Πίσω στην κορυφή της σελίδας
12.07.2016 | 08:52
Γεωργία Καπώλη

"Eδώ και εβδομάδες αντιμετωπίζω το πρόβλημα με την οισοφαγική παλινδρόμηση"

Eδώ και εβδομάδες αντιμετωπίζω το πρόβλημα με την οισοφαγική παλινδρόμηση
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλησπέρα. Είμαι 23 ετών και αντιμετωπίζω εδώ και εβδομάδες το πρόβλημα με την οισοφαγική παλινδρόμηση. Ξέρω τι πρέπει να αποφεύγω να τρώω, αλλά δεν ξέρω τι πρέπει να τρώω. Θα ήθελα να σας ζητήσω να μου δώσετε, αν είναι εύκολο, ένα πρόγραμμα διατροφής. Περιμένω απάντηση σας και σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!
Φωτεινή

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Φωτεινή,
Η γαστροοισοφαγική παλινδρομική νόσος είναι η κατάσταση κατά την οποία το φαγητό ή τα υγρά ανεβαίνουν από το στομάχι προς τον οισοφάγο. Αυτό μπορεί να ερεθίσει τον οισοφάγο, προκαλώντας αίσθημα "καψίματος" πίσω από το στέρνο και πολλά άλλα συμπτώματα.

Οι παρακάτω οδηγίες μπορούν να περιορίσουν τα συμπτώματα:

  • Αποφυγή καπνίσματος και αλκοόλ.
  • Αποφυγή του λίπους, της σοκολάτας, της μέντας, των κρεμμυδιών, του σκόρδου, του χυμού λεμονιού, και των προϊόντων της ντομάτας.
  • Αποφυγή της κατάκλισης μετά το γεύμα.
  • Προσπάθησε να κοιμάσαι με το κεφάλι ελαφρώς ανασηκωμένο.
  • Μείωσε το βάρος σου, αν χρειάζεται.

Οι τροφές που μπορούν να καταναλωθούν άφοβα είναι οι ακόλουθες:

  • Άπαχο κρέας
  • Ψητά ψάρια και πουλερικά
  • Ψητά λαχανικά
  • Ρύζι
  • Ζυμαρικά με τυρί
  • Πατάτες βραστές ή φούρνου
  • Θαλασσινά βραστά ή ψητά
  • Όσπρια
  • Αρετσίνωτο λευκό κρασί

Συστήνεται:

  • Καθημερινή κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών.
  • Καθημερινή κατανάλωση 2-3 μερίδων γαλακτοκομικών.
  • Καθημερινή κατανάλωση 8-10 ποτήρια υγρών.
  • Κατανάλωση τροφίμων από όλες τις ομάδες
  • Αντικατέστησε όλα τα δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί με τα αντίστοιχα ολικής αλέσεως. Λόγω της περιεκτικότητας τους σε φυτικές ίνες θα σε κρατούν χορτάτη για μεγαλύτερο διάστημα.


Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου


Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook