Πίσω στην κορυφή της σελίδας
04.05.2016 | 09:00
Θαλής Παναγιώτου

ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ & ΒΡΑΔΙΝΟ ΓΕΥΜΑ: Είναι σωστό να το παραλείπεις; Τι πρέπει να προσέξεις;

ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ & ΒΡΑΔΙΝΟ ΓΕΥΜΑ: Είναι σωστό να το παραλείπεις; Τι πρέπει να προσέξεις;
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Κάπου στη μέση της ημέρας έχεις αρχίσει και σκέφτεσαι το βραδινό σου γεύμα. Αυτή η ιερή στιγμή περιλαμβάνει χαλάρωση από την κουραστική μέρα, ικανοποίηση της πείνας σου και αρκετό χρόνο να το απολαύσεις χωρίς να δέχεσαι πιέσεις. Αποτελεί ένα από τρία κύρια γεύματα της καθημερινότητάς μας, που πολλές φορές έχουμε παραλείψει ή υπερκαταναλώσει. Η αλήθεια είναι, ότι το βραδινό είναι από τα πιο "δαιμονισμένα" πιάτα. Συνήθως εκείνη την ώρα είναι σαν να ξυπνάει ο κακός μας εαυτός και να θέλουμε να βλάψουμε το σώμα μας μέσω μιας τροφής υψηλή σε θερμίδες, που μόνο για βραδινό δεν αρμόζει.

Επειδή ξέρω ότι το θέμα "βραδινό" σε απασχολεί σχεδόν καθημερινά, αποφάσισα να απευθυνθώ στον Κλινικό Διαιτολόγο - Διατροφολόγο Θαλή Παναγιώτου και να μοιραστεί μαζί μας έξυπνα tip και σημαντικές συμβουλές για να σταματήσουμε αυτήν την κακή συνήθεια. Όχι φυσικά το βραδινό, αλλά την υπερακατανάλωση λανθασμένων τροφών εκείνες τις ώρες. Η κύρια συμβουλή του διαιτολόγου που πρέπει να αφομοιώσεις, είναι να συνεχίσεις να το απολαμβάνεις χωρίς τύψεις, αλλά φροντίζοντας ιδιαίτερα το περιεχόμενο και το χρόνο του.
 

Προσοχή! Όταν λέμε το χρόνο του δεν αναφερόμαστε μόνο στο ποια ώρα θα καθίσουμε για βραδινό, αλλά και πόση ώρα θα χρειαστούμε για αυτό. Το βραδινό γεύμα απαιτεί καλό μάσημα και χρόνο, προκειμένου να αποφύγουμε τη δυσπεψία, η οποία με τη σειρά της θα προκαλέσει διαταραχή στον ύπνο μας.


ΟΙ 3 ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΒΡΑΔΙΝΟΥ

1. Το βραδινό, σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστά το μεσημεριανό. Προτίμησε να καταναλώσεις κάτι ελαφρύ το μεσημέρι, αν δεν έχεις ιδιαίτερο χρόνο και επίσης κάτι ελαφρύ το βράδυ. Απόφυγε την αντιστροφή των γευμάτων. Άφησε αυτήν την εναλλακτική για τις περιπτώσεις, που έχεις κανονίσει κάποια έξοδο για δείπνο.

2. Απόλαυσε ελεύθερα το βραδινό, αφού αποτελεί ένα από τα πέντε βασικά γεύματα. Να θυμάσαι πως δεν είναι το βραδινό που παχαίνει, αλλά η ποιότητα και οι συνδυασμοί των τροφών που καταναλώνεις.

3. "Στρώσε τραπέζι" τουλάχιστον δύο με τρεις ώρες πριν τον ύπνο. Τα άτομα τα οποία καταναλώνουν μεγάλα και βαριά γεύματα πριν τον ύπνο, αντιμετωπίζουν πρόβλημα αϋπνίας και γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης, αφού ο οργανισμός δεν προλαβαίνει να πραγματοποιήσει την πέψη των τροφών σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.


SOS! ΜΗΝ ΠΑΡΑΛΕΙΠΕΙΣ ΤΟ ΒΡΑΔΙΝΟ
Κάτι που ίσως έχεις ακούσει, είναι ότι αν κόψεις το βραδινό θα χάσεις κιλά. Οι διατροφολόγοι με τη σειρά τους αντεπιτίθενται σε αυτή την άποψη και σε ωθούν να μην παραλείπεις αυτό το σημαντικό γεύμα, εκτός από κάποιες εξαιρέσεις. Πάμε να δούμε τι λέει ο Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Θαλής Παναγιώτου.


Ισχύει ότι αν κόψω το βραδινό, θα αδυνατίσω;
Για κάποια άτομα ίσως και να ισχύει. Αυτό όμως συμβαίνει για πολύ συγκεκριμένους λόγους. Συνήθως αυτά τα άτομα παρατηρούν απώλεια βάρους, γιατί πιθανότατα είχαν καταστήσει το βραδινό ως το κύριο, για να μην πούμε το μοναδικό, γεύμα της ημέρας. Στη συνέχεια, η κούραση εξωθεί αρκετούς από εμάς να ψάχνουμε την εύκολη λύση για το βραδινό μας. Έτσι παραγγέλνουμε από έξω, έτοιμο φαγητό. Κι όμως! Θα δούμε μεγάλες διαφορές στο σώμα μας, αν εφαρμόσουμε μερικές πρακτικά εύκολες λύσεις για βραδινά σνακ.

Άλλωστε δεν υπάρχουν κλινικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η διάσπαση και η απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών εξαρτώνται από συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Ο πεπτικός σωλήνας κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά την ημέρα και τη νύχτα.
 

Η μεγαλύτερή σου απορία σε αυτό το θέμα είναι πως θα αποφύγεις τις πολλές θερμίδες τις βραδινές ώρες, αλλά και πως θα διατηρήσεις τα κιλά σου χωρίς να στερήσαι το συγκεκριμένο γεύμα. Φυσικά, μην περιμένεις να σου πούμε ότι μπορείς άνετα να φας τη σοκολάτα που σου έφερε ο καλός σου γυρνώντας από τη δουλειά, αλλά σίγουρα μπορείς να κάνεις συνδυασμούς που ποικίλουν σε θρεπτικά συστατικά, αφήνοντας στην άκρη το λίπος και τις πολλές θερμίδες.

Βραδινές προτάσεις και tips
  • Κάθισε στο τραπέζι για βραδινό και όχι στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή. Οτιδήποτε σου αποσπά την προσοχή, αρκεί για να αυξήσει την ποσότητα του φαγητού χωρίς να το καταλάβεις.
  • Συνδύασε το βραδινό σνακ με ένα φρούτο.
  • Απόλαυσέ το αργά και μάσησε καλά.
  • Απόφυγε το γλυκό αυτές τις ώρες.
  • Προτίμησε ένα γιαούρτι με φρούτα και λιναρόσπορο. Εναλλακτικά μπορείς να προσθέσεις μία κουταλιά γλυκό του κουταλιού.
  • Αντί για τοστ, ψήσε μία αραβική πίτα με μία φέτα τυρί και μία φέτα γαλοπούλα. Συνδύασε αυτό το σνακ με ένα φρούτο.
  • Αν σου αρέσει το αβγό, μπορείς να δοκιμάσεις μία ομελέτα με τρία αυγά, λίγη γαλοπούλα και χωρίς το ασπράδι. Συνδύασέ την με πράσινη σαλάτα ή βραστά λαχανικά.
  • Κάνε μία μείξη των παραπάνω επιλογών για βραδινό μέσα στην εβδομάδα. Μην καταναλώνεις τα ίδια σνακ κάθε μέρα.

Πριν περάσω στο τελευταίο tip καλό θα ήταν να σου κάνω μια αναφορά στον όρο "αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο". Μπορεί ήδη να ξέρεις τη σημασία του, μπορεί όμως να σου είναι και εντελώς άγνωστη. Με λίγα λόγια, όταν η ενεργειακή δαπάνη ημερησίως είναι υψηλότερη από τη θερμιδική πρόσληψη, επιτυγχάνουμε το αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο. Δηλαδή, αν ο αριθμός των θερμίδων που προσλαμβάνεις κάθε μέρα μετατρέπονται σε ενέργεια και καύσεις, τότε έχεις καταφέρει το καλύτερο δυνατό για τον οργανισμό σου και κατ' επέκταση για το βάρος σου.


ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ

Ένα ακόμη tip που βοηθάει να έχουμε στο μυαλό μας, είναι ότι θέλουμε ένα αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας με την πάροδο της ώρας από το πρωί έως το βράδυ. Περνάνε οι ώρες, φτάνουμε προς το βράδυ και λίγο πριν ξαπλώσουμε για ξεκούραση, χρειαζόμαστε μία ελάχιστη δόση ενέργειας. Αντιθέτως με το πρωί, που για να ξεκινήσουμε δυναμικά και δυνατά έχουμε ανάγκη από μεγαλύτερη ποσότητα τροφών με διατροφικές επιλογές που θα μας γεμίσουν ενέργεια.
 


Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook