Πίσω στην κορυφή της σελίδας
05.12.2013 | 22:38

Θέλεις να κάνεις σωστή διατροφή; Ακολούθησε τα χρώματα του ουράνιου τόξου!

Θέλεις να κάνεις σωστή διατροφή; Ακολούθησε τα χρώματα του ουράνιου τόξου!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Tι σχέση μπορεί να έχει το ουράνιο τόξο με τη διατροφή σου; Πώς μπορείς να το χρησιμοποιήσεις για να καταφέρεις και να τρως σωστά και υγιεινά και να διατηρήσεις το βάρος σου; Σύμφωνα με έγκυρες επιστημονικές μελέτες, όταν κάποιος επιλέγει τροφές σύμφωνα με τα χρώματα του ουράνιου τόξου, τότε τρώει σωστά. Πώς θα το καταφέρεις κι εσύ; Τι σημαίνει τρώω έχοντας σαν κανόνα τα χρώματα του ουράνιου τόξου;

"Μια διατροφή πλούσια σε χρώματα  θα δώσει την ευεξία και ενέργεια που χρειαζόμαστε, προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στους έντονους ρυθμούς και τις αυξημένες υποχρεώσεις" επισημαίνει ο Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Διονύσης-Άδωνις Πάνος και εξηγεί πως θα βάλεις χρώμα στο πιάτο σου και θα αφαιρέσεις κιλά από τη ζυγαριά σου...


ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ
Μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποικιλία σε χρώματα, θα προστατέψει και θα θωρακίσει τον οργανισμό έναντι του στρες και των επιβαρυντικών παραγόντων με τους οποίους ερχόμαστε αντιμέτωποι καθημερινά. Ποιον ρόλο όμως πάιζει κάθε χρώμα ξεχωριστά;

Το πράσινο χρώμα αντιπροσωπεύεται από τρόφιμα όπως, πράσινες πιπεριές, σπανάκι, πράσινα φασόλια, λάχανο μαρούλι και άλλα πράσινα σκούρα λαχανικά.

Καλές πηγές λουτεΐνης, την οποία δεν συνθέτει ο οργανισμός, γι' αυτό και πρέπει να λαμβάνεται μέσα από τις τροφές. Η αντιοξειδωτική δράση της λουτεΐνης ενισχύει την καλή όραση, δεδομένου ότι αποτρέπει την καταστροφή της ουσίας που προστατεύει τα μάτια. Επιπλέον, τα άτομα που καταναλώνουν αυξημένες ποσότητες φρούτων και λαχανικών πλούσιων σε λουτεΐνη διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν καταρράκτη.

Το κόκκινο χρώμα, αντιπροσωπεύει τρόφιμα όπως, ντομάτες, κόκκινες πιπεριές, καρπούζι και άλλα φρούτα και λαχανικά με κόκκινο χρώμα.

Τα τρόφιμα αυτά περιέχουν μεγάλες ποσότητες λυκοπενίου και ιδιαίτερα η ντομάτα, είτε αυτή είναι φρέσκια, είτε επεξεργασμένη. Το λυκοπένιο εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες οι οποίες είναι υπεύθυνες για τη γήρανση των κυττάρων. Πολλές επιδημιολογικές έρευνες έχουν αποδείξει πως η αυξημένη πρόσληψη λυκοπενίου μέσω φρούτων και λαχανικών συσχετίζεται με την προστασία από διάφορες μορφές καρκίνου, συμπεριλαμβανομένων του καρκίνου του προστάτη και του στομάχου.

Επίσης, η κατανάλωση της φυσικής αυτής ουσίας συμβάλλει στην πρόληψη της στεφανιαίας νόσου και γενικότερα των καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Το πορτοκαλί χρώμα αντιπροσωπεύεται από τις πορτοκαλί πιπεριές και το καρότο. Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε β- καροτένιο, που προστατεύει από καρδιαγγειακές παθήσεις, μέσω της μείωσης της «κακής χοληστερόλης» (LDL).

Το κίτρινο χρώμα αντιπροσωπεύεται από τρόφιμα όπως τα μούρα, το λεμόνι, το πορτοκάλι και κυρίως την οικογένεια των εσπεριδοειδών.

Αυτές είναι τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, η οποία φαίνεται να προστατεύει από τις καρδιακές παθήσεις αλλά και από τη στεφανιαία νόσο. Επίσης, παίζει ρόλο στην καταπολέμηση των μολύνσεων και βοηθά τον οργανισμό στην παραγωγή του κολλαγόνου, το οποίο είναι απαραίτητο στοιχείο για υγιή δόντια, οστά, ούλα και αιμοφόρα αγγεία.

Το άσπρο χρώμα αντιπροσωπεύεται κυρίως από τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα οποία είναι πλούσια σε ασβέστιο.

Το ασβέστιο έχει καθοριστικό ρόλο στη δομή και δύναμη των οστών και των δοντιών. Ρυθμίζει πολλές λειτουργίες, όπως τη μεταφορά των νευρικών μηνυμάτων, τη λειτουργία της καρδιάς και τη σύσπαση και τη χαλάρωση των μυών.
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook