Πίσω στην κορυφή της σελίδας
21.03.2016 | 10:00
Δημήτρης Γρηγοράκης

"Θα ήθελα να ρωτήσω αν τρώω υγιεινά αλλά τρώω άσπρο ρύζι πειράζει;"

Θα ήθελα να ρωτήσω αν τρώω υγιεινά αλλά τρώω άσπρο ρύζι πειράζει;
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Ερώτηση
Γεια! Θα ήθελα να ρωτήσω αν τρώω υγιεινά αλλά τρώω άσπρο ρύζι πειράζει; Ευχαριστώ!

Απάντηση

Αγαπητή Αναγνώστρια,
-Το ρύζι βρίσκεται στη βάση της Πυραμίδας της Μεσογειακής Διατροφής, γεγονός που συνιστά τη συχνή εβδομαδιαία κατανάλωσή του. Το λευκό ρύζι παραμένει κυρίαρχο στην κατανάλωση, αλλά η αλήθεια είναι ότι κατά τη διαδικασία επεξεργασίας του ρυζιού, αφαιρούνται ο σίδηρος, οι βιταμίνες, ο ψευδάργυρος, το μαγνήσιο και άλλα θρεπτικά συστατικά. Συνεπώς είναι προτιμότερο αν επιλέγετε το καστανό ρύζι, που αποτελεί την «ακατέργαστη» εκδοχή του κλασικού λευκού, όπου διατηρώντας το κέλυφος είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στη δυσκοιλιότητα και στην καλή λειτουργία του εντέρου.
-Επίσης είναι πλούσιο σε κάλιο και φώσφορο. Το κάλιο αφενός είναι απαραίτητο συστατικό για την ισορροπία νατρίου – καλίου, αφού συντελεί στην ενεργητική μεταφορά συστατικών μέσα στο κύτταρο. Η έλλειψη καλίου μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή αρρυθμία, εάν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα. Ακόμη το κάλιο βοηθάει στην ρύθμιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης. Ο φώσφορος αφετέρου συμμετέχει στην ανάπτυξη του μυϊκού ιστού, στην ανάπτυξη των οστών καθώς και στην καλή λειτουργία της όρασης.
-Η θρεπτική αξία του καστανού ρυζιού ενισχύεται λόγω των μεγάλων ποσοτήτων βιταμινών του συμπλέγματος Β που περιέχει, όπως νιασίνη, ριβοφλαβίνη και θειαμίνη. Οι βιταμίνες αυτές συμμετέχουν στην παραγωγή ενέργειας στον οργανισμό. Η έλλειψή τους προκαλεί κούραση, ατονία, κεφαλαλγίες καθώς και αφυδάτωση του δέρματος.
-Το καστανό ρύζι είναι πλούσιο στην αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε, η οποία παρουσιάζει ενεργό ρόλο στην πρόληψη της αθηροσκλήρυνσης, στην επούλωση τραυμάτων, στην υγεία της επιδερμίδας, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζει αντικαρκινική δράση.
-Το καστανό ρύζι προτείνεται και σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη διότι είναι άριστη πηγή σύνθετων υδατανθράκων, έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, με αποτέλεσμα να ανεβάζει τη γλυκόζη του αίματος πολύ πιο αργά απ’ ότι το ρύζι και οι πατάτες. Προσφέρει γρήγορα το αίσθημα του κορεσμού και αποτελεί μία καλή επιλογή για άτομα που θέλουν να αδυνατίσουν ή να ελέγξουν το βάρος τους.

Ρούντου Αθηνά
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος




Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook