Πίσω στην κορυφή της σελίδας
19.09.2015 | 09:00

ΠΩΣ ΘΑ ΧΑΣΕΙΣ ΚΙΛΑ; Ο Δ.Γρηγοράκης και η ομάδα του απαντούν στις ερωτήσεις σου

ΠΩΣ ΘΑ ΧΑΣΕΙΣ ΚΙΛΑ; Ο Δ.Γρηγοράκης και η ομάδα του απαντούν στις ερωτήσεις σου
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Αναρωτιέσαι συχνά ποιο είναι το ιδανικό βάρος για το σώμα σου. Πόσες θερμίδες πρέπει να καταναλώνεις. Γιατί ενώ προσέχεις τη διατροφή σου δεν χάνεις κιλά. Και άλλα τόσα ερωτήματα σχετικά με τη διατροφή και το αδυνάτισμα. Για όλα αυτά απάντηση έχει ο κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος Δημήτρης Γρηγοράκης και η ομάδα ειδικών του.


Ερώτηση
Γεια σας, είμαι 13 χρόνων, με ύψος 1.53. Πόσα κιλά πρέπει να είμαι;
Ευχαριστώ,
Γεωργία

Απάντηση

Αγαπητή Γεωργία,
Σύμφωνα με το ύψος και την ηλικία σου, το φυσιολογικό σου βάρος βάσει των διαγραμμάτων ανάπτυξης ορίζεται στο 50 κιλά. Βέβαια παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες για το σωματικό μας βάρος. Αναλυτικότερα, πολύ σημαντικό είναι να γνωρίζουμε το ποσοστό του λίπους μας, τα σωματικά μας υγρά αλλά και τη μυϊκή μάζα. Αν το λίπος μας για παράδειγμα είναι φυσιολογικό δεν είναι απαραίτητο να μειώσουμε το βάρος που δείχνει η ζυγαριά. Θα σου πρότεινα να απευθυνθείς σε έναν διαιτολόγο, να κάνεις μια λιπομέτρηση και να καταλάβεις ακριβώς τη σύσταση του σώματός σου.



Ερώτηση
Καλησπέρα! Eίμαι 16 χρόνων και ζυγίζω 100 κιλά. Κάνω παρκούρ 4 ώρες την ημέρα, προσπαθώ να τρώω υγιεινά και λίγο, αλλά όσο κάνω γυμναστική, οι ραγάδες μου ανοίγουν όλο και πιο πολύ.
Κωνσταντίνος 

Απάντηση

Αγαπητέ Κωνσταντίνε,
Η σημασία της διατροφής παίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης ραγάδων και βασίζεται κυρίως στην αυξημένη πρόσληψη βιταμινών, μετάλλων, ιχνοστοιχείων και στη μείωση των κορεσμένων (κακών) λιπαρών.
Αρχικά εκείνο που πρέπει να φροντίσεις είναι το βάρος σου: Όπως καταλαβαίνεις αν παίρνεις και χάνεις βάρος συνέχεια τότε ταλαιπωρείς το δέρμα σου και αυξάνεις τις πιθανότητες να κάνεις ραγάδες. Πολύ σημαντική είναι και η ενυδάτωση. Κατανάλωσε καθημερινά τουλάχιστον 8 ποτήρια υγρών (π.χ. νερό, χυμούς, ημίπαχο γάλα). Εξαιρετική στην μάχη κατά των ραγάδων είναι και η χρήση ενυδατικής κρέμας σε καθημερινή βάση. 

Οι κυριότερες βιταμίνες που συμβάλλουν στην πρόληψη των ραγάδων είναι:
  • Βιταμίνη Ε, που συμβάλλει στην γενικότερη αποκατάσταση της υγείας του δέρματος.
  • Βιταμίνη Α, η οποία δρα άμεσα στα κύτταρα του δέρματος και βοηθά στη απολέπιση και τη δημιουργία νέων υγιών κυττάρων, αυξάνοντας παράλληλα την παραγωγή του κολλαγόνου. Η διαδικασία αυτή συμβάλλει στη βελτίωση της εμφάνισης και της δομής της επιδερμίδας.
  • Βιταμίνη C, χαλκός και ψευδάργυρος: συμβάλλει στη διατήρηση της σφριγηλότατος της ελαστίνης και του κολλαγόνου της επιδερμίδας.
Τροφές που καταπολεμούν τις ραγάδες:
- Συκώτι, κοτόπουλο.
- Σολομός, ξιφίας.
- Γαρίδες, μύδια, χταπόδι.
- Καρότα, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, κολοκυθάκια βερίκοκα.
- Όσπρια, ρύζι.
- Ελαιόλαδο, σησαμέλαιο, αμύγδαλα, κάσιους, καρύδια.
- Πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, φράουλες, πιπεριές, μπρόκολο, σπανάκι.

 
 

Ερώτηση
Είμαι 17 χρόνων, έχω ύψος 1,63 και είμαι 64 κιλά αλλά όλο το λίπος μου βρίσκεται στην κοιλιά μου. Πόσα κιλά πρέπει να χάσω και τι πρέπει να προσέχω ώστε η κοιλιά μου να μην ξανά εμφανιστεί; Να τονίσω πως έχω πρόβλημα δυσκοιλιότητας.
Μαριλένα

Απάντηση

Αγαπητή Μαριλένα,
Αρχικά πρέπει να λύσεις το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας ή τουλάχιστον να το έχεις υπό έλεγχο. Η δυσκοιλιότητα φέρνει πρήξιμο στη κοιλιά καθώς επίσης συμβάλλει και αρνητικά στον μεταβολισμό μας. Θα ήταν καλό να εφαρμόσεις τα παρακάτω για να μειώσεις λίπος από τη κοιλιά.
  • Μη μένεις ποτέ νηστική για περισσότερο από 3-4 ώρες. Αν πέσουν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, παρατηρείται υπερέκκριση ινσουλίνης με αποτέλεσμα ό,τι καταναλώνεις να αποθηκεύεται σε λίπος, καθώς και αύξηση βουλιμίας.
  • Απέφυγε τους απλούς υδατάνθρακες (λευκό ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά, ζάχαρη) που προκαλούν υπερέκκριση ινσουλίνης. Αντικατάστησέ τα με καστανό ρύζι, καστανή ζάχαρη, ψωμί ολικής καθώς και ζυμαρικά ολικής άλεσης. Έτσι αυξάνεται ομαλά το σάκχαρο στο αίμα και ο κορεσμός κρατάει για περισσότερη ώρα.
  • Πρόσθεσε στην καθημερινότητά σου τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες που προκαλούν τον κορεσμό, όπως είναι το αυγό, ψάρι, κόκκινο κρέας και κοτόπουλο.
  • Μη ξεχνάς ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθούν στη πρόκληση του κορεσμού και αποβάλλουν το λίπος από τα κόπρανα. Επιπλέον ενυδατώνουν τον οργανισμό και αυτό βοηθάνε στον καλύτερο μεταβολισμό.


Ερώτηση
Γεια σας! Είμαι 24 χρόνων και είμαι 122 κιλά. Τα τελευταία 6 χρόνια πάχυνα! Έχω ΣΠΩ και αμηνόρροια τα 2 χρόνια. Ο γιατρός μου συνέστησε τα INOFERT όμως μαζί με αυτά πρέπει να κάνω διατροφή. Τι πρέπει να κάνω ταυτόχρονα με τη θεραπεία αυτή;
Δήμητρα

Απάντηση

Αγαπητή Δήμητρα,
 Η διατροφή των γυναικών με σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών πρέπει να αποτελείται από χαμηλή κατανάλωση τροφών που είναι πλούσια σε απλά σάκχαρα και αυξημένο γλυκαιμικό δείκτη. Αυτές οι τροφές είναι τα γλυκά, η ζάχαρη, που ουσιαστικά επιδεινώνουν την υπερινσουλιναιμία και την ινσουλινοαντίσταση, η οποία παρατηρείται συχνά σε αυτό το σύνδρομο. Παράλληλα, το διαιτολόγιο θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από την κατανάλωση ανεπεξέργαστων δημητριακών όπως ψωμί ολικής αλέσεως, αναποφλοίωτο ρύζι, δημητριακά ολικής άλεσης, καθώς επίσης κι από λαχανικά εποχής, φρούτα με χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο (π.χ. μήλο, εσπεριδοειδή, φράουλες) και πρωτεΐνες από ψάρι, κοτόπουλο και ημιαποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά.


Ερώτηση
Έχω την εξής απορία: Μπορεί να αλλάξει ο μεταβολισμός μετά τη γέννα; Όταν έμεινα έγκυος, ήμουν 58 κιλά (και ήμουν τόσα για πολλά χρόνια) και τώρα μετά από 11 μήνες, μετά τη γέννα, είμαι 54 κιλά. Τρώω όπως έτρωγα και δεν ασκούμαι. Γενικώς δεν έχω αλλάξει κάτι στην καθημερινότητά μου. Μόνο που κουράζομαι με το μωρό. Έχετε μια απάντηση για αυτό; Είμαι 33 ετών.
Ευχαριστώ,
Ελένη

Απάντηση

Αγαπητή Ελένη,
Ο μεταβολισμός μας αλλάζει γενικότερα στην εγκυμοσύνη. Ο βασικός μεταβολισμός στις εγκύους αυξάνει, και αυτό μάλλον είναι το αποτέλεσμα της αύξησης της μυϊκής μάζας της μήτρας, του πλακούντα και του εμβρύου.



Ερώτηση
Είμαι 40 χρόνων, με ύψος 1.67cm και βάρος 50 kg. Παρόλο που δεν είμαι παχιά, έχω μια εμμονή με το θέμα του βάρους από την εφηβεία. Έχω ασχοληθεί αρκετά με τη διατροφή και για κάποιο χρονικό διάστημα είχα φτάσει στα όρια της νευρικής ανορεξίας που νομίζω ότι μετά από άγχος ή κάποια συναισθηματική ένταση, επαναλαμβάνεται ακόμα και σήμερα. Εδώ κι ένα χρόνο περίπου, έχω κρίσεις βουλιμίας με αποτέλεσμα να λαμβάνω απεριόριστες θερμίδες σε μια μέρα και την επόμενη δεν τρώω τίποτα σχεδόν για να εξισορροπήσω την επιπλέον πρόσληψη θερμίδων, της προηγούμενης ημέρας. Παρόλο που ξέρω τι κάνω δεν μπορώ να το ελέγξω. Ποια είναι η γνώμη σας; Κρίστι

Απάντηση

Αγαπητή Κρίστι,
Όπως αντιλαμβάνομαι η διατροφή σου εξαρτάται κατά πολύ από την ψυχολογική σου διάθεση. Θα σου πρότεινα να ακολουθήσεις ένα ισορροπημένο πρόγραμμα, που να περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφίμων αλλά και τις λιχουδιές που σου αρέσουν με τέτοιο τρόπο ώστε να μη σε επηρεάζουν ούτε στο βάρος αλλά ούτε και στη ψυχολογία. Οι παρακάτω συμβουλές θα ήταν χρήσιμες για να σχηματίσεις ένα ημερήσιο διατροφικό πλάνο.
  • Να τρως απαραιτήτως πρωινό (π.χ. γάλα με δημητριακά ολικής αλέσεως).
  • Κάνε μικρά και συχνά γεύματα, για να αποφεύγονται οι βουλιμίες.
  • Τα προϊόντα σου να είναι κυρίως ολικής, έτσι θα κρατάς τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σταθερά και θα αποφεύγουμε τις βουλιμίες
  • Κατανάλωσε υγρά όπως νερό, τσάι, κακάο που θα σε βοηθήσουν στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού αλλά και στο να νιώθεις ενέργεια.
  • Καθημερινά να εντάξεις άσκηση που θα συμβάλλει ακόμα και στη καλή ψυχολογία.

Αθηνά Ρούντου
Κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος


Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook