Πίσω στην κορυφή της σελίδας
12.03.2015 | 22:47

Ξηροι καρποί! Τα "υπέρ" και τα "κατά"... Τι πρέπει να ξέρεις για να μην επιβαρύνεις τη σιλουέτα σου

Ξηροι καρποί! Τα υπέρ και τα κατά... Τι πρέπει να ξέρεις για να μην επιβαρύνεις τη σιλουέτα σου
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Δίπλα στο αγαπημένο σου ποτό, μέσα σε μια δροσερή φουτοσαλάτα ή σαν μια γευστική πινελιά στα φανταστικά γλυκά σου, οι ξηροί καρποί βρίσκονται σχεσόν καθημερινά στο διατροφικό σου μενού. Αμύγδαλα, καρύδια, κάσιους, φυστίκια και τόσοι άλλοι μπορούν να σου κάνουν παρέα κάθε ώρα της ημέρας. Τι μας προσφέρουν όμως; Και αντίστοιχα τι πρέπει να προσέξεις για να μην επηρεάσουν αρνητικά τη σιλουέτα, αλλά και την υγεία σου;

Η Κλινική διαιτολόγος διατροφολόγος Εύα Καφετζή σημειώνει τα υπέρ και τα κατά των ξηρών καρπών. Για να γνωρίζεις με ποιο τρόπο θα τους απολαμβάνεις, κερδίζοντας τα μέγιστα για την υγεία και τη δίαιτά σου!

ΥΠΕΡ ΚΑΤΑ
Πλούσιοι σε ω-3 λιπαρά: Δρουν κατά της αθηρωμάτωσης, προφυλάσσουν από την υψηλή χοληστερόλη και δημιουργούν αντιοξειδωτική ασπίδα προστασίας έναντι στο έμφραγμα και το εγκεφαλικό.
 
Γεμάτοι κρυμμένο αλάτι: Οι αλατισμένοι ξηροί καρποί βλάπτουν την υγεία σου και συγκεκριμένα την αρτηριακή πίεση. Επιπλέον, το αλάτι προκαλεί κατακράτηση υγρών που θα σε κάνει να νιώθεις βαριά και πρησμένη.
 
Πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά: Ξέρεις πόσο καλό κάνουν τα αντιοξειδωτικά στο δέρμα και την σιλουέτα σου. Σημείωσε επιπλέον πως τα αντιοξειδωτικά μπορούν να σε προστατέψουν και από ορισμένες μορφές καρκίνου.
 
 
Προσοχή στις αλλεργίες: Καλό είναι να είσαι πολύ προσεκτική, ειδικά αν έχεις ιστορικό αλλεργίας. Οι ξηροί καρποί μπορεί να αποτελέσουν αφορμή για εμφάνιση κάποιας αλλεργίας ή ακόμη και αναφυλακτικό σοκ.
 
 
Χτίζουν γερά κόκκαλα και δόντια: Η υψηλή τους περιεκτικότητα σε ασβέστιο και πρωτεΐνη χτίζει γερά οστά, δόντια και μύες. Ιδανική επιλογή για χοροτφάγους ή άτομα που νηστεύουν και δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά και κρέας.
 
Υπονομεύουν τη σιλουέτα σου: Έχουν πάρα πολλές θερμίδες και η κατανάλωσή τους πρέπει να γίνεται με μέτρο, αν θέλεις να προσέξεις τη γραμμή σου. Για να καταλάβεις μόνο 100 γρ. καρύδια έχουν 647 θερμίδες.
 
Φύλακας της καρδιάς: Περιέχουν φυλλικό οξύ το οποίο είναι σημαντικό για την πρόληψη των καρδιαγγειακών ασθενειών.
 
Απόφυγε την καραμέλα: Και οι καραμελωμένοι ξηροί καρποί χάνουν τις ευεργετικές τους ιδιότητες κατά την επεξεργασία.
 
Πλούσιοι σε βιταμίνη Ε: Οι ξηροί καρποί έχουν υψηλή περιεκτικότητα βιταμίνης Ε, η οπόια όχι μόνο προλαμβάνει τη δημιουργία αθηρωματικής πλάκας, αλλά ενισχύει την υγεία και τη σφριγηλότητα της επιδερμίδας.
 
Προσοχή στην αποθήκευση: Λάθος συντήρηση στους ξηρούς καρπούς μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση αφλατοξινών (ισχυρές τοξικές και καρκινογόνες ουσίες)
 
 

Με απλά λόγια, όπως όλα τα τρόφιμα έχουν την καλή και την κακή τους πλευρά. Αν λοιπόν τα καταναλώνεις με μέτρο δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα. Μια κανονική μερίδα ισοδυναμεί με 1 χούφτα περίπου ή 10-12 ξηρούς καρπούς!
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook