Πίσω στην κορυφή της σελίδας
26.08.2013 | 23:23
Έλενα Περλεπέ

Βασίλης: "Τα τελευταία δέκα χρόνια, λόγω προβλήματος θυρεοειδούς πήρα 25 κιλά"

Βασίλης: Τα τελευταία δέκα χρόνια, λόγω προβλήματος θυρεοειδούς πήρα 25 κιλά
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Ερώτηση
Τα τελευταία δέκα χρόνια, λόγω προβλήματος θυρεοειδούς πήρα 25 κιλά. Είμαι 49 ετών, 1,73μ. και ήμουν 97 κιλά. Με δίαιτα και γυμναστική πήγα 90, αλλά μέχρι εκεί. Ο ενδοκρινολόγος δεν μπορεί να μου αυξήσει το Τ4. Πριν δέκα χρόνια ήμουν 72 κιλά. Μπορείς να με συμβουλεύσεις κάτι; Ευχαριστώ
Βασίλης


ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αγαπητέ Βασίλη,
Ο Δείκτης Μάζας Σώματος σου είναι 30,0 kg/m2 και ανήκει στο υπερβάλλον σωματικό βάρος, 1ου βαθμού παχυσαρκίας. Το ιδανικό σου βάρος είναι 64,900 kg αλλά πρέπει να θέτεις μικρούς και εφικτούς στόχους σε κάθε προσπάθεια απώλειας βάρους. Τα 72 kg που ήσουν πριν 10 χρόνια είναι ένα πολύ καλό επιθυμητό βάρος.

Από τη στιγμή που υπάρχει ορμονική διαταραχή υπάρχει και μεταβολική διαταραχή και η μεταβολική σου δραστηριότητα είναι σε μέτρια και ίσως σε χαμηλά επίπεδα. Η φαρμακευτική αντιμετώπιση όμως με L-θυροξίνη Τ4 συμβάλλει στην βελτίωση της μεταβολικής δραστηριότητας, αλλά και πάλι θα συναντήσεις δυσχέρεια στην αντιμετώπιση του υπερβάλλοντος βάρους.

Κάποιες διατροφικές οδηγίες που μπορούν να σε βοηθήσουν είναι:

1. Καθημερινή κατανάλωση πρωινού γεύματος! Ιδανικές επιλογές είναι:
- 1 ποτήρι γάλα 1,5 % σε λιπαρά  & δημητριακά ολικής αλέσεως
- 1 ποτήρι γάλα 1,5 % σε λιπαρά  & 1 φέτα ψωμί ή 2 φρυγανιές σικάλεως ή  με μαλακή μαργαρίνη και μέλι ή μαρμελάδα ή ταχίνι
- 1 ποτήρι χυμό φρούτων με ψωμί σίκαλης και αυγό βραστό
- 1 ποτήρι γάλα 1,5 % σε λιπαρά  & Τοστ με ψωμί πολύσπορο, γαλοπούλα και τυρί χαμηλών λιπαρών

2. Μικρά και συχνά γεύματα (κάθε 2 ½ - 3 ώρες) Με αυτόν τον τρόπο θα ενεργοποιηθεί ο βασικός μεταβολισμός και θα βελτιωθεί η μεταβολική δραστηριότητα.

3. Αυξημένη κατανάλωση των τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, ξηρούς καρπούς και ελαιόλαδο, ολικής άλεσης ή πολύσπορα προϊόντα και super foods όπως goji berry, ιπποφαές και αποξηραμένα φρούτα.

4. Αυξημένη κατανάλωση των τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στη μειωμένη εναπόθεση λίπους στον οργανισμό, στην καλή λειτουργία του εντέρου και στη ρύθμιση της όρεξης και κορεσμού με αποτέλεσμα την μικρότερη κατανάλωση ποσότητας του γεύματος.

5. Αυξημένη κατανάλωση ημίπαχων γαλακτοκομικών προϊόντων. Έρευνες έχουν δείξει πως διατροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο μειώνουν την εναπόθεση λίπους στον οργανισμό.

6. Αυξημένη κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης ή πολύσπορα (μακαρόνια ολικής άλεσης, αναποφλοίωτο ρύζι, πλιγούρι, δημητριακά και σιτάρι). Συντελούν στην ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης/ινσουλίνης που έχουν διαταραχθεί από τον θυρεοειδή.

7. Επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού με 8-10 ποτήρια υγρών την ημέρα (νερό, γάλα, χυμοί, ροφήματα όπως τσάι με διπλάσια περιεκτικότητα σε κατεχίνες ή βιολογικό ρόφημα, ελληνικός ή στιγμιαίος καφές, κακάο).

8.  Αποφυγή κατανάλωσης λαχανικών όπως μπρόκολο, κουνουπίδι και λάχανο γιατί εμποδίζουν τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.

9. Αύξηση της φυσικής δραστηριότητας και 4-5 φορές την εβδομάδα περπάτημα.

Έλενα Περλεπέ
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, ΒSc




/
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook