Πίσω στην κορυφή της σελίδας
10.12.2014 | 22:45
Δημήτρης Γρηγοράκης

DIET TIPS: Η ομάδα διαιτολόγων του Δημήτρη Γρηγοράκη απαντά στις ερωτήσεις σου

DIET TIPS: Η ομάδα διαιτολόγων του Δημήτρη Γρηγοράκη απαντά στις ερωτήσεις σου
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Γιατί μένεις στα ίδια κιλά ενώ προσέχεις αυστηρά τη διατροφή σου; Ποιες τροφές πρέπει να συμπεριλάβεις στο πρόγραμμά σου για να έχεις γρηγορότερα αποτελέσματα;  Ποιες οι θρεπτικές ιδιότητες του γάλακτος και γιατί πρέπει να το πίνουμε και ως ενήλικες; Φυσικά και σε όλα αυτές τις απορίες υπάρχει απάντηση.

Ο Κλινικός Διαιτολόγος Διατροφολόγος Δημήτρης Γρηγοράκης και η επιστημονική ομάδα διαιτολόγων του, λαμβάνουν τις ερωτήσεις που στέλνεις στο TLIFE και φροντίζουν να σου δώσουν την απάντηση που αναζητάς.

ΕΡΩΤΗΣΗ
Είμαι 13 χρονών, έχω ύψος 1.72 και ζυγίζω 63 κιλά. Θέλω να χάσω 5 κιλά για αρχή και στη συνέχεια άλλα 10. Πώς μπορώ να πετύχω το στόχο μου και να διατηρηθώ έπειτα σε αυτά τα κιλά; Ποιες τροφές βοηθούν στην επίπεδη κοιλιά;
Παναγιώτα


ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αγαπητή Παναγιώτα,
Το βάρος σου αναλογικά με το ύψος σου είναι ιδανικό, θα μπορούσες να χάσεις 2-3 κιλά αλλά με σωστή και ισορροπημένη διατροφή.
Οι συμβουλές που μπορείς να ακολουθήσεις είναι :
1. Μην παραλείπεις γεύματα
2. Κατανάλωσε τρόφιμα από όλες τις ομάδες
3. Προσπάθησε να καταναλώνεις αρκετά υγρά
4. Προτίμησε γαλακτοκομικά μειωμένων λιπαρών
5. Αύξησε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών
6. Βάλε στην διατροφή σου δημητριακά ολικής αλέσεως
7. Περιόρισε τα λιπαρά (τηγανιτά, γλυκά, λιπαρό κρέας)
8. Αύξησε την φυσική δραστηριότητα
 
Τροφές που βοηθούν να έχεις επίπεδη κοιλιά: Γιαούρτι, αβοκάντο, ελιές, κράνα, σταφίδες, αναποφλοίωτο ρύζι, φουντούκια, αγκινάρες, σαρδέλες, κανέλα, μαύρο πιπέρι, τσίλι, καυτερή πιπεριά, πράσινο τσάι, στιγμιαίος καφές.
                                                               
                                                                     Γιούλη Φραγκιαδουλάκη
                                                             Διαιτολόγος-Διατροφολόγος


ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας! Θα ήθελα να ρωτήσω για το γάλα. Έχω ακούσει πως είναι βλαβερό και δεν χρειάζεται στη διατροφή των ενήλικων ανθρώπων, όπως άλλωστε και στα υπόλοιπα θηλαστικά ζώα. Επίσης, προκαλεί φούσκωμα στην κοιλιά και καλό είναι να το αντικαθιστούμε με γάλα αμυγδάλου ή ρυζιού. Τι γνώμη έχετε για αυτά τα προϊόντα, είναι ωφέλιμα και θρεπτικά;
Κατερίνα Δήμου


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Κατερίνα,
Το γάλα είναι απαραίτητο στον οργανισμό και αυτό το διαπιστώνουμε μιας και από τα πρώτα χρόνια της ζωής του ανθρώπου ζει αποκλειστικά με αυτό. Είναι πλούσιο σε τόσα θρεπτικά συστατικά που αποτελεί από μόνο του πλήρες γεύμα για τους πρώτους 6 μήνες της ζωής του βρέφους. Αποτελεί καλή πηγή ασβεστίου το οποίο είναι απαραίτητο για την καλή υγεία οστών και δοντιών, πρωτεϊνών, βιταμινών και μετάλλων.
Όταν το γάλα σας προκαλεί φούσκωμα το πιο πιθανό είναι ότι έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να δοκιμάσετε κάποιο γάλα με λιγότερη λακτόζη από αυτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Επίσης, το γάλα ρυζιού, αμυγδάλου και βρώμης δεν περιέχει καθόλου λακτόζη και είναι εξίσου θρεπτικά.
                                                                                               
                                                                  Γιούλη Φραγκιαδουλάκη
                                                          Διαιτολόγος-Διατροφολόγος



ΕΡΩΤΗΣΗ
Είμαι 18 χρόνων και πρέπει να χάσω 18 κιλά για την εισαγωγή σε κάποιες σχολές. Προσπαθώ αλλά δεν μπορώ, σαν κάτι να έχει μπλοκάρει τον οργανισμό μου. Έχω κάνει εξετάσεις και είμαι υγιής. Τι να κάνω;
Μαριλένα


ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αγαπητή Μαριλένα,
Δεν αναφέρεις τι διατροφή ακολουθείς και δεν μπορείς να χάσεις βάρος.
Αυτό που πρέπει να κάνεις για να δεις αποτέλεσμα στο βάρος σου είναι να:
1. Κάνεις μικρά και συχνά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας
2. Καταναλώνεις 2 φορές όσπρια την εβδομάδα
3. Καταναλώνεις 1 φορά λαδερό την εβδομάδα
4. Καταναλώνεις 2 φορές ψάρι την εβδομάδα
5. Καταναλώνεις 1 φορά Κοτόπουλο την εβδομάδα
6. Καταναλώνεις 1 φορά Ζυμαρικά την εβδομάδα
7. Προσλαμβάνεις αρκετά υγρά (νερό, τσάι, καφές, χυμός)
8. Καταναλώνεις Γαλακτοκομικά με μειωμένα λιπαρά
9. Καταναλώνεις πράσινο τσάι
10. Αυξήσεις τη φυσική σου δραστηριότητα
                                             
                                                                 Γιούλη Φραγκιαδουλάκη
                                                         Διαιτολόγος-Διατροφολόγος




ΕΡΩΤΗΣΗ
Είμαι 28 χρόνων με ύψος 1.63 και 58 κιλά. 'Ημουν πάντα αδύνατη γύρω στα 50 κιλά και ξαφνικά μετά την απώλεια του συντρόφου μου άρχισα να παίρνω αντικαταθλιπτικά και ορμόνες για την περίοδο που είχα διαταραχές και ξαφνικά πήρα 10 κιλά. Γυμνάζομαι 10-12 ώρες την εβδομάδα (αερόβια και προπόνηση με βάρη) και τα τελευταία 6 χρόνια προσέχω πολύ τι τρώω αλλά δεν μπορώ να χάσω αυτά τα κιλά που πήρα. Υπάρχει κάτι που μπορεί να κάνω λάθος;
Ελευθερία Καραγιάννη

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αγαπητή Ελευθερία,
Τα αντικαταθλιπτικά φαίνεται να αυξάνουν την όρεξη και κυρίως για γλυκά, με αποτέλεσμα να έχουμε αύξηση βάρους σε αυτές τις περιπτώσεις. Αναρωτήσου αν βλέπεις διαφορά στο σώμα σου άσχετα με το τι δείχνει η ζυγαριά. Αρκετές φορές χάνουμε λίπος και πόντους αλλά αυτό δεν φαίνεται στη ζυγαριά. Αυτό συμβαίνει για διάφορους λόγους όπως: αύξηση μυϊκής μάζας, κατακράτηση υγρών, δυσκοιλιότητα. Μια λιπομέτρηση από έναν ειδικό θα σε βοηθούσε να αξιολογήσεις τη σύσταση του σώματος σου.

                                                                  Γιούλη Φραγκιαδουλάκη
                                                          Διαιτολόγος-Διατροφολόγος 


ΕΡΩΤΗΣΗ

Καλησπέρα! Είμαι 74 κιλά και έχω ύψος 1.65. Μέχρι τα Χριστούγεννα, θέλω να χάσω 5 κιλά και τρώω καθημερινά τονοσαλάτα. Το βράδυ τρώω κάτι ελαφρύ στις 9. Νομίζω ότι έχει κολλήσει ο μεταβολισμός μου παρόλο που ο θυρεοειδής μου είναι ρυθμισμένος. Τι πρέπει να κάνω;
Γρηγορία


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Γρηγορία,
Όπως έχω καταλάβει από τα λεγόμενά σου, κάνεις λίγα γεύματα την ημέρα και κυρίως είναι ίδια. Αν καταναλώνεις τονοσαλάτα καθημερινά όπως λες, δεν δίνεις την ευκαιρία στον οργανισμό σου να προσλάβει διαφορετική τροφή για να τον προκαλέσεις να κάνει καύσεις. Αν τρως τις ίδιες τροφές συνέχεια,  δεν ενεργοποιείται ο μεταβολισμός σου και δεν λειτουργεί σωστά ο οργανισμός γιατί δεν καταναλώνεις όλες τις ομάδες τροφίμων που έχει ανάγκη.
Επίσης πρέπει  να εντάξεις στη καθημερινότητά σου περισσότερα γεύματα. Να ξεκινάει η μέρα σου πάντα με πρωινό για να έχεις ενέργεια αλλά και για να "δουλεύει" ο μεταβολισμός σου από την αρχή της ημέρας.
Στη συνέχεια ανα τακτά χρονικά διαστήματα θα καταναλώνεις διάφορα σνακ όπως μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως, αποξηραμένα φρούτα, ανάλατους ξηρούς καρπούς, ρυζογκοφρέτες, φρέσκα φρούτα, έτσι ώστε να κρατάς συνέχεια ενεργό τον μεταβολισμό.
Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάς καθημερινά να καταναλώνεις 1,5-2 λίτρα υγρών (νερό, χυμοί, ημίπαχο, γάλα, ελληνικό ή στιγμαίος καφέ, τσάι) για να κρατάς ενυδατωμένο τον οργανισμό αλλά και να αυξάνεις την καύση λίπους.
                                                                                                               
                                                                       Αθηνά Ρούντου
                                                           Διατροφολόγος-Διαιτολόγος
 

ΕΡΩΤΗΣΗ
Γεια σας! Με λένε Δημήτρη και είμαι 16 χρονών. Έχω ύψος 1.67 και είμαι 61 κιλά. Θα ήθελα να χάσω 5-10 κιλά. Ενώ θέλω να αθλούμαι, δεν προλαβαίνω λόγω διαβάσματος και επίσης δεν προλαβαίνω να τρώω πρωινό. Τα υπόλοιπα γεύματα τα τηρώ κανονικά. Μπορείτε να μου πείτε τι πρέπει να κάνω;
Δημήτρης


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητέ Δημήτρη,
Το βάρος σου σύμφωνα με το ύψος σου βρίσκεται ήδη σε φυσιολογικά επίπεδα. Αν πάλι θέλεις να χάσεις περίπου 5 κιλά για να αισθανθείς καλύτερα ακολούθησε τα παρακάτω:
1. Μη μένεις ποτέ νηστικός για περισσότερο από 3-4 ώρες.
2. Απόφυγε τους απλούς υδατάνθρακες (λευκό ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά, ζάχαρη) που προκαλούν υπερέκκριση ινσουλίνης.
3. Αντικατάστησε τα με καστανό ρύζι, καστανή ζάχαρη, ψωμί ολικής καθώς και δημητριακά/ζυμαρικά ολικής άλεσης.
4. Πρόσθεσε στην καθημερινότητά σου τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες που σε χορταίνουν για μεγάλο διάστημα, όπως είναι το αυγό, ψάρι, κόκκινο κρέας και κοτόπουλο.
5. Μη ξεχνάς ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, αποβάλλουν το λίπος, ενυδατώνουν τον οργανισμό και αυτό βοηθάει στον καλύτερο μεταβολισμό.
6. Μια αερόβια άσκηση 30 λεπτών θα συμβάλλει στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού και στις καύσεις του λίπους.
7. Πίνε 1,5lt υγρών ημερησίως. Βοηθάει στη διάσπαση του λίπους και κατ’ επέκταση στην αποβολή τοξικών ουσιών.
8. Πίνε 2 φλιτζάνια πράσινο τσάι (χωρίς ζάχαρη) καθημερινά.
9. Πίνε κακάο, που είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και θα βελτιώσει κι αυτό με τη σειρά του τον μεταβολισμό.
10. Λαχανικά όπως μπρόκολο, λάχανο, κουνουπίδι βοηθούν στην αποτοξίνωση του συκωτιού άρα και στην αποβολή περιττών υγρών.
                                                                                                          
                                                                               Αθηνά Ρούντου
                                                                    Διατροφολόγος-Διαιτολόγος
 

ΕΡΩΤΗΣΗ
Καλησπέρα! Λόγω των υποχρεώσεων και των θεμάτων της υγείας της μητέρας μου, της καθιστικής ζωής στο σπίτι και πολλών ψυχολογικών προβλημάτων στην ζωή μου, άφησα τον εαυτό μου να κυλήσει πολύ. Αποφάσισα
λοιπόν να αρχίσω να τρέφομαι σωστά και να περιορίσω τα έτοιμα και ανθυγιεινά φαγητά.  Με την παρακίνηση μιας παλιάς μου φίλης, αποφάσισα να ενταχθώ και σε ένα πρόγραμμα γυμναστικής. Είμαι 25 χρονών, έχω ύψος 1,65 και ζυγίζω 80 κιλά. Γενικά δυσκολευόμουν πάντα να τρώω φρούτα μιας και μου προκαλούσαν πείνα μετά και έτσι έπινα και πίνω περισσότερους χυμούς.
Η διατροφή που ακολουθώ είναι η εξής:
Πρωινό γάλα με δημητριακά ολικής ή ένα καφέ με μια μπάρα δημητριακών
Δεκατιανό χυμός με μια μπάρα δημητριακών
Μεσημεριανό φαγητό της ημέρας με σαλάτα (ψητό ή βραστό χωρίς σάλτσα)
Βραδινό 1-2 τοστ με γαλοπούλα, τυρί, μαύρο ψωμί και βούτυρο ή γιαούρτι με δημητριακά και μέλι.
Σκέφτομαι μήπως το βράδυ εντάξω μια σαλάτα με ένα βραστό αυγό σαν εναλλακτική επιλογή.
Είναι εντάξει αυτό το πρόγραμμα; Τι άλλο πρέπει να προσέξω για την διατροφή μου;
Ευχαριστώ, Άρτεμις


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Άρτεμις,
Είναι πολύ σωστό που ξεκινάς να συνδυάσεις διατροφή και άσκηση γιατί είναι ο ιδανικός συνδυασμός για απώλεια βάρους αλλά και για μια καλύτερη διάθεση και ευεξία. Το πρόγραμμα διατροφής που περιέγραψες είναι ισορροπημένο. Μπορείς επίσης να προσθέσεις ακόμα ένα σνακ το απόγευμα (π.χ. φρούτα με ξηρούς καρπούς) και μετά να καταναλώνεις το βραδινό σου.
Επιπλέον θα σε βοηθήσει να καταναλώνεις 2 φλιτζάνια πράσινο τσάι με διπλάσια περιεκτικότητα σε κατεχίνες, το οποίο ενισχύει το μεταβολισμό και την καύση κοιλιακού λίπους. Προς την ίδια κατεύθυνση απώλειας λίπους συμβάλλει και η κατανάλωση νερού. Το νερό βοηθάει στη διάσπαση του λίπους και κατ’ επέκταση στην αποβολή τοξικών ουσιών. Ταυτόχρονα μας κρατάει ενυδατωμένους αλλά και χορτασμένους.
   
                                                                                 Αθηνά Ρούντου
                                                                   Διατροφολόγος-Διαιτολόγος

 
/

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook