Πίσω στην κορυφή της σελίδας
15.07.2017 | 09:00
Δημήτρης Γρηγοράκης

ΠΩΣ ΘΑ ΧΑΣΕΙΣ ΚΙΛΑ; Ο Δ. Γρηγοράκης και η ομάδα του απαντούν στις ερωτήσεις σου!

ΠΩΣ ΘΑ ΧΑΣΕΙΣ ΚΙΛΑ; Ο Δ. Γρηγοράκης και η ομάδα του απαντούν στις ερωτήσεις σου!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

Οι απορίες και οι προβληματισμοί υπάρχουν στη φύση κάθε γυναίκας. Ειδικά όταν πρόκειται για το αδυνάτισμα και τη σωστή διατροφή, τότε τα πράγματα γίνονται πιο σοβαρά και περίπλοκα. Για αυτόν το λόγο η ομάδα ειδικών του Δημήτρη Γρηγοράκη βρίσκεται για ακόμα μια φορά δίπλα σου, περιμένοντας τη δική σου ερώτηση και πανέτοιμη για να σου προσφέρει τη συμβουλή που αναζητάς. Στείλε μας απλά όλα όσα θέλεις να μάθεις για το κομμάτι της υγείας και της διατροφής και σύντομα θα λάβεις την απάντησή σου. 

*Αν θέλεις να στείλεις κι εσύ την ερώτησή σου κάνε "κλικ" στο banner που θα βρεις το τέλος του άρθρου

ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλησπέρα! Είμαι 15 χρονών με 1,80 ύψος και με βάρος 50 κιλά. Θέλω τουλάχιστον να βάλω μέχρι τον επόμενο μήνα 10 κιλά.
Χριστίνα

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Χριστίνα,
Ο ΔΜΣ σου είναι 15.4, το οποίο σε κατατάσσει στους λιποβαρείς. Σύμφωνα με την εξίσωση Hamwi το ιδανικό σου βάρος προσδιορίζεται στα 70 κιλά. Η διατροφή που θα μπορούσε να σε βοηθήσει στο να βάλεις βάρος αλλά και στην γενικότερη ενίσχυση του οργανισμού σου, είναι η μεσογειακή διατροφή. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να βάλεις σωστά βάρος και να είναι ποιοτικό. Θα μπορούσες να επισκεφθείς έναν ειδικό διατροφολόγο για ένα εξιδανικευμένο πρόγραμμα, καθώς επίσης και ένα γιατρό για να αξιολογήσει τα ευρύτερα επίπεδα υγείας σου.

Γενικότερα, να ακολουθήσεις τις παρακάτω γενικές οδηγίες:

  • Ξεκίνα την ημέρα σου με ένα καλό πρωινό. Φρόντισε να είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και θερμίδες αλλά όχι σε “κακά” λιπαρά.
  • Κατανάλωσε κάθε 2-3 ώρες ένα ενδιάμεσο γεύμα, αρκετά θρεπτικό όπως ένα φρούτο με ένα γιαούρτι και ξηρούς καρπούς, ένα smoothie φρούτων και λαχανικών ή μια αραβική πίτα με κοτόπουλο και λαχανικά.
  • Κατανάλωσε 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρια, 1-2 φορές όσπρια, 1-2 φορές λαχανικά, 1 φορά κόκκινο κρέας και 1 φορά ζυμαρικά και δημητριακά.
  • 30 λεπτά ημερησίως φυσική δραστηριότητα θα σε βοηθήσουν να ενδυναμωθείς.
  • Να καταναλώνεις 1,5-2lt υγρών ημερησίως (νερό, ημιάπαχο γάλα, χυμοί).
  • Κατανάλωση καθημερινά των εύκολα σνακ: μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως (1), cream crackers σίκαλης (2), μπισκότα χωρίς ζάχαρη ή πολυδημητριακά ή πτι μπερ ή μιράντα (2), ρυζογκοφρέτες, φρούτα, κρέμες, γάλα, ρυζόγαλο , γιαούρτι, χυμοί.
  • Καθημερινή κατανάλωση 30 γραμμαρίων ανάλατων ξηρών καρπών.
  • Καθημερινά να τρως 1-2 μπανάνες.
  • Τα φαγητά σου να τα συνοδεύεις πάντα με ψωμί και ελιές.
  • Πριν τον ύπνο να πίνεις 1 ποτήρι γάλα.
  • Το κρέας, το κοτόπουλο, το ψάρι να τα συνοδεύεις πάντα με ελιές και τυρί και ρύζι ή μακαρόνια ή πατάτες.
  • Να τρως το βράδυ το ίδιο φαγητό με το μεσημεριανό.
  • Μετά το φαγητό να πίνεις 1 ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι ή να τρως 1 φρούτο.
  • Να τρως σιγά και να μασάς καλά.
  • Να πίνεις καθημερινά 2 ποτήρια γάλα.

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ
Εκτός από την αερόβια άσκηση, υπάρχει τρόπος να μειώσω τα ψωμάκια;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Φίλη μας,
Ο σωματότυπος παίζει μεγάλο ρόλο όσον αφορά στην περιοχή στην οποία στοχεύετε η απώλεια. Μπορείς να ακολουθήσεις ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής βασισμένο στην μεσογειακή διατροφή:

  • Να ακολουθείς μικρά και συχνά γεύματα.
  • Ξεκίνα την ημέρα σου με ένα καλό πρωινό. Η κατανάλωση πρωινού θα βοηθήσει το μεταβολισμό να ενεργοποιηθεί και να κάνει περισσότερες καύσεις, ενώ ταυτόχρονα δίνει ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας.
  • Κατανάλωσε κάθε 3-4 ώρες ένα μικρό ενδιάμεσο γεύμα, όπως ένα φρούτο ή ένα γιαούρτι ή ξηρούς καρπούς.
  • Να κάνεις καθημερινά σαλάτα και να ξεκινάς το γεύμα σου με αυτή.
  • Να καταναλώνεις τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων.
  • Κατανάλωσε ένα ελαφρύ βραδινό, όπως μια σαλάτα με τόνο ή μια σαλάτα με ένα βραστό αυγό ή 1 τοστ.
  • Απόφυγε τρόφιμα που έχουν προσθήκη ζάχαρης και αλατιού, σε περίπτωση κατακράτησης θα δεις αμέσως διαφορά.
  • 30 λεπτά ημερησίως φυσική δραστηριότητα είναι απαραίτητη.
  • Να καταναλώνεις 1,5-2lt υγρών ημερησίως (νερό, ημιάπαχο γάλα, ρόφημα κρόκου κοζάνης).

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας και από μένα! Είμαι 27 ετών και ενώ τα τελευταία χρόνια έχω σταθερό βάρος παρατήρησα ότι κάνω ραγάδες. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Χαρά

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Χαρά,
Οι ραγάδες δεν αφορούν πάντα στην αυξομείωση του σωματικού βάρους. Ως επί το πλείστον έχουν να κάνουν με την “ποιότητα” του δέρματος. Με το πέρασμα του χρόνου το κολλαγόνο, η ελαστίνη και οι ιστοί που διατηρούν το δέρμα ελαστικό αδυνατίζουν. Έτσι το δέρμα γίνεται λεπτότερο και χάνει το λίπος του, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται γραμμές, ρυτίδες και κηλίδες. Ακόμη, υπάρχουν και άλλες αιτίες πού γερνά το δέρμα μας όπως το στρες, η υπερβολική έκθεση στον ήλιο και η μη χρήση των αντηλιακών προϊόντων, η ρύπανση, το κάπνισμα, η διατροφή και η αμέλεια καθημερινής φροντίδα του δέρματος.

Διατροφικά αυτό που μπορεί να προσέξεις είναι:

  • Χαλκός και ψευδάργυρος: ενισχύουν την υγεία της επιδερμίδας μιας και διατηρούν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος, ενώ συγχρόνως μειώνουν την καταστροφική επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα. Πηγές είναι οι γαρίδες, τα μύδια, το χταπόδι, το κοτόπουλο, τα κάσιους, το ρύζι και τα καρύδια .
  • Βιταμίνη Α: υποβοηθά την ελαστικότητα του δέρματος, ενώ η έλλειψή της συγκεκριμένης βιταμίνης προκαλεί ξηροδερμία και ευερεθιστότητα του δέρματος. Η βιταμίνη Α περιέχεται τόσο σε τροφές ζωικής προέλευσης συκώτι, σολομό, ξιφία όσο και σε τροφές φυτικής προέλευσης σπανάκι, καρότα, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
  • Βιταμίνη Ε: προλαμβάνει τη γήρανση του δέρματος την αφυδάτωση, την ξηρότητα και τη δημιουργία ραγάδων της επιδερμίδας. Πηγές είναι ο σολομός, τα όσπρια, το ελαιόλαδο, το σησαμέλαιο και τα αμύγδαλα.
  • Βιταμίνη C: συμβάλλει στη διατήρηση της σφριγηλότατος και του κολλαγόνου της επιδερμίδας. Τι πρέπει να φας; Πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, πιπεριές, μπρόκολο και σπανάκι.
  • ΝΕΡΟ ΠΑΝΩ ΑΠ' ΟΛΑ!

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλησπέρα σας. Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής. Το κολύμπι με βατραχοπέδιλα καίει περισσότερες θερμίδες σε σχέση με το να μη φοράει κανείς ή όχι;
Βασιλική

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Βασιλική,
Το ποσό των θερμίδων που δαπανάς με το κολύμπι δεν έχει τόσο πολύ σχέση με το αν θα φορέσεις βατραχοπέδιλα ή όχι, αλλά το πόση ώρα θα κολυμπήσεις και με τι ένταση. Αν θέλεις να έχεις μεγαλύτερες απώλειες, αύξησε το χρόνο που αφιερώνεις στο κολύμπι και φρόντισε να έχεις μια μέτρια ένταση, να καταλαβαίνεις ότι σε κουράζει.

 

 

ΕΡΩΤΗΣΗ
Δεν παίρνω κιλά. Έχασα 2.5 λόγω κολίτιδας. Έκανα γενικές αίματος και βγήκαν πεντακάθαρα όλα. Θα τρελαθώ. Είμαι 53 χρόνων, ιδρώνω εύκολα και έχω ταχυκαρδίες. Μήπως έχω θυρεοειδή; Απαντήστε μου παρακαλώ. Ευχαριστώ!
Βούλα

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Γεια σου Βούλα,
Οι ταχυκαρδίες και η έντονη εφίδρωση, μπορεί να είναι συμπτώματα διαταραχής λειτουργίας θυρεοειδή. Καλό είναι αν επισκεφθείς παθολόγο ή καρδιολόγο ή ενδοκρινολόγο για να σου συστήσει τις αντίστοιχες εξετάσεις και να αξιολογήσει τα ευρύτερα επίπεδα υγείας σου.

 

 

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Μαργαρίτα Μπουλούμπαση



Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου

 

 

 

 

 

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου

LATEST NEWS

Τελευταία ενημέρωση: 18:20

Top 10