Πίσω στην κορυφή της σελίδας
03.06.2010 | 08:00
Δημήτρης Γρηγοράκης

Ποια είναι η σωστή διατροφή για όμορφο δέρμα;

Ποια είναι η σωστή διατροφή για όμορφο δέρμα;
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
H υγεία και η ομορφιά του δέρματος είναι θέμα διατροφής; Ασφαλώς Ναι. Βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικές ουσίες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία του δέρματος, στη διατήρησή του σε καλή κατάσταση και στην προστασία από τη διαδικασία της γήρανσης.

Οι βιταμίνες που έχουν συμμετοχή και εμπλέκονται στην υγεία της επιδερμίδας είναι κυρίως η βιταμίνη Α (β-καροτένιο) και η βιταμίνη Ε. Η συμβολή αυτών των βιταμινών στην ισορροπία του δέρματος εντοπίζεται στο ότι αποτελούν αμυντικό παράγοντα για την αποτροπή ανάπτυξης επιβλαβών διαδικασιών σε κυτταρικό ή ιστικό επίπεδο.

Αντίθετα η έλλειψη αυτών των βιταμινών σχετίζεται με την κακή εμφάνιση του δέρματος, της κηλίδες γήρανσης που παρατηρούνται με την πρόοδο της ηλικίας, και την ξηροδερμία. Πολλοί είναι αυτοί που προτείνουν την συμπληρωματική χορήγηση της Βιταμίνης Ε σε περιπτώσεις που το δέρμα δεν είναι σε καλή κατάσταση, διότι έχει τη δυνατότητα να ανακόπτει την εξέλιξη οξειδωτικών αντιδράσεων. Εξαιρετικές πηγές Βιταμίνης Ε είναι τα φυτικά λίπη και ιδιαίτερα το ελαιόλαδο, το φύτρο δημητριακών, αβοκάντο, γαρίδες, ξηροί καρποί και η γλυκοπατάτα.

Η βιταμίνη Α και η προβιταμίνες της (Καροτενοειδή), σχετίζονται με τη διατήρηση υγιών επιθηλίων. Διαιτητικές πηγές των βιταμινών αυτών είναι τα φρούτα και λαχανικά με βαθύ πράσινο, κίτρινο ή πορτοκαλί χρώμα όπως σπανάκι, μαρούλι χόρτα, καρότο, γιάμ, ντομάτα, βερίκοκο, και το πεπόνι.

Από τα μέταλλα, το σελήνιο έχει το δικό του έμμεσο ρόλο στην προστασία από την καταστροφή του δέρματος επαυξάνοντας τη δραστικότητα της βιταμίνης Ε. Πλούσιες πηγές του είναι τα θαλασσινά, λαχανικά και δημητριακά.

Η συμβολή των αντιοξιδωτικών στοιχείων στην δερματική υγεία είναι εξίσου σημαντική. Πρόσφατες μελέτες υποστηρίζουν την επιπρόσθετη χορήγησή τους, για την καταπολέμηση οξειδωτικών διαδικασιών με δεδομένο ότι αποτελούν τη "φυσική προστασία" από τις ελεύθερες ρίζες. Σημαντικές αντιοξειδωτικές ουσίες θα βρούμε στα πιτυρούχα δημητριακά, ξηρούς καρπούς, σπανάκι, σόγια, ανανά, σταφύλια, ντομάτα, πράσινα φασόλια, πάπρικα, κρεμμύδι, στο μαρούλι, κόκκινο κρασί και στο πράσινο τσάι.


Τα διατροφικά στοιχεία που περιλαμβάνονται τις παραπάνω τροφές στο σύνολο τους αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο στην ισορροπία του δέρματος, στην ομορφιά (ένα λαμπερό δέρμα πάντα μας ομορφαίνει) και στην καλή φυσική κατάσταση.
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook