Πίσω στην κορυφή της σελίδας
31.03.2016 | 11:10
Γεωργία Καπώλη

Έχασες όλα τα κιλά που ήθελες; Και τώρα Smart tips για να διατηρήσεις το βάρος σου!

Έχασες όλα τα κιλά που ήθελες; Και τώρα Smart tips για να διατηρήσεις το βάρος σου!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Απαλλάχθηκες από τα κιλά που σε ταλαιπωρούσαν τόσο καιρό και τώρα σκέφτεσαι πως η μόνη λύση για να τα διατηρήσεις είναι να συνεχίσεις τη δίαιτα. Όχι. Δεν χρειάζεται να είσαι άλλο κάτω από περιορισμούς. Υπάρχει τρόπος να παραμείνεις στα κιλά σου χωρίς να απέχεις από τις μικρές απολαύσεις της καθημερινότητας.

Η διατροφολόγος - διαιτολόγος Γεωργία Καπώλη εξηγεί πως η ισορροπημένη διατροφή και εδώ μπορεί να βοηθήσει! Όπως αναφέρει ''η σταθεροποίηση του σωματικού μας βάρους επιτυγχάνεται όταν εντάξουμε τις βασικές αρχές της ισορροπημένης  διατροφής στη ζωή μας με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας''.

Το θέμα δηλαδή είναι να αποκτήσεις νέες διατροφικές συνήθειες. Να συνειδητοποιήσεις επιτέλους τη σημασία του να τρως ποιοτικά και σωστά και να γίνει η υγιεινή διατροφή μέρος της ζωής σου! Μόνον έτσι θα δεις αποτελέσματα...

Πώς θα συνεχίσεις τη διατροφή σου από εδώ και πέρα
Η διατροφή που ακολουθείς δεν θα πρέπει να αποκλείει ομάδες τροφίμων. Επιλέγεις με μέτρο τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων (λαχανικά, φρούτα, ημίπαχα γαλακτοκομικά, κρέας, ψάρι, πουλερικά, δημητριακά, όσπρια) γιατί έτσι αποφεύγεται το στερητικό σύνδρομο. Κανένα τρόφιμο δεν παχαίνει όταν καταναλώνεται σε σωστή ποσότητα, ποιότητα και συχνότητα.

ΟΙ ΕΝΤΟΛΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΒΕΙΣ
1. Να μην παραλείπεις γεύματα (ανά 3 ώρες το αργότερο να τρως) μιας και η συχνή πρόσληψη τροφής εφοδιάζει με την απαραίτητη ενέργεια τον οργανισμό, ώστε  να ανταπεξέλθει στις λειτουργίες του ενώ παράλληλα σε προστατεύει από τις γευστικές αμαρτίες. Γιατί όσο πιο συχνά τρως, τόσο περισσότερο κορεσμό νιώθεις και μένεις μακριά από διάφορα snack, γλυκά και όλα αυτά τα θερμιδογόνα τρόφιμα.

2. Όταν τρως να μασάς σιγά και αργά. Κάθε γεύμα να διαρκεί τουλάχιστον 20 λεπτά, έτσι ώστε να επέρχεται το αίσθημα κορεσμού. Και πιο εύκολα θα χωνεύει το στομάχι σου το φαγητό και δεν θα φουσκώνει η κοιλίτσα.

3. Μην πηγαίνεις στο σούπερ μάρκετ πεινασμένη! Γιατί η πείνα θα σε ωθήσει στο να κάνεις άσκοπες και κακές αγορές. Να έχεις πάντα μαζί σου έναν κατάλογο με τα τρόφιμα που χρειάζεσαι. Σημείωσε τι δεν πρέπει να λείπει από τη λίστα σου: φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, βρώμη, πράσινο τσάι. Εννοείται πως ισχύουν όλοι αυτοί οι κανόνες που ακολουθούσες και όταν έκανες δίαιτα.

4. Να πίνεις καθημερινά τουλάχιστον 8-10 ποτήρια υγρών (χυμό, νερό, πράσινο τσάι). Γιατί δεν γίνεται κατακράτηση υγρών και άρα δεν φουσκώνεις. Επίσης το πράσινο τσάι με τις κατεχίνες του βοηθάει πάρα πολύ στη διατήρηση του βάρους αλλά και σε διάφορες παθήσεις.

5. Να σημειώνεις σε ένα ημερολόγιο τα γεύματά σου (πού, πότε τρως και κάτω από ποιες συνθήκες (π.χ. πλήξη, εκνευρισμός, άγχος). Εάν γράφεις το γεύμα, την ώρα και την ψυχολογική κατάσταση που βρισκόσουν εκείνη τη στιγμή, θα μπορέσεις να αποφύγεις μελλοντικά τις κακές συνθήκες που επηρεάζουν και το βάρος σου.

6. Να έχεις πάντα μαζί σου σνακ που μπορούν καταναλωθούν εύκολα αναπληρώνοντας γρήγορα τα αποθέματα ενέργειας του οργανισμού. Όπως κράκερ, φρυγανιές, μπισκότα, μπάρες δημητριακών, αποξηραμένα φρούτα, χυμοί.

7. Όποτε έρχεσαι αντιμέτωπη με ένα πολύ ελκυστικό φαγητό να καταναλώνεις ένα μικρό μέρος από αυτό χωρίς τύψεις. Γιατί εάν δεν το κάνεις εκείνη τη στιγμή, θα μείνεις με το απωθημένο και αργότερα θα ξεσπάσεις.


Πώς η γυμναστική θα σε βοηθήσει να διατηρήσεις το βάρος σου
Η φυσική δραστηριότητα είναι ακόμα ένας σημαντικός παράγοντας για τη διατήρηση της απώλειας βάρους.  Συγκεκριμένα, η άσκηση κατά τη διάρκεια της δίαιτας προφυλάσσει και ενδυναμώνει το μυϊκό σύστημα, αποτρέποντας τη μείωση του βασικού μεταβολικού ρυθμού. Οποιαδήποτε άσκηση (γυμναστήριο, περπάτημα, ποδήλατο, κολύμπι κτλ) αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό και τονώνει τους μυες. Επομένως, ο συνδυασμός διατροφής και άσκησης είναι το μυστικό για τη διατήρηση του νέου βάρους.


 ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΠΗΡΕΣ ΤΕΛΙΚΑ ΚΑΠΟΙΑ ΚΙΛΑΚΙΑ

1. Eλέγχεις το βάρος σου σε εβδομαδιαία βάση.  Με αυτόν τον τρόπο, προσέχεις να μην περάσεις τα 2-3 κιλά πάνω από το βάρος σου.  Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να ακολουθήσεις κάποιο διατροφικό πρόγραμμα ώστε να προλάβεις τα χειρότερα!
2. Σε περίπτωση που πάρεις ένα κιλό, μην τρελαθείς και ξεκινήσεις τις εξαντλητικές δίαιτες, δηλαδή μία σαλάτα την ημέρα, γιατί η μονοφαγία θα φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα. Και αυτό ισχύει για όλες τις εξαντλητικές δίαιτες που έχουν διάρκεια μέσα στο χρόνο. Ως γνωστόν, η χαμηλή πρόσληψη θερμίδων μπλοκάρει το μεταβολισμό, με αποτέλεσμα όταν αυξήσεις έστω και λίγο την πρόσληψη τροφής, να ξαναπάρεις τα κιλά που έχασες.

Μην ξεχνάς ότι όλα είναι στο μυαλό. Όπως έθεσες στόχο να χάσεις κιλά και το πέτυχες έτσι μπορείς να τα καταφέρεις και στο να τα διατηρήσεις. Αρκεί να το θέλεις πραγματικά και να ξέρεις τι πρέπει να αποφεύγεις και τι να μην παραλείπεις. Το θέμα και πάλι είναι να υιοθετήσεις έναν υγιεινό τρόπο ζωής για να μπορείς να ελέγχεις το βάρος και την πείνα σου.

Επιμέλεια: Θεοδωροπούλου Δέσποινα
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook