Πίσω στην κορυφή της σελίδας
18.12.2011 | 04:56
Νίκος Κριαράς

ΚΙ ΟΜΩΣ, τα γλυκά των Χριστουγέννων κάνουν καλό! Και στον μεταβολισμό και στη διάθεσή σου

ΚΙ ΟΜΩΣ, τα γλυκά των Χριστουγέννων κάνουν καλό! Και στον μεταβολισμό και στη διάθεσή σου
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Συμβάλει το μελομακάρονο στην αύξηση του μεταβολισμού; Είναι ο κουραμπιές το μυστικό για διαύγεια και ευεξία μέσα στις γιορτές; Και οι δίπλες πώς βοηθούν τον οργανισμό να αυξήσει τις καύσεις; Όχι, δεν διαβάζεις ένα άρθρο, όπως θα έπρεπε να είναι σε κάποιον ιδεατό κόσμο!

Ο διαιτολόγος διατροφολόγος Νικόλαος Κριαράς αναλύει τα γλυκά των γιορτών και σου δίνει λόγους να μην τα "απαρνηθείς"... πάντοτε φυσικά με μέτρο! Plus: Μικρές συμβουλές για να προλάβεις το... κακό, όταν παρασυρθείς στη γλύκα τους.

Κουραμπιές

To χιονάτο γλυκό δεν είναι απλά ένας ακόμη λόγος να αισθάνεσαι πως θα πρέπει να κάνεις δίαιτα μετά τις γιορτές. Αν δεν το παρακάνεις με την ποσότητα, τότε σου προσφέρει:

- Ταχεία πλήρωση του οργανισμού σε ενέργεια και καλύπτει τα επίπεδα ευεξίας του οργανισμού

- Στα θετικά σημεία του κουραμπιέ, περιλαμβάνεται το γεγονός της ανάμειξης με το αμύγδαλο. Προσφέρει σε ικανοποιητικό βαθμό την βιταμίνη Β1 και λοιπές βιταμίνες, οι οποίες καλύπτουν την πνευματική υγεία του οργανισμού και δεν απορρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου αν τηρηθεί η μέτρια κατανάλωση του.

- Το τέλειο φάρμακο μετά από τη νηστεία. Ένας κουραμπιές την παραμονή ή και ανήμερα των Χριστουγέννων θα ξεκουράσει τον οργανισμό από τη συνεχή ακολουθία μίας διατροφής χαμηλής σε λιπαρά και θα τονώσει τόσο τον οργανισμό, όσο και το μυικό του σύστημα.

Πόσες θερμίδες έχει;
Ένας μέτριος κουραμπιές έχει 110 θερμίδες

Μελομακάρονα
Είναι ο αντίζηλος του κουραμπιέ. Θεωρείται όμως καλύτερη επιλογή. Γιατί μπορεί  το μελομακάρονο να έχει περισσότερες θερμίδες, όμως δεν έχει τόσο λίπος. Έχει κι αυτό τις... θετικές του πλευρές διατροφικά (εκτός φυσικά από τη γεύση):

- Είναι ένα τρόφιμο που θα τονώσει τον οργανισμό χωρίς να αυξήσει τα επίπεδα λίπους

- Το ελαιόλαδο που χρησιμοποιείται στην παρασκευή του θα βοηθήσει στην εύρυθμη λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος, καθώς επίσης θα προσφέρει λάμψη στο δέρμα.

- Το μέλι που του δίνει την... ολόγλυκη γεύση θα τονώσει το ανοσοποιητικό σύστημα και  - πάντα σε μία μέτρια κατανάλωση - θα αυξήσει τη λειτουργία του μεταβολισμού.

- Το τριμμένο καρύδι ή αμύγδαλο, προσφέρει την ενέργεια που χρειάζεσαι όσο και την προστασία της υγείας του οργανισμού, χάρη στα απαραίτητα λιπαρά οξέα (ω6).

Πόσες θερμίδες έχει; Ένα μελομακάρονο έχει 140 θερμίδες.


Δίπλες
Κι αν μιλώντας για Χριστούγεννα σκέφτεσαι αστραπιαία κουραμπιέδες και μελομακάρονα, δεν θα πρέπει να ξεχάσεις και τις τραγανές δίπλες. Το χριστουγεννιάτικο γλυκό με τις λιγότερες θερμίδες από όλα.

- Δεν επιβαρύνει με λίπος, ούτε και πολλές θερμίδες τον οργανισμό

- Αποτελεί το γλυκό καταπραϋντικό, αφού ξεκουράζει τον οργανισμό

- Βοηθάει τον μεταβολισμό σου να υπερδαστηριοποιείται


Απο τα αρνητικά στοιχεία στη δίπλα είναι η προσθήκη αυγών, αλλά και το γεγονός πως απαιτείται τηγάνισμα για την παρασκευή της.

Πόσες θερμίδες έχει;
Μια σπιτική δίπλα έχει περίπου 75 θερμίδες

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΙΚΗΤΗΣ
Πάντα στη διατροφή παίζει ρόλο και η απόλαυση. Αν όμως θέλαμε να κάνουμε μια... απονομή με βάση την αγάπη των γλυκών των Χριστουγέννων για τη σιλουέτα σου, τότε αυτή θα ήταν ως εξης:

- Προτιιμότερη επιλογή είναι μία μικρού μεγέθους δίπλα, έπειτα ένα μελομακάρονο και ως ύστατη επιλογή η κατανάλωση μισού κουραμπιέ.


ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΝ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΝΕΙΣ
Αν μια μέρα το παρακάνεις με τα γλυκά, θυμήσου να κάνεις τις παρακάτω κινήσεις για να μην το... μετανιώσεις:

Δύο May Day Tips για την αμέσως επόμενη μέρα της... κραιπάλης:
- Αφαίρεσε από το μενού της επόμενης μέρας 2 λιπαρούχα τρόφιμα, όπως για παράδειγμα ένα κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο από τη σαλάτα ή περιόρισε το κίτρινο τυρί στη μισή ποσότητα.

- Μείωσε το ψωμί της επόμενης ημέρας. Καλό θα ήτανε να αφαιρέσεις ένα αμυλώδες προιόν, αν για παράδειγμα καταναλώσεις σε ημερήσια βάση 3 φέτες ψωμί, τότε να τις περιορίσεις στις 2.

Extra Tip: Aν την επόμενη μέρα βρεθείς σε κάποιο πάρτι ή μπαρ απόφυγε τα σκληρά ποτά τύπου τζιν, βότκα, ρούμι και ουίσκι. Προτίμησε από την άλλη 1 ποτηράκι κρασιού (75ml) ή 2 μικρές μπύρες (150ml η καθεμιά)
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook