Πίσω στην κορυφή της σελίδας
16.12.2014 | 23:00

Τα γλυκά των Χριστουγέννων: Πόσες θερμίδες έχουν; Tips για να μην σε παχύνουν...

Τα γλυκά των Χριστουγέννων: Πόσες θερμίδες έχουν; Tips για να μην σε παχύνουν...
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Μια εβδομάδα πριν τις γιορτές και σίγουρα έχεις αρχίσει να ετοιμάζεις ή να προμηθεύεσαι παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα γλυκά για τις ημέρες που θα έχεις κόσμο στο σπίτι. Και πολύ καλά κάνεις βέβαια γιατί Χριστούγεννα χωρίς μελομακάρονα, κουραμπιέδες και δίπλες δεν είναι Χριστούγεννα!

Και όλη η οικογένεια ζει πραγματικές στιγμές ευτυχίας και ηρεμίας. Τα παιδιά λατρεύουν να βοηθούν στην κουζίνα πλάθοντας κουλουράκια, το σπίτι γεμίζει με όμορφα αρώματα κανέλας, σοκολάτας, ζάχαρης και αλευριού, και όλη η οικογένεια και οι φίλοι κάθονται γύρω από το τραπεζάκι στο σαλόνι και δοκιμάζουν τα πεντανόστιμα γλυκά.

Όμορφη αυτή η εικόνα που περιέγραψα δεν συμφωνείς; Όμως για να έχει και happy end και κυρίως στη ζυγαριά σου καλό είναι να τηρήσεις ένα μέτρο στα γλυκά που θα φας φέτος. Γιατί εάν κάνεις υπερβολές, όταν τελειώσουν οι γιορτές, θα ανέβεις όπως κάθε χρόνο από περιέργεια στη ζυγαριά (κλασική συνήθεια όλων των γυναικών), για να δεις πόσα κιλά πήρες, και η έκπληξη που θα σου επιφυλάσσει δεν θα είναι και τόσο ευχάριστη!

Ζητήσαμε λοιπόν από την διατροφολόγο-διαιτολόγο Αναστασία Κόκκαλη να μας δώσει κάποιες συμβουλές για τα χριστουγεννιάτικα εδέσματα. Πόσες θερμίδες έχουν και τι ποσότητα πρέπει να τρώμε για να μην παχύνουμε; Έχουν τελικά κάποια θρεπτική αξία ή απλά προσθέτουν κιλά;

ΜΕΛΟΜΑΚΑΡΟΝΑ
Τα μελομακάρονα είναι ίσως το πιο αγαπημένο γλυκό της πλειοψηφίας τις γιορτές. Ειδικά εάν η συνταγή είναι σπιτική, κανείς δεν μένει μόνο σε ένα. Το ελαιόλαδο που περιέχουν λοιπόν, τους προσδίδει ιδιαίτερη διατροφική αξία καθώς είναι άριστη πηγή μονοακόρεστων λιπαρών τα οποία αυξάνουν την "καλή" χοληστερόλη (HDL) και προασπίζουν την υγεία της καρδιάς. Επίσης η γλυκύτητά τους προέρχεται από το μέλι και όχι από τη ζάχαρη, οπότε βελτιώνεται η περιεκτικότητα σε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.
Θερμίδες: 180-220



ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΔΕΣ
Το βασικό συστατικό στους κουραμπιέδες είναι το βούτυρο. Το βούτυρο ως γνωστόν είναι μία πλούσια πηγή κορεσμένων λιπαρών, τα οποία ευθύνονται για την αύξηση της χοληστερόλης. Βέβαια, ο κουραμπιές περιέχει και αμύγδαλα τα οποία έχουν υψηλή θρεπτική αξία και περιέχουν πολυακόρεστα λιπαρά.
Θερμίδες: 150-250

 


ΔΙΠΛΕΣ
Είναι το πιο παρεξηγημένο γλυκό των γιορτών. Οι περισσότεροι τις αποφεύγουν γιατί πιστεύουν ότι το λάδι στο οποίο έχουν τηγανιστεί, προσθέτει πολλά κιλά ενώ δημιουργεί μια αίσθηση κορεσμού επιβαρύνοντας το στομάχι. Η αλήθεια είναι πως έχουν λιγότερα λιπαρά από τους κουραμπιέδες, αλλά επειδή τηγανίζονται αλλοιώνεται η ποιότητα του λαδιού, με αποτέλεσμα να καταστρέφονται τα θρεπτικά συστατικά τους. Το μέλι όμως ως βασικό συστατικό, προσφέρει αντιοξειδωτική προστασία μαζί με την κανέλα και τα καρύδια.
Θερμίδες: 200-240



ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ
Μικροί και μεγάλοι περιμένουν με ανυπομονησία την αλλαγή του χρόνου για να δουν εάν το φλουρί θα βρίσκεται στο κομμάτι τους. Ποιος θα είναι ο τυχερός της νέας χρονιάς; Ένα έθιμο που αγαπάμε όλοι και δεν γίνεται να το παραβλέψουμε. Η παραδοσιακή Βασιλόπιτα λοιπόν, παρασκευάζεται με πολλά αυγά και βούτυρο, με αποτέλεσμα να έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη.
Θερμίδες: 1 κομμάτι των 100γρ προσδίδει 390-450 θερμίδες ανάλογα με τα υλικά.


Τip: Υπάρχουν βέβαια αρκετές παραλλαγές της συνταγής, οπότε αν την παρασκευάσεις στο σπίτι, μπορείς να ελαττώσεις το λίπος και τη ζάχαρη. Μπορείς επίσης να προσθέσεις ρόδι και λίγα αποξηραμένα φρούτα, ώστε να αυξηθούν και τα αντιοξειδωτικά συστατικά της.


ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΧΥΝΕΙΣ
Το ιδανικό θα ήταν να καταναλώνεις 1-2 γλυκά ημερησίως και να επιλέξεις τα μίνι, δηλαδή γλυκίσματα σε μικρό μέγεθος, ώστε να δοκιμάσεις διάφορες γεύσεις, αλλά τουλάχιστον η ποσότητα να είναι μικρή.
Επίσης μία ωραία και υγιεινή ιδέα είναι να λιώσεις κουβερτούρα και να τη σερβίρεις με φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα. Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να απολαύσεις το αγαπημένο σου γλυκό την ημέρα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς χωρίς να το παρακάνεις τις υπόλοιπες μέρες. Εάν όμως παρασυρθείς παραπάνω, καλό θα ήταν να αυξήσεις την φυσική σου δραστηριότητα.
Και εάν μείνει απόθεμα στο σπίτι μετά τις γιορτές, μοίρασέ το σε φίλους ή συγγενείς!



ΣΥΝΤΑΓΕΣ

Δες τις συνταγές που σου προτείνουμε για την πιο... light εκδοχή των παραδοσιακών γλυκών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς! Κάνε κλικ σε κάθε εικόνα και δες τη συνταγή!

Μελομακάρονα



Κουραμπιέδες-Δίπλες


Βασιλόπιτα

Eπιμέλεια: Δέσποινα Θεοδωροπούλου


Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook