Πίσω στην κορυφή της σελίδας
25.02.2011 | 12:50

Ράνια: "Πλέον δεν τρώω για να ζήσω, αλλά ζω για να τρώω."

Ράνια: Πλέον δεν τρώω για να ζήσω, αλλά ζω για να τρώω.
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλησπέρα,
Έχω σοβαρό πρόβλημα με το το φαγητό. Πλέον δεν τρώω για να ζήσω, αλλά ζω για να τρώω. Η σχέση μου με το φαγητό έχει γίνει τραγική και αρρωστημένη. Δεν μπορώ να ελέγξω τη λαιμαργία μου, ειδικά τις βραδινές ώρες. Κάθε βράδυ κάνω επιδρομή στο ψυγείο και στα ντουλάπια του σπιτιού μου. Δεν ξέρω τι να κάνω! Είμαι 18 χρόνων και μακριά από το σπίτι μου. Παχαίνω συνεχώς και δεν μπορώ να βγω από το σπίτι, ούτε για να πάω στη σχολή μου.
Σας Παρακαλώ βοηθήστε με.
Ράνια


ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η συναισθηματική υπερφαγία  χαρακτηρίζεται από μια ακατάσχετη επιθυμία για  φαγητό που προκύπτει όταν υπάρχουν δύσκολες ψυχολογικές καταστάσεις  όπως :
Στρες
Θυμός
Άγχος
Λύπη και
Μοναξιά

Η καταλλήλη αντιμέτωση της είναι κυρίως ψυχολογική. Ωστόσο, η διατροφική πρόσληψη θρεπτικών συστατικών όπως τα ω3 λιπαρά οξέα, οι βιταμίνες Β6 & Β12 και οι σύνθετοι υδατάνθρακες, βελτιώνουν σημαντικά τη διάθεσή σας.

Έτσι καλό είναι να εντάξετε στην καθημερινή διατροφή σας τις ακόλουθες τροφές: λιπαρά ψάρια (σκουμπρί, τόνος, σολομός, αντζούγιες, ρέγγα, πέστροφα, σαρδέλες σουσάμι, ταχίνι, σόγια,  λιναρόσπορος, ξηροί καρποί (καρύδια ), μαλακή μαργαρίνη, χυμούς, κράκερ, δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, λαχανικά, συκώτι, αυγά, πουλερικά, γαλακτομικά).

Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να ακολουθείτε μικρά/συχνά γεύματα και να μειώσετε τα διαστήματα που μένετε νηστική και σας οδηγούν σε βουλιμικά επεισόδια. Αν ωστόσο δεν μπορείτε να τα καταφέρετε μόνη σας καλό είναι να ζητήσετε τη βοήθεια ειδικού τόσο σε ψυχολογικό όσο και σε διατροφικό επίπεδο.
Ελίνα Ασημακοπούλου
Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος, BSc

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook