Πίσω στην κορυφή της σελίδας
05.06.2011 | 01:26

Γίνεται να χάσεις 10 κιλά σε ένα μήνα; Πώς ξεκολλάει ο μεταβολισμός; Οι ειδικοί απαντούν στις απορίες σας...

Γίνεται να χάσεις 10 κιλά σε ένα μήνα; Πώς ξεκολλάει ο μεταβολισμός; Οι ειδικοί απαντούν στις απορίες σας...
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Πώς θα "ξεκολλήσεις" τον μεταβολισμό σου; Θα σε βοηθήσει ένα τεστ δυσανεξίας να χάσεις κιλά; Γίνεται να είσαι 10 κιλά πιο ελαφριά σε ένα μήνα; Οι ερωτήσεις σας έρχονται συνέχεια στο TLIFE και η ομάδα διαιτολόγων του Δημήτρη Γρηγοράκη αναλαμβάνει να σου δώσει την κατάλληλη απάντηση... 

Οι ερωτήσεις λαμβάνονται με σειρά προτεραιότητας και φροντίζουμε να απαντήσουμε όσο πίο σύντομα γίνεται σε κάθε μία από αυτές!

ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλησπέρα σας, θα ήθελα να μου δώσετε τη συμβουλή σας στο παρακάτω πρόβλημά μου! Ο σύντροφός μου δεν πρέπει να τρώει σοκολάτα ή τουλάχιστον να τρώει περιορισμένα, λόγω χοληστερίνης και τριγλυκερίδειων. Το πρόβλημα όμως είναι πως δυσκολεύεται πάρα πολύ να μην φάει κάθε μέρα! Θέλει οτιδήποτε περιέχει σοκολάτα. Βέβαια υπάρχουν στιγμές που το καταλαβαίνει και μόνος του ότι δεν πρέπει να τρώει τόσο πολύ, αλλά και πάλι δεν γίνεται τίποτα! Είναι δύσκολο να την αποχωριστεί. Η ηλικία του είναι 23. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων! Θα περιμένω απάντηση σας.
Παναγιώτα


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Καλό είναι να τον ενθαρρύνετε να τρώει σοκολάτες με γλυκαντικά, οι οποίες δεν έχουν ζάχαρη, με αποτέλεσμα να έχουν λιγότερες θερμίδες και λιπαρά! Mέσα σε μία εβδομάδα μπορεί να καταναλώσει 50-70γρ σοκολάτα και να προτιμάει την υγείας. Αν και πάλι δεν μπορεί να αρκεστεί σε αυτήν την ποσότητα, ας τρώει καθημερινά εναλλακτικά μία μπάρα δημητριακών με σοκολάτα.
ΕΥΘΥΜΙΑ ΔΕΔΕ
ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ, BSC


ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας! Είμαι 29 ετών μητέρα δύο παιδιών. Έχω ύψος 1,66μ. και ζυγίζω 60 κιλά. Παρατηρώ πως ενώ τρώω κανονικά κυμαίνονται 59 εως 61 κιλά. Παραλείπω το πρωινό και συνήθως τρώω την ώρα του δεκατιανού κάτι. Επίσης μερικές φορές τρώω λιγότερη ποσότητα φαγητού για να μπορώ να φάω κάτι γλυκό ή λίγο παραπάνω το βράδυ. Έχω σωματότυπο αχλάδι! Πόσα κιλά χρειάζεται να χάσω και τι να αποφύγω όταν υποκύπτω σε πειρασμούς; Μου αρέσουν τα γλυκά, αλλά φοβάμαι μήπως πάρω βάρος. Τι κάνω λάθος;
Δήμητρα

 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Το πρώτο λάθος που κάνετε είναι ότι δεν τρώτε το πρώτο και βασικό γεύμα της ημέρας που είναι το πρωινό. Το πρωινό αναπληρώνει τις αποθήκες ενέργειας του οργανισμού, παρέχει επάρκεια θρεπτικών συστατικών, διευρύνει την πνευματική απόδοση και βοηθάει στη διατήρηση του σωματικού βάρους, αφού περιορίζει τα τσιμπολογήματα μέσα στην ημέρα.
Το δεύτερο που πρέπει να ξέρετε είναι πως δεν πρέπει να απαγορεύσετε από τον εαυτό σας την κατανάλωση ενός γλυκού, απλά δεν πρέπει να γίνεται καθημερινή κατανάλωση. Αν το διαιτολόγιό σας είναι ισορροπημένο και ακολουθείτε τους κανόνες της μεσογειακής διατροφής, μπορείτε να καταναλώνετε 1-2 γλυκάκια την εβδομάδα (μπορείτε να προτιμάτε για λιγότερες θερμίδες και λιπαρά σοκολάτα με γλυκαντικά και επιδόρπια χωρίς ζάχαρη). Δεν πρέπει να αποφεύγετε την κατανάλωση ενός ισορροπημένου γεύματος για να φάτε το γλυκό το βράδυ. Τέλος είναι προτιμότερο να το καταναλώνετε μετά το μεσημεριανό σας γεύμα και όχι το βράδυ. 
ΕΥΑ ΚΑΦΕΤΖΗ
ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ, BSC


ΕΡΩΤΗΣΗ
Είναι αλήθεια ότι κάνοντας τεστ διατροφικής δυσανεξίας και ακολουθώντας τις συμβουλές του γιατρού με βάση τα αποτελέσματα του τεστ μπορούμε να ξεμπλοκάρουμε τον μεταβολισμό μας και να χάσουμε περιττά κιλά;
Κική


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Κική, ένα test δυσανεξίας μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε στην προσπάθεια απώλειας βάρους, συνδυάζοντάς το πάντα με μια ισορροπημένη διατροφή και άσκηση. Δείχνει με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια τι πραγματικά συμβαίνει στον οργανισμό όταν καταναλώνεται μια τροφή ή εκτίθεται σε κάποια χημική ουσία. Αυτή η μέθοδος αποκαλύπτει όλες τις τροφικές και χημικές ευαισθησίες.
Τέλος, με το test δυσανεξίας μπορείς να καταλάβεις ποια τρόφιμα σου προκαλούν έντονα φουσκώματα, όπως αναφέρεις, και αποβάλλοντάς τα για ένα μικρό χρονικό διάστημα θα νιώσεις ευεξία και βέβαια θα παρατηρήσεις την απώλεια βάρους. Αρκεί βέβαια μετά από αυτήν τη μέτρηση να ακολουθήσεις ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο με τις θερμίδες που σου αναλογούν για να έχεις σίγουρα αποτελέσματα όσο αφορά στην απώλεια βάρους σου.
ΕΥΑ ΚΑΦΕΤΖΗ
ΚΛΙΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ - ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ, BSC


ΕΡΩΤΗΣΗ
Θέλω να χάσω κιλά! Είμαι 21 ετών, έχω ύψος 1,63μ και είμαι 81 κιλά. Σε ένα μήνα θέλω να πάω τουλάχιστον στα 70. Πώς θα γίνει αυτό; Έχω πάρει το lipotox και θέλω και κάποια διατροφή! Είμαι σε απόγνωση. Δεν ξέρω τι να κάνω! Παρακαλώ όποιος έχει την καλοσύνη ας βοηθήσει.
Στρατούλα


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Στρατούλα, η απώλεια των 11 κιλών που επιθυμείς είναι σχεδόν αδύνατον να πραγματοποιηθεί μέσα σε ένα μόνο μήνα. Το φυσιολογικό είναι να επιτύχεις μια απώλεια των 4 κιλών τον μήνα, για να μπορέσεις να τα συντηρήσεις και μετά.
Μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν είναι να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα τα οποία θα περιλαμβάνουν τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων. Προτίμησε τα προϊόντα ολικής αλέσεως και το πράσινο τσάι. Μην ξεχνάς να πίνεις αρκετά υγρά. Επίσης, μία διατροφή όπως η orac σας εξασφαλίζει αδυνάτισμα και ταυτόχρονα υγιεινή διατροφή. Φυσικά για καλύτερα αποτελέσματα μπορείς να αυξήσεις τη φυσική σου δραστηριότητα.   
Γιούλη Φραγκιαδουλάκη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
 

ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας! Συγχαρητήρια για το site σας! Μπαίνω κάθε μέρα. Δίνω πανελλήνιες και έχω πάρει 7 κιλά. Πώς μπορώ να τα χάσω άμεσα πριν με βρει το καλοκαίρι έτσι; Έχετε να μου προτείνετε κάτι;
Μαρία


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Μαρία, ο οργανισμός σου έχει στρεσαριστεί αρκετά από τις εξετάσεις και ήταν αναμενόμενο να πάρεις κάποια κιλά λόγω μειωμένης φυσικής δραστηριότητας.
Προκειμένου να φτάσεις στον στόχο σου ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές:
-Ξεκίνα την ημέρα σου με ένα καλό πρωινό.
-Να καταναλώνεις 5 γεύματα ημερησίως.
-Κατανάλωσε καθημερινά σαλάτες και φρούτα.
-Περιόρισε την κατανάλωση αλατιού, αναψυκτικών με ζάχαρη, γλυκών, τσιπς κτλ.
-Να καταναλώνεις 2 μερίδες γαλακτοκομικών ημερησίως.
-Αύξησε τη φυσική σου δραστηριότητα.
-Να καταναλώνεις καθημερινά 8-10 ποτήρια υγρών (νερό,χυμοί, γάλα, πράσινο τσάι)
Γιούλη Φραγκιαδουλάκη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc 


ΕΡΩΤΗΣΗ
Χρειάζομαι τη βοήθειά σας. Έχω τώρα 7 μήνες που κάνω ειδική διατροφή για να χάσω τα παραπανίσια κιλά που έχω απο τις δύο εγκυμοσύνες μου. Μέχρι τώρα έχω χάσει 10 κιλά. Τους δυο τελευταίους μήνες έχω κολλήσει στα 80 και η ζυγαριά δεν κατεβαίνει με τίποτα.
Ήθελα να σας διευκρινήσω ότι η μικρή μου κόρη είναι 12 μηνών και τη θηλάζω ακόμη και λόγω αυτού δεν μου έχει έρθει ακόμη περίοδος. Μπορώ να κάνω κάτι να ξεκολλήσω τον μεταβολισμό μου ο οποίος είναι μέτριος με ημερήσιες θερμίδες περίπου στις 1700; Με τη διαιτολόγο μου έχουμε σχεδιάσει τις θερμίδες ημερησίως στις 1400 από την αρχή! 
Ψυχολογικά, κουράστηκα αρκετά! Νιώθω πολύ άβολα. Σκέφτηκα να πάρω χάπια φυτικά για να βοηθήσω την κατάσταση, αλλά νομίζω δεν επιτρέπονται λόγω του θηλασμού! Είμαι 30 χρονών, 1,62 ύψος και 80 κιλά.
Αναστασία


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Αναστασία, η περίοδος του θηλασμού είναι μια περίοδος η οποία έχει αυξημένες ανάγκες σε θερμίδες, περισσότερες ακόμα και από την περίοδο της εγκυμοσύνης. Το γεγονός ότι δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα η περίοδός σου σίγουρα επηρεάζει την απώλεια των κιλών σου. Καλό είναι να μη μειώσεις περισσότερο τις θερμίδες που λαμβάνεις γιατί είναι πολύ πιθανόν να επηρεαστεί αρνητικά η ποσότητα του γάλακτος και να εντάξεις καθημερινά φυσική δραστηριότητα.   
Γιούλη Φραγκιαδουλάκη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc


ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλημέρα! Είμαι 22 χρόνων με ύψος 1,67μ. Αλλά επειδή είμαι άνθρωπος που όταν στενοχωριέται και αγχώνεται το ρίχνει στο φαγητό έφτασα 90 κιλά. Πάντα είχα πρόβλημα με το βάρος μου, αλλά πρόσεχα λιγάκι και το διατηρούσα γύρω στα 70 με 75 κιλά. Θέλω να ρωτήσω τι πρέπει να κάνω για να χάσω βάρος. Έκανα μια προσπάθεια τον τελευταίο μήνα αλλά η ζυγαριά κόλλησε ή μάλλον ο μεταβολισμός μου και δεν έχασα ούτε γραμμάριο,  με αποτέλεσμα να απογοητευτώ! Σας παρακαλώ δώστε μου μερικές συμβουλές. Να τονίσω ότι δεν μου αρέσουν καθόλου οι σαλάτες και ό, τι έχει σχέση με λαχανικά. Ευχαριστώ πολύ!
Κέλλυ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Κέλλυ, πολλές φορές υπάρχει περίπτωση να κάνουμε προσπάθεια να χάσουμε βάρος αλλά να μην το πετυχαίνουμε γιατί ίσως δεν ακολουθούμε το κατάλληλο για τις ανάγκες μας πρόγραμμα. Υπάρχει μια περίπτωση να χάνεις λίπος αλλά αυτό να μην φαίνεται στη ζυγαριά. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να επισκεφτείς κάποιον ειδικό που μπορεί να σε βοηθήσει περισσότερο και να σχεδιάσετε μαζί ένα πρόγραμμα το οποίο θα είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες σου.
Όπως και να έχει δώσε έμφαση στην συχνότητα γευμάτων (μη θεωρείς ότι μένοντας νηστική θα χάσεις πιο γρήγορα κιλά), αύξησε τα φρούτα που καταναλώνεις (5 μερίδες καθημερινά) για να εξισορροπήσεις το ότι δεν τρως σαλάτες, κατανάλωσε οπωσδήποτε 3 μερίδες γαλακτοκομικών και πίνε άφθονα υγρά (νερό, χυμοί, γάλα, πράσινο τσάι) και προσπάθησε να εντάξεις φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σου.    
Γιούλη Φραγκιαδουλάκη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc


ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας! Είμαι 23 ετών, 70 κιλά και έχω ύψος 1,67μ. Έχω υπόθυροειδισμό και τους τελευταίους μήνες παίρνω το χαπάκι. Έβαλα απότομα βάρος πριν από 8 μήνες λόγω του θυρεοειδή και τώρα θέλω να χάσω 10 κιλά και δυσκολεύομαι πολύ. Θα ήθελα να μου προτείνετε κάποια διατροφή που θα μπορούσα να ακολουθήσω για να χάσω κάποια κιλά. Επίσης είμαι φοιτήτρια, τα ωράρια μου είναι περίεργα και δεν μπορώ πάντα να έχω σπιτικό φαγητό. Ευχαριστώ πολύ!
Θέκλα


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Θέκλα, είναι πολύ σημαντικό που ακολουθείς τη θεραπεία σου αλλά καλό είναι να επισκέπτεσαι συχνά τον γιατρό σου ώστε να παρακολουθείς την πορεία των ορμονών σου. Όσον αφορά στην διατροφή σου, εφόσον δεν έχεις τη δυνατότητα να τρως σωστά λόγω ωραρίου προσπάθησε να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα και πρόσεξε τις επιλογές σου.
Για παράδειγμα, μπορείς να επιλέγεις σάντουιτς με κοτόπουλο και λαχανικά (προτίμησε προϊόντα ολικής αλέσεως) ή κάποια σαλάτα που μπορεί να περιέχει πρωτεΐνη όπως κοτόπουλο, σολομό, τόνο, φέτα. Μπορείς επίσης να έχεις μαζί σου μπάρες δημητριακών, κράκερ σικάλεως, ρυζογκοφρέτες, τα οποία αποτελούν ένα ελαφρύ σνακ και σε χορταίνουν με τις φυτικές ίνες που περιέχουν. Μην ξεχνάς να πίνεις αρκετό νερό και πράσινο τσάι και προσπάθησε να κάνεις καθημερινά 30 λεπτά άσκηση.
Γιούλη Φραγκιαδουλάκη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook