Πίσω στην κορυφή της σελίδας
26.06.2010 | 00:00
Δημήτρης Γρηγοράκης

Αντιοξειδωτική διατροφή: Όπλο κατά των ρυτίδων!

Αντιοξειδωτική διατροφή: Όπλο κατά των ρυτίδων!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Δεν χρειάζονται θαύματα για να νικήσεις το χρόνο, απλά σωστή διατροφή. Ζητήσαμε τη γνώμη του Msc Κλινικού διαιτολόγου-διατροφολόγου Δημήτρη Γρηγοράκη για να μας συμβουλεύσει για όλες εκείνες τις τροφές που θα σταματήσουν το χρόνο. 

Τι είναι αυτό που προκαλεί γήρανση;


"Η γήρανση οφείλεται σε αλλοίωση του DNA των κυττάρων, λόγω δράσης ελεύθερων ριζών οξυγόνου, οι οποίες προσκολλώνται στην κυτταρική μεμβράνη και την καταστρέφουν" επισημαίνει ο Δημήτρης Γρηγοράκης και σημειώνει πως υπάρχουν τροφές που μπορούν να εξουδετερώσουν τις αρνητικές συνέπειες αυτών των ελεύθερων ριζών: "τρόφιμα όπως:
- ελαιόλαδο
- ψάρι
- ξηροί καρποί
- όσπρια
- λαχανικά
- δημητριακά ολικής αλέσεως
- φρούτα
- πράσινο τσάι και κακάο συμβάλλουν με τις αντιοξειδωτικές ουσίες που περιλαμβάνουν στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών".
 
Forever young

Το πανεπιστήμιο Tuffs της Βοστόνης, ύστερα από έρευνες προτείνει την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών με υψηλό δείκτη Orac που μπορεί να επιβραδύνει τη διαδικασία της γήρανσης τόσο στο σώμα, όσο και στον εγκέφαλο. 

- Οι φράουλες και τα μούρα είναι από τα πιο πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες φρούτα και μπορούν έτσι να προστατεύσουν τον εγκέφαλο, να βοηθήσουν την μνήμη που σιγά σιγά "ξεθωριάζει" όσο μεγαλώνουμε και φυσικά να επιβραδύνουν τη διαδικασία γήρανσης. Δες εδώ  μια μοναδική σαλάτα με φράουλες

- Το σπανάκι έχει αποδειχθεί πως παρουσιάζει θεαματικά αποτελέσματα προς την ίδια κατέυθυνση. Σε έρευνες που έγιναν σε πειραματόζωα, η ομάδα εκείνων που προσλάμβανε εκχυλίσματα σπανακιού αντιδρούσε καλύτερα απέναντι στην φθορά των εγκεφαλικών κυττάρων. Ετοίμασε μια δροσιστική σαλάτα με σπανάκι και σος μελιού. Δες τα υλικά εδώ

- Μέσα στο βιβλίο του Msc Κλινικού Διαιτολόγου - Διατροφολόγου Δημήτρη Γρηγοράκη "Η Νέα αντιοξειδωτική δίαιτα Orac" υπάρχει λεπτομερής λίστα με τρόφιμα και με την αντιοξειδωτική τους προστασία. Φαίνεται λοιπόν πως καρυκεύματα όπως το μαύρο πιπέρι, το κάρυ, το κύμινο ή ακόμη και το καυτερό πιπέρι είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και μπορούν να σε βοηθήσουν, εκτός του να χάσεις κιλά, να αντισταθείς στο πέρασμα του χρόνου.  

Ο Msc Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος Δημήτρης Γρηγοράκης καταλήγει: "Μπορεί η συσχέτιση των αντιοξειδωτικών με την αναστολή της διαδικασίας της γήρανσης να βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, ωστόσο τα συμπεράσματα, μέχρι σήμερα αποδεικνύουν ότι η θρεπτική πρόσληψη που στηρίζεται στα φρούτα και τα λαχανικά μπορεί να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στην παρεμπόδιση των μακροπρόθεσμων αποτελεσμάτων του οξειδωτικού στρες στη λειτουργία εγκεφάλου και τη γήρανση"


«Τροφές που σταματούν το χρόνο»

Σε κάθε περίπτωση πολύ σημαντική είναι και η μείωση των θερμίδων που καταναλώνεις κάθε μέρα, αλλά και η σωστή διατροφή που περιλαμβάνει μέταλλα, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες. Για το λόγο αυτό ο κ. Γρηγοράκης μας προτείνει μερικές τροφές πλούσιες σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που δεν θα πρέπει να λείπουν από το τραπέζι σου:
 
Αυγό: βιταμίνες Α, Ομάδα βιταμινών Β, λεκιθίνη, ω-3 (DHA), λουτεϊνη

Αβοκάντο: Βιταμίνη Α, Πολυακόρεστα λιπαρά, λουτεϊνη, β-σιτοστερόλη φυτικές ίνες
 - Δες εδώ πως θα ετοιμάσεις μια νόστιμη σάλτσα γουακαμόλε με αβοκάντο!
Αμύγδαλα: Βιταμίνες οικογένειας Β, Ε, μαγνήσιο, ασβέστιο, φυτοστερόλες
 
Γιαούρτι: Βιταμίνες οικογένειας Β, ασβέστιο, μαγνήσιο, Φώσφορο, προβιοτικά
 - Τι λές για ένα δροσιστικό παγωτό γιαούρτι με σος φρούτων. Δες εδώ πως θα το ετοιμάσεις.
Ξερά Δαμάσκηνα: β-καροτένιο, χαλκό, βόριο, φυτικές ίνες.
 
Καρότα: β-καροτένιο, φυτικές ίνες
- Ετοίμασε μια δροσιστική σαλάτα με σικορέ και καρότα. Δες την συνταγή εδώ
Ελαιόλαδο: Βιταμίνη Ε, Μονοακόρεστα, πολυφαινόλες.
 - Προχώρα ένα βήμα παραπέρα και ετοίμασε μυρωδάτα ελαιόλαδα, ένα για κάθε συνταγή σου. Δες πως εδώ

Η δίαιτα ORAC πολύτιμος σύμμαχος κατά της γήρανσης
 
"Με την καθημερινή πρόσληψη 3.000 – 5.000 μονάδων ORAC παρουσιάζονται θεαματικά αποτελέσματα στην πρόληψη των χρόνιων εκφυλιστικών νοσημάτων και στην αναστολή της φυσικής διαδικασίας της γήρανσης". επισημαίνει ο Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος Δημήτρης Γρηγοράκης. Αν λοιπόν ακολουθήσεις την δίαιτα ORAC (δες το μενού εδώ) τότε βοηθάς παράλληλα τον οργανισμό σου να αντισταθεί στον χρόνο.  

Ο Δημήτρης Γρηγοράκης φαίνεται ιδιαίτερα αισιόδοξος: "Σκέφτομαι ότι μπορούμε να φθάσουμε στο σημείο να μιλάμε για ένα νέο επιστημονικό θαύμα, με βάση το οποίο ο δείκτης ORAC θα συμβάλλει στην απόλυτη αντιοξειδωτική προστασία και θα αποτελεί κυριολεκτικά το πρώτο καθημερινό διατροφικό μέλημα του κάθε ανθρώπου". 
Δες εδώ  την πλούσια σε αντιοξειδωτικά σαλάτα που προτείνει η Τατιάνα Στεφανίδου! 
 
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook