Πίσω στην κορυφή της σελίδας
22.10.2016 | 09:00
Δημήτρης Γρηγοράκης

Q&A: Η ομάδα διαιτολόγων του Δημήτρη Γρηγοράκη απαντά στις ερωτήσεις σου!

Q&A: Η ομάδα διαιτολόγων του Δημήτρη Γρηγοράκη απαντά στις ερωτήσεις σου!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

Οι απορίες και οι προβληματισμοί υπάρχουν στη φύση κάθε γυναίκας. Ειδικά όταν πρόκειται για το αδυνάτισμα και τη σωστή διατροφή, τότε τα πράγματα γίνονται πιο σοβαρά και περίπλοκα. Για αυτό το λόγο η ομάδα ειδικών του Δημήτρη Γρηγοράκη βρίσκεται για ακόμα μια φορά δίπλα σου, περιμένοντας τη δική σου ερώτηση και πανέτοιμη για να σου προσφέρει τη συμβουλή που αναζητάς. Στείλε μας απλά όλα όσα θέλεις να μάθεις για το κομμάτι της υγείας και της διατροφής και σύντομα θα λάβεις την απάντησή σου.


*Αν θέλεις να στείλεις κι εσύ την ερώτησή σου κάνε "κλικ" στο banner που θα βρεις το τέλος του άρθρου


ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας. Είμαι 15 ετών. Έχω ύψος 1,50cm και βάρος 49-50 κιλά, τα οποία πήρα λόγω κατάθλιψης και δεν μπορώ να τα χάσω. Κάνω 10 χρόνια μπαλέτο και θα ήθελα να μου στείλετε μια διατροφή καθώς μου είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ να χάσω βάρος. Χρειάζομαι τη βοήθεια σας. Είμαι απελπισμένη.
Μαρία

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Μαρία,
Οφείλεις να γνωρίζεις ότι το βάρος σου είναι φυσιολογικό και πως το 75% των παιδιών της ηλικίας σου ζυγίζουν αυτά τα κιλά. Επίσης, η εξίσωση Hamwi, η οποία ορίζει το ιδανικό βάρος ανάλογα με το ύψος, μας δείχνει ότι το ιδανικό σου βάρος είναι τα 45 κιλά, που είναι πολύ κοντά στο πραγματικό σου βάρος.

Είναι σημαντικό σε αυτή την ηλικία που αναπτύσσεσαι ακόμη να τρώς σωστά και υγιεινά, χωρίς υπερβολές και χωρίς ελλείψεις. Μην απελπίζεσαι και μην καταφύγεις σε ακραίες δίαιτες. Πρέπει να φροντίσεις να έχεις μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή, η οποία να καλύπτει τις ανάγκες σου σε θρεπτικά συστατικά.

Διατροφικές συμβουλές:

  • Κατανάλωσε 5-7 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά.
  • Κατανάλωσε 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών καθημερινά (1 ποτήρι γάλα 1.5%, 1 κεσεδάκι γιαούρτι 1.5%, 30γρ. τυρί).
  • Η κατανάλωση υγρών είναι πολύ σημαντική για τη σωστή ενυδάτωση και την καλή λειτουργία του οργανισμού (6-8 ποτήρια νερού καθημερινά).
  • Κατανάλωσε προϊόντα ολικής αλέσεως, όπως μαύρο ψωμί, φρυγανιές ολικής, καστανό - αναποφλοίωτο ρύζι, δημητριακά - ζυμαρικά ολικής αλέσεως.
  • Συνδύασε το κρέας ή το ψάρι με κάποιο αμυλούχο τρόφιμο (πατάτα, ρύζι, μακαρόνια, ψωμί).
  • Κατανάλωσε σαλάτα στα κυρίως γεύματά σου.
  • Κατανάλωσε 2-3 φορές την εβδομάδα κόκκινο κρέας.

Τέλος, καλό θα ήταν να επισκεφτείς έναν πτυχιούχο Διαιτολόγο - Διατροφολόγο που να μπορεί να προσαρμόσει το διαιτολόγιό σου στις ιδιαίτερες ανάγκες της ηλικίας σου.
 

 


ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας. Είμαι 16 χρονών, έχω 1,77 ύψος και 99 κιλά, λόγω προβλημάτων υγείας. Ποιο είναι το ιδανικό βάρος που πρέπει να έχω; Επίσης θα ήθελα μερικές συμβουλές για τη διατροφή μου γιατί δεν είναι και πολύ ισορροπημένη.
Χριστίνα

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Γεια σου Χριστίνα,
Σε ενημερώνουμε ότι το βάρος σου δεν είναι φυσιολογικό και πως λιγότερο από το 3% των παιδιών της ηλικίας σου έχουν αυτά τα κιλά. Επίσης, η εξίσωση Hamwi, η οποία ορίζει το ιδανικό βάρος ανάλογα με το ύψος, μας δείχνει ότι το ιδανικό σου βάρος είναι τα 68 κιλά. Χρειάζεται να χάσεις κιλά, καθώς μπορεί να αντιμετωπίσεις προβλήματα υγείας.

Για να έχεις μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή θα πρέπει να ακολουθήσεις ένα πρόγραμμα, το οποίο όχι μόνο θα συμβάλλει στην απώλεια των περίσσιων κιλών, αλλά θα ενισχύσει και τον οργανισμό σου με θρεπτικά και αντιοξειδωτικά συστατικά.

Σου δίνουμε μερικές συμβουλές για να πετύχεις την απώλεια που επιθυμείς:

  • Άρχισε την ημέρα σου με ένα καλό πρωινό, όπως γάλα με δημητριακά ολικής αλέσεως. Η κατανάλωση πρωινού θα βοηθήσει το μεταβολισμό σου να ενεργοποιηθεί και να κάνει περισσότερες καύσεις, ενώ ταυτόχρονα σου δίνει ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας .
  • Κατανάλωσε κάθε 3-4 ώρες ένα φρούτο ή ένα γιαούρτι ή ξηρούς καρπούς, οι οποίοι βοηθούν στη μείωση του λίπους στην περιοχή της κοιλιάς.
  • Κατανάλωσε πρώτα την σαλάτα και μετά το γεύμα σου.
  • Κατανάλωσε 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρια, 1-2 φορές όσπρια, 1-2 φορές λαχανικά, 1 φορά κόκκινο κρέας και 1 φορά ζυμαρικά και δημητριακά.
  • Αύξησε την πρόσληψη υγρών.
  • Κατανάλωσε ένα ελαφρύ βραδινό, όπως μια σαλάτα με τόνο ή μια σαλάτα με ένα βραστό αυγό ή 1 τοστ.
  • Να αποφεύγεις τρόφιμα που έχουν προσθήκη ζάχαρης και αλατιού
  • Αύξησε τη φυσική σου δραστηριότητα, ξεκινώντας ένα άθλημα της αρεσκείας σου ή χορό ή οτιδήποτε σου αρέσει.

Τέλος, καλό θα ήταν να επισκεφτείς έναν πτυχιούχο Διαιτολόγο - Διατροφολόγο που να μπορεί να προσαρμόσει το διαιτολόγιό σου στις ιδιαίτερες ανάγκες της ηλικίας σου.
 

 


ΕΡΩΤΗΣΗ
Είμαι 41 ετών και έχω ύψος 1,60. Θα ήθελα μια διατροφή για απώλεια 5 κιλών, χωρίς όμως να περιέχει γάλα.
Έλενα

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Καλησπέρα Έλενα,
Μπορείς να πετύχεις το στόχο σου ακολουθώντας τις παρακάτω οδηγίες:

  • Κατανάλωνε καθημερινά 3 μερίδες γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά. Εάν δεν σου αρέσει το γάλα καλό θα ήταν να το αντικαταστήσεις με κάποιο άλλο τρόφιμο από την ίδια κατηγορία, όπως είναι το γιαούρτι και το τυρί. Η μερίδα του τυριού είναι 30γρ. και του γιαουρτιού ένα κεσεδάκι.
  • Ακολούθησε συχνότητα γευμάτων (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό).
  • Κατανάλωνε τρόφιμα ολικής αλέσεως (ψωμί πολύσπορο, καστανό - αναποφλοίωτο ρύζι, δημητριακά - ζυμαρικά ολικής αλέσεως)
  • Κατανάλωνε καθημερινά 30γρ. ανάλατους ξηρούς καρπούς, οι οποίοι βοηθούν στην απώλεια λίπους.
  • Κατανάλωνε 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρια, 1-2 φορές όσπρια, 1-2 φορές λαχανικά, 1 φορά κόκκινο κρέας και 1 φορά ζυμαρικά και δημητριακά.
  • Απόφυγε τα τηγανιτά. Προτίμησε το ψήσιμο.
  • Κατανάλωνε 1,5-2lt υγρών ημερησίως (νερό, χυμοί χωρίς ζάχαρη, ημίπαχο γάλα,), για να ενεργοποιηθεί ο μεταβολισμός σου.
  • Αύξησε την φυσική σου δραστηριότητα στη μισή ώρα καθημερινά (ακόμα και περπάτημα).

 


ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλησπέρα σας. Ειμαι 57 χρόνων με ύψος 1.63. Γυμνάζομαι σε διάδρομο στο σπίτι τέσσερις φορές την εβδομάδα και κάνω 7 χιλιόμετρα τη φορά. Κατά τη γνώμη μου, έχω 2 με 3 κιλά παραπάνω που με ενοχλούν αφάνταστα. Είμαι 60 κιλά. Ξεκινάω διάφορες δίαιτες αλλά δεν τα καταφέρνω ποτέ να γυρίσω στα κιλά που είχα μερικά χρόνια πριν. Θα ήθελα μερικές συμβουλές για ένα γρήγορο αποτέλεσμα. Ευχαριστώ!
Μαρία

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Μαρία,
Όπως μας δείχνει η εξίσωση Hamwi, η οποία ορίζει το ιδανικό βάρος ανάλογα με το ύψος, το δικό σου ιδανικό βάρος είναι τα 55 κιλά.

Ακολουθήστε τις παρακάτω διατροφικές συμβουλές, οι οποίες θα βοηθήσουν να πετύχεις το στόχο σου:

  • Ξεκίνησε την ημέρα σου με ένα καλό πρωινό, όπως ημίπαχο γάλα με δημητριακά ολικής αλέσεως, 1φρούτο ή 1 ποτήρι φυσικό χυμό φρούτων, βραστό αυγό ή ποσέ, 1 φέτα ψωμί ολικής αλέσεως.
  • Να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα. Το κάθε σου γεύμα να απέχει 3-3,5 ώρες από το επόμενο.
  • Ενδιάμεσα των γευμάτων σου μπορείς να καταναλώσεις φρούτα με ανάλατους ξηρούς καρπούς, μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως, ημίπαχο γιαούρτι ή γάλα με κανέλα και φρούτο, cream crackers σικάλεως με λίγο ημίπαχο τυρί.
  • Επέλεξε προϊόντα ολικής αλέσεως, όπως καστανό - αναποφλοίωτο ρύζι, πλιγούρι, ζυμαρικά - δημητριακά ολικής.
  • Κατανάλωσε 5-6 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, ώστε να καλύψεις τις ανάγκες του οργανισμού σου σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικά συστατικά.
  • Κατανάλωσε 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρια (προτιμήστε λιπαρά ψάρια όπως, σολομό, σκουμπρί, σαρδέλα, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνη D και ω-3 λιπαρά οξέα), 1-2 φορές όσπρια, 1-2 φορές λαχανικά, 1 φορά άπαχο κόκκινο κρέας και 1 φορά ζυμαρικό ολικής αλέσεως.
  • Κατανάλωσε ένα ελαφρύ βραδινό, όπως τονοσαλάτα, κοτοσαλάτα, σαλάτα με βραστό αυγό, τοστ ή ότι είχες για μεσημεριανό σε μικρότερη ποσότητα.
  • Απόφυγε την κατανάλωση τροφίμων με πρόσθετη ζάχαρη, τηγανιτά, βαριές σάλτσες, μαγιονέζα, τρόφιμα τύπου fast food.
  • Πιες καθημερινά 1,5-2 λίτρα νερό.

Μια επιτυχημένη απώλεια βάρους έγκειται στην αλλαγή των διατροφικών συνηθειών. Όπλισε λοιπόν τον εαυτό σου με υπομονή και επιμονή, κάνοντας τη νέα σου διατροφή τρόπο ζωής.
 



ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας. Έχω ύψος 1,65 και το βάρος μου είναι 54-55kg τον τελευταίο χρόνο. Εδώ και δύο χρόνια, αν δεν πάρω φαρμακευτική αγωγή δεν έχω σταθερή περίοδο, λόγω ορμονικών προβλημάτων. Το βάρος μου αυξάνεται μόνο του μέρα με τη μέρα, χωρίς να έχουν αλλάξει οι διατροφικές μου συνήθειες. Πριν από 1-2 χρόνια ήμουν 50-52kg. Έχω επισκεφθεί Διαιτολόγο - Διατροφολόγο, κάνω μια πολύ μετρημένη δίαιτα, αλλά το βάρος μου δεν έχει αλλάξει. Θα ήθελα και τη δική σας γνώμη.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Γεια σου φίλη μας,
Οι φαρμακευτικές αγωγές για ορμονικά προβλήματα δεν έχουν θερμίδες και η περιεκτικότητά τους σε οιστρογόνα είναι χαμηλή, για αυτό και δεν προσθέτουν μόνιμα κιλά. H όποια αλλαγή στο βάρος παρατηρηθεί, οφείλεται στην αυξημένη κατακράτηση νερού ή στη μεγαλύτερη όρεξη, αλλά και στο γεγονός ότι πολλές γυναίκες ξεκινούν το χάπι την περίοδο που συμπίπτει με γενικότερες αλλαγές στο σώμα τους, άρα και στο βάρος τους.

Ωστόσο, το βάρος σου είναι φυσιολογικό καθώς έχεις δείκτη μάζας σώματος 20,2Kg/m2 (με όρια 18,5-25) και το ιδανικό σας βάρος αναλογικά με το ύψος σας είναι τα 57 κιλά . H περίπτωση να έχει επηρεαστεί ο μεταβολισμός σου από την φαρμακευτική αγωγή που λαμβάνεις είναι εξαιρετικά σπάνια, αλλά καλό θα ήταν να συμβουλευτείς το γυναικολόγο σου μήπως χρειάζεται να κάνεις κάποια αλλαγή στην φαρμακευτική αγωγή.
 

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βιολέτα Τζεμολλάρι



Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου

 

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook