Πίσω στην κορυφή της σελίδας
17.06.2013 | 23:25
Αθηνά Ρούντου

Βάσω: "Κατάφερα να χάσω μεσα σε λίγους μήνες 15 κιλά. Τι μου προτείνετε για να μειώσω το λίπος μου;"

Βάσω: Κατάφερα να χάσω μεσα σε λίγους μήνες 15 κιλά. Τι μου προτείνετε για να μειώσω το λίπος μου;
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Eρώτηση
Γειά σας. Είμαι 23 ετών, 75 κιλά με ύψος 1.70μ. Κατάφερα να χάσω μεσα σε λίγους μήνες 15 κιλά με προϊόντα υποκατάστασης γευμάτων γνωστής εταιρίας. Είμαι στη φάση που μετά τη συντήρηση, θέλω να χάσω ακόμα περίπου 8 κιλά, αλλά παρατηρώ μια αυξομοίωση 2-3 κιλών και δεν μου είναι εύκολο να χάσω άλλο βάρος. Το λίπος μου (λόγω υπέρμετρης κατανάλωσης γλυκών και υδατανθράκων παλαιότερα) βρίσκεται στο 40,9% (!!!) και η μυική μου μάζα στα 41%. Σκεφτόμουν να συνεχίσω το πρόγραμμα για ένα μήνα ακόμα και μετά τη συντήρηση να υιοθετήσω ένα νορμάλ πρόγραμμα διατροφής που να περικλείει σωστές και υγιεινές τροφές και όχι υποκατάστατα. Ο τρόμος δε της αύξησης των κιλών μετά τη διακοπή του προγράμματος υπάρχει, αλλά προσπαθώ να τον καταπολεμήσω. Τι μου προτείνετε για να μειώσω το λίπος μου?
Βάσω

 
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητή Βάσω,
Θα σου πρότεινα, η επιπλέον απώλεια βάρους να γίνει με ισορροπημένη διατροφή και όχι με προϊόντα υποκατάστασης γευμάτων. Κοστίζουν αρκετά και δεν δίνουν την δυνατότητα πρόσληψης κανονικής τροφής παρά μόνο ως υποκατάστατο. Δεν αλλάζουν τις διατροφικές συνήθειες του ατόμου και έτσι το βάρος που χάνεται επανακτάται γρήγορα. Δεν θέτουν τις βάσεις για μακροχρόνια συντήρηση του απολεσθέντος βάρους, απομονώνουν το άτομο από τις οργανοληπτικές ιδιότητες της τροφής και δεν προωθούν το μοντέλο της αλλαγής της διατροφικής συμπεριφοράς, που ουσιαστικά αποτελεί το βασικό προσανατολισμό κάθε σωστής θεραπευτικής προσέγγισης της παχυσαρκίας.
 
1. Η απώλεια βάρους πρέπει να οφείλεται σε απώλεια λίπους και όχι στην απώλεια μυϊκού ιστού, γλυκογόνου ή νερού.

2. Ένα υγιεινό πρόγραμμα διατροφής περιλαμβάνει πέντε-έξι γεύματα. Σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής δεν πρέπει να αποκλείεται καμία ομάδα τροφίμων.

3. Ο υγιεινός ρυθμός απώλειας βάρος δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 0,5-1kg την εβδομάδα. Αυτός ο ρυθμός απώλειας επιτρέπει την σταδιακή απώλεια λίπους χωρίς να δυσχεραίνει την εκτέλεση των καθημερινών ή επαγγελματικών δραστηριοτήτων.

Αθηνά Ρούντου
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος,Bsc



/
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook