Πίσω στην κορυφή της σελίδας
17.02.2014 | 22:10
Έλενα Περλεπέ

Ρία: "Έχω σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών! Τι διατροφή να ακολουθήσω;"

Ρία: Έχω σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών! Τι διατροφή να ακολουθήσω;
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Ερώτηση
Γεια σας, με λένε Ρία και είμαι 20 ετών, είμαι 54 κιλά και 1,64μ. ύψος. Έχω σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών και παίρνω αντισυλληπτικά χάπια για αυτό. Θα ήθελα να ρωτήσω τι διατροφή μπορώ να κάνω γιατί έχω παραπάνω λίπος και κυτταρίτιδα και δυσκολεύομαι πολύ να το χάσω (παρόλο που προσέχω την διατροφή μου και γυμνάζομαι καθημερινά).
Ρία

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Ρία! Βασικοί στόχοι της διαιτητικής αντιμετώπισης αποτελούν η βελτίωση της ινσουλινοαντίστασης και η αποτροπή της περαιτέρω αύξησης του σωματικού βάρους. Για την επίτευξη αυτών των στόχων κρίνονται απαραίτητες οι διατροφικές αλλαγές, καθώς, και οι αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Το διατροφικό σχήμα που ενδείκνυται είναι όμοιο με εκείνο του Σακχαρώδη Διαβήτη (λόγω ινσουλινοαντίστασης). Πιο συγκεκριμένα απαιτείται:

- Περιορισμός της ολικής κατανάλωσης των τροφίμων πλούσιων σε απλούς υδατάνθρακες όπως η ζάχαρη, το λευκό αλεύρι και τα παράγωγά του, τόσο μέσα στο σύνολο της ημέρας, όσο και σε κάθε γεύμα ξεχωριστά.

- Κατανάλωση υδατανθράκων χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη που είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες (πολύσπορο ψωμί, cream crackes σίκαλης, λαχανικά, ζυμαρικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, πλιγούρι, καστανό/αναποφλοίωτο ρύζι, μπισκότα πολυδημητριακών, όσπρια και ωμοί ξηροί καρποί).

Περιορισμός της ζάχαρης και των προϊόντων στα οποία προστίθεται. Προτίμηση γλυκαντικών ουσιών όπως η στέβια και η σουκραλόζη.

- Περιορισμός των ζωικών λιπαρών, όπως το βούτυρο, η κρέμα γάλακτος, το μαγειρικό λίπος, ή πέτσα των πουλερικών.

- Περιορισμός των τηγανιτών και επεξεργασμένων τροφών.

- Περιορισμός της κατανάλωσης αλατιού και ενίσχυση του γεύματος με μυρωδικά και μπαχαρικά.

- Η προτίμηση των φυτικών λιπαρών όπως το ελαιόλαδο.

- Αυξημένη κατανάλωση λιπαρών ψαριών και θαλασσινών (πλούσιες πηγές ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων).

- Αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

- Επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού (8-10 υγρών/ημέρα όπως το νερό, οι χυμοί, ο ελληνικός ή στιγμαίος καφές το τσάι, το ημίπαχο γάλα, τα ροφήματα κρόκου Κοζάνης).

- Αυξημένη κατανάλωση πράσινου τσαγιού με διπλάσια περιεκτικότητα σε κατεχίνες ή βιολογικό ρόφημα κρόκου κοζάνης ή καφέ (στιγμιαίου ή ελληνικού) τα οποία ενισχύουν την αντιοξειδωτική πρόσληψη και συντελεί στην ενίσχυση του μεταβολισμού.

- Εναλλαγή αερόβιας άσκησης με αναερόβια.

Έλενα Περλεπέ
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc




 
/
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook