Πίσω στην κορυφή της σελίδας
18.10.2015 | 09:00

ΠΩΣ ΘΑ ΧΑΣΕΙΣ ΚΙΛΑ; Ο Δ.Γρηγοράκης και η ομάδα του απαντούν στις ερωτήσεις σου

ΠΩΣ ΘΑ ΧΑΣΕΙΣ ΚΙΛΑ; Ο Δ.Γρηγοράκης και η ομάδα του απαντούν στις ερωτήσεις σου
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Ερωτήσεις σχετικά με τη διατροφή, το βάρος, το αδυνάτισμα; Ο Δημήτρης Γρηγοράκης και η επιστημονική ομάδα διαιτολόγων του είναι εδώ κάθε εβδομάδα για να απαντήσουν σε όλες τις απορίες σου!



Ερώτηση
Είμαι 11 χρόνων και 62 κιλά. Δεν έχω κοιλιά αλλά μπούτια. Κάθε εβδομάδα γυμνάζομαι από 2 φορές αλλά δεν χάνω κιλά. Τι μπορώ να κάνω;

Απάντηση

Καλησπέρα, δεν μας αναφέρεις το ύψος σου για να εξετάσω αν υπάρχει πρόβλημα με το βάρος σου. Παρόλα αυτά θα πρέπει να γνωρίζεις ότι λόγω της ηλικίας σου η ανάπτυξή σου ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί και το να ακολουθήσεις στερητικές «δίαιτες» θα είναι σοβαρό λάθος εις βάρος της υγείας σου.
Το καλύτερο που θα μπορούσες να κάνεις για να βελτιώσεις τη διατροφή σου είναι να εφαρμόσεις:
  • συχνότητα γευμάτων
  • κατανάλωση τροφίμων ολικής αλέσεως (δημητριακά, ζυμαρικά, ψωμί, καστανό ρύζι)
  • πρόσληψη άφθονων φρούτων, λαχανικών και υγρών (νερό, χυμοί, τσάι, ημίπαχο γάλα)
  • περιορισμό γλυκών, λιπαρών και αλμυρών τροφίμων


Ερώτηση
Θέλω να χάσω βάρος αλλά δεν μπορώ, κουράζομαι στα μέσα του διαιτολογίου και τσιμπάω.

Απάντηση

Καλησπέρα,
Ίσως να κάνετε λάθος και να μένετε αρκετές ώρες νηστική. Επομένως σε μια κατάσταση λιμοκτονίας η δύναμη της θέλησης για υγιεινές επιλογές εξανεμίζεται! Προσπαθήστε να τρώτε κάθε 3-4 ώρες, ώστε να μην φτάσετε στο σημείο να πεινάσετε πάρα πολύ. Επιπλέον, η σωστή επιλογή σνακ χαμηλών θερμίδων μεταξύ των γευμάτων, μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε το άσκοπο τσιμπολόγημα.

Τέτοια σνακ θα μπορούσαν να είναι:
  • 1 φρούτο & 10 ανάλατα αμύγδαλα
  • 1 ποτήρι γάλα ή γιαούρτι & 1 μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως.
  • 1-2 cream crackers σίκαλης & τυρί & γαλοπούλα light
  • 1 αυγό βραστό με 1 μικρή φ. ψωμί
  • 1 χούφτα ανάλατοι ξηροί καρποί με λίγες σταφίδες
  • Πράσινο τσάι & 2 μπισκότα χωρίς ζάχαρη ή πολυδημητριακών ή μιράντα ή πτι μπερ ολικής αλέσεως
  • 50γρ. μαύρη σοκολάτα με 5 αμύγδαλα

Ερώτηση
Τελικά οι υδατάνθρακες πρέπει να υπάρχουν ή όχι στη διατροφή μας; Και πόσες φορές την εβδομάδα να τους φτιάχνουμε;
Ευχαριστώ

Απάντηση

Τα τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες (ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, ρύζι, πατάτες) βρίσκονται στη βάση της Πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής, γεγονός που συνιστά τη συχνή καθημερινή κατανάλωσή τους σε ποσότητα 6-8 μερίδες.
1 φέτα ψωμί = 2 φρυγανιές = 2 cream crackers = ½ κουλούρι θεσ/κης = 1/3 φλ. ρύζι ή μακαρόνια = 1 μπάρα δημητριακών = ½ φλ. δημητριακά πρωινού = 1 μέτρια βραστή πατάτα = 2 μπισκότα ή πολυδημητριακών ή μιράντα ή πτι μπερ ολικής αλέσεως


Ερώτηση
Θέλω να χάσω 6 κιλά. Είμαι 77 με ύψος 1.83. Πώς θα τα καταφέρω; Δεν έχω χρόνο για γυμναστική!

Απάντηση

Καλησπέρα,
Σύμφωνα με το ΔΜΣ το βάρος σου είναι φυσιολογικό αναλογικά με το ύψος σου.Μπορείς να ακολουθήσεις κάποιες βασικές οδηγίες της ισορροπημένης διατροφής.
  • Ξεκίνα με ένα καλό πρωινό, όπως γάλα με δημητριακά ολικής αλέσεως ή γάλα με ένα τοστ.
  • Συνέχισε μετά από 3-4 ώρες με ένα φρούτο ή ένα γιαούρτι.
  • Το μεσημέρι κατανάλωσε πρώτα την σαλάτα σου και μετά το γεύμα. Το γεύμα δεν πρέπει να είναι ούτε άνοστο, ούτε νερόβραστο. Μάθε να μαγειρεύεις σωστά και υγιεινά. Είναι καλό να τρως 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρια, 1-2 φορές όσπρια, 1-2 φορές λαχανικά, 1 φορά κόκκινο κρέας και 1 φορά ζυμαρικά και δημητριακά. Απέφυγε να τηγανίζεις τις τροφές σου. Προτίμησε το ψήσιμο και το μαγείρεμα.
  • Το απόγευμα πιες ένα ποτήρι φυσικό χυμό ή καταναλώστε 2-3 cream crackers σικάλεως με λίγο τυρί ή μπισκότα πολυδημητριακών ή γιαούρτι με μέλι και ξηρούς καρπούς.
  • Το βραδινό γεύμα πρέπει να είναι κάτι ελαφρύ, όπως μια σαλάτα με τόνο ή με σαλάτα με ένα βραστό αυγό ή 1 τοστ.
  • Να πίνεις καθ' όλη την διάρκεια της ημέρας αρκετό νερό, 2-3 ποτήρια πράσινο τσάι.
  • Να αποφεύγεις την ζάχαρη και το πολύ αλάτι (γαριδάκια, παστά, κονσέρβες).

Ερώτηση
Αν πίνεις ένα ποτήρι γάλα πριν τον ύπνο προσθέτει κιλά;
Ρία

Απάντηση

Καλησπέρα. Αυτό εξαρτάται από τη θερμιδική πρόσληψη ολόκληρης της ημέρας. Αν, λοιπόν, οι θερμίδες που προσλαμβάνετε μέσω των τροφίμων ξεπερνούν αυτές που «καίει» το σώμα σας, τότε το βάρος σας θα αυξάνεται (θετικό ενεργειακό ισοζύγιο).


Ερώτηση
Μπορώ να χάσω 4 κιλά σε ένα μήνα με κάποια από τη δίαιτά σας ή καλύτερα να συμβουλευθώ κάποιο διαιτολόγο από κοντά;

Απάντηση

Μπορούν να σε βοηθήσουν οι δίαιτες που δημοσιεύονται στο TLIFE. Το καλύτερο όμως θα ήταν να συμβουλευθείς έναν πτυχιούχο διατροφολόγο, ο οποίος θα σου σχεδιάσει εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής πλήρες στα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι ανάλογα με την ηλικία, το ύψος και το σωματικό σου βάρος.




Τάνια Καραΐσκου
Διαιτολόγος-διατροφολόγος



Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook