίνωση! Ή αλλιώς detox!

Η διαιτολόγος-διατροφολόγος Γεωργία Καπώλη μας εξηγεί τους λόγους που χρειάζεται το σώμα μας μια στο τόσο την αποτοξίνωση, τα οφέλη που θα αποκομίσει από αυτήν αλλά και τους τρόπους που μπορούμε να την κάνουμε, εύκολα, γρήγορα και ανέξοδα!


Τι σημαίνει αποτοξίνωση

Αποτοξίνωση σημαίνει απομάκρυνση των τοξικών ουσιών από τα νεφρά, το συκώτι, το παχύ έντερο και τους ιδρωτοποιούς και σμηματογόνους αδένες. Οι περιττές ουσίες και τα συστατικά  που αποβάλλονται μέσω του σώματος είναι και αυτά που συμβάλλουν στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Είναι σημαντική γιατί όσο πιο καθαρό είναι το σώμα μας από τοξίνες, τόσο πιο εύκολο είναι να ελέγχουμε το βάρος μας. Με την αποτοξίνωση θα ενδυναμώσεις τον οργανισμό σου και θα γεμίσεις με ενέργεια και ζωντάνια.

 

ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗ
1. Νιώθεις χάλια κάθε πρωί που ξυπνάς
Ξυπνάς με ένα αίσθημα που δεν σε κάνει να νιώθεις ζωηρή, ζωντανή, χαρούμενη και γεμάτη ενέργεια. Έχεις συμπτώματα τοξικότητας όπως κόπωση, άλγος στις αρθρώσεις ή τους μύες, θόλωση διάνοιας,πονοκέφαλοι, αλλεργίες ή φουσκώματα, ή και πιο σοβαρά προβλήματα, όπως αυτοάνοσες ασθένειες, ημικρανίες, άσθμα, ακμή, ευερέθιστο έντερο, παλινδρόμηση, αρθρίτιδα κ.τ.λ. Όλα αυτά είναι ένας σημαντικός λόγος για να αποτοξινωθείς.

2. Δεν μπορείς να ελέγξεις την επιθυμία σου για ζάχαρη με αποτέλεσμα να μη χάνεις κιλά
Το επιστημονικό κατεστημένο μας έχει πείσει ότι η απώλεια βάρους είναι μόνο θέμα των θερμίδων που προσλαμβάνουμε/καταναλώνουμε. Υποστηρίζει πως για να χάσουμε κιλά, πρέπει να ρυθμίσουμε το ενεργειακό μας ισοζύγιο, να τρώμε δηλαδή λιγότερο και να ασκούμαστε περισσότερο. Πράγματι! Όμως δεν είναι όλες οι θερμίδες "υπεύθυνες" για το ότι δεν χάνουμε κιλά. Οι χειρότερες είναι αυτές που προέρχονται από τη ζάχαρη και το αλεύρι. Αυτές προκαλούν εθισμό και υπερκατανάλωση τροφής, ενώ αυξάνουν την έκκριση ινσουλίνης και πυροδοτούν τη φλεγμονή, με συνέπεια να αποθηκεύουμε λίπος στην κοιλιά και να μην αισθανόμαστε κορεσμό. Η ζάχαρη λοιπόν είναι το πιο σοβαρό εμπόδιο στην προσπάθειά σου να αδυνατίσεις. Κάνοντας αποτοξίνωση, μένεις μακριά από όλα τα τρόφιμα και τα ποτά που την περιέχουν.

3. Δεν έχεις ποτέ αποτοξινωθεί
Οι περισσότεροι από εμάς δεν έχουμε καταφέρει στη ζωή μας, ούτε 10 ημέρες να μείνουμε μακριά από έτοιμο και πρόχειρο φαγητό. Έστω για 10 ημέρες! Μπορεί να είσαι αδύνατη, να νομίζεις ότι είσαι υγιής και ότι δεν χρειάζεται να προσέξεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να πας και ένα βήμα παραπάνω. Η αποτοξίνωση είναι ένας σούπερ γρήγορος και εξαιρετικά εύκολος τρόπος για να «απογειώσεις» την υγεία σου και να νιώσεις ακόμα καλύτερα με το σώμα σου!

4. Χρειάζεσαι μια περίοδο χαλάρωσης

Λίγες ώρες ύπνου, ελάχιστη άσκηση, αρκετό κακό φαγητό, πολύ άγχος και λίγος χρόνος για τον εαυτό μας. Αυτά είναι τα βασικά σημεία που χαρακτηρίζουν την καθημερινότητα ενός σύγχρονου ανθρώπου. Δεν νομίζεις ότι χρειάζεσαι μια περίοδο χαλάρωσης και τόνωσης; Ο καλύτερος τρόπος για να νιώσεις και πάλι ανανεωμένη είναι να ακολουθήσεις ένα 10ημερο πρόγραμμα αποτοξίνωσης. Τρώγοντας απλά, καθαρά και νόστιμα φαγητά, χωρίς τοξίνες ή διάφορα επιβλαβή συστατικά, όπως ζάχαρη και αλεύρι. Μια διατροφή που θα αποφεύγονται τα τροποποιημένα τρόφιμα και το αλκοόλ. Όλα αυτά υποβοηθούνται μέσω κάποιων πρακτικών που μπορείς να κάνεις μόνη σου. Κοιμήσου 7-8 ώρες κάθε βράδυ, πάρε βαθιές αναπνοές κατά τη διάρκεια της μέρας, ασκήσου και αγάπησε τον εαυτό σου! Όλα αυτά επαναφέρουν το σώμα και το μυαλό και έτσι νιώθεις και πάλι ευεξία.


ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΣΗ
Τώρα λοιπόν που έμαθες γιατί είναι απαραίτητη η αποτοξίνωση στον οργανισμό σου (για να χάσεις βάρος, να νιώσεις ευεξία κτλ), μάθε και πώς θα την κάνεις γρήγορα και εύκολα, χωρίς να νιώσεις ταλαιπωρία.

1. Μείνε μακριά από τις ατασθαλίες και πες αντίο στις «εθιστικές ουσίες»!
Για να έχεις αποτέλεσμα, πρέπει να μείνεις τελείως μακριά από όλες εκείνες τις τροφές που έχεις εμμονή. Και αυτά συνήθως είναι τα γλυκά! Σταμάτα να τρως οτιδήποτε περιέχει ζάχαρη και αλεύρι. Σακχαρούχα ροφήματα, γλυκά, επεξεργασμένα τρόφιμα, όλα αυτά σε κάνουν να τρως περισσότερο όλη τη μέρα, σου προκαλούν έντονες επιθυμίες και «ρίχνουν» το μεταβολισμό, δημιουργώντας λίπος στην κοιλιά. Διάβασε τις ετικέτες τροφίμων, γιατί πάντα κρύβονται κάποια κακά συστατικά, όπως τα trans, τα υδρογονωμένα λίπη και το MSG (μονογλουταμινικό μονονάτριο). Για 10 ημέρες, απόφυγε τις συσκευασμένες τροφές, το αλκοόλ και τα γλυκά και προτίμησε τα φρέσκα τρόφιμα που έχεις φτιάξει με τα χεράκια σου.

2. Πρόσθεσε περισσότερη πρωτεΐνη στην ημέρα σου
Πρωτεΐνες, πρωτεΐνες και ξανά πρωτεΐνες! Σε κάθε γεύμα, ειδικά στο πρωινό, είναι το «κλειδί» για την εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα και της ινσουλίνης και ο καλύτερος τρόπος για να μειώσεις την μετέπειτα πείνα σου. Ξεκίνα τη μέρα σου με αυγά βραστά, γαλακτοκομικά και ξηρούς καρπούς, που θα σε κρατήσουν πλήρη για αρκετή ώρα.

3. Τρώγε άφθονα λαχανικά!
Όπως χόρτα, μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, αγγούρια, σπαράγγια, φασολάκια, μανιτάρια, κρεμμύδια, κολοκυθάκια, ντομάτες, μάραθο, μελιτζάνες, αγκινάρες, πιπεριές, κλπ. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που μειώνουν την απορρόφηση του διατροφικού λίπους και σε χορταίνουν γρηγορότερα και για μεγαλύτερο διάστημα.

4. Απομυθοποίησε τα λιπαρά
Δεν είναι όλα τα λιπαρά κακά. Προτίμησε όμως τρόφιμα πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά (ελαιόλαδο, ελιές, αβοκάντο), ω3-λιπαρά (σολομό, τόνο) και άπαχη πρωτεΐνη (ανάλατοι ξηροί καρποί, ψάρια, ταχίνι), τα οποία βελτιώνουν την ευαισθησία στην ινσουλίνη, και έτσι ενδυναμώνονται οι μύες και μειώνεται το λίπος στην κοιλιά.

5. Κάνε αποτοξίνωση με έναν φίλο σου
Έρευνες δείχνουν πως ο καλύτερος σύμμαχος στο αδυνάτισμα, είναι ο φίλος! Πολύ συχνά η διατροφή μας επηρεάζεται από τις διατροφικές συνήθειες του φίλου μας, του συντρόφου μας ή των γονιών μας. Εάν όμως έχεις τη στήριξη, την προτροπή και την ενθάρρυνση ενός δικού σου ανθρώπου, τότε πολύ πιο εύκολα θα χάσεις βάρος και θα υιοθετήσεις έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Βρες έναν φίλο και κάνε αποτοξίνωση από κοινού, θα δεις πόσο πιο ευχάριστη και πιο εύκολη θα είναι η διαδικασία μετά.


Επιμέλεια: Θεοδωροπούλου Δέσποινα



Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook