Πίσω στην κορυφή της σελίδας
25.08.2016 | 09:00
Κλειώ Δημητριάδου

Εθισμένη στα γλυκά; Πώς να καταπολεμήσεις την επιθυμία σου χωρίς να πάρεις κιλά!

Εθισμένη στα γλυκά; Πώς να καταπολεμήσεις την επιθυμία σου χωρίς να πάρεις κιλά!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

Σήμερα θα αναφερθούμε σε ένα θέμα που απασχολεί τις περισσότερες της παρέας και κυρίως όσες δηλώνουν “εθισμένες στα γλυκά”. Δυστυχώς για εμάς, η επιθυμία για γλυκό μπορεί να μας χτυπήσει την πόρτα οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και για να καταφέρουμε να τη διώξουμε δεν αρκεί η κατανάλωση ενός φρούτου ή ενός κουταλάκι του γλυκού μέλι, που θα μας ικανοποιήσει αλλά δεν θα μας φορτώσει με θερμίδες.

Όσο αυτή η επιθυμία φουντώνει, τόσο οι επιδρομές στο ψυγείο και στα ντουλάπια της κουζίνας γίνονται πιο συχνές, με τη φαντασία μας να “οργιάζει” και να σκεφτόμαστε λαχταριστά εδέσματα που να ξεχυλίζουν σοκολάτα, γλυκά γεμάτα απολαυστικά υλικά, όπως μπισκότα, σαντιγί και κρέμα ή διαφόρων ειδών σιροπιαστά, ανάλογα με την επιθυμία της συγκεκριμένης στιγμής. Το αποτέλεσμα; Πάντα βρίσκουμε να ικανοποιήσουμε την όρεξή μας με κάτι “αμαρτωλό”, που βέβαια μετά από λίγη ώρα το μετανιώνουμε. Γιατί λοιπόν υπάρχει τόσο έντονη επιθυμία για γλυκό; Πως μπορούμε να το αποφύγουμε ή να καταλαγιάσουμε τη λαιμαργία μας με κάτι που δεν θα χαλάσει τη διατροφή μας; Η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου μας εξηγεί!
 


Μήπως αισθάνεσαι εθισμένη στα γλυκά; Οφείλω να σου πω πως πολύς κόσμος νιώθει ακριβώς το ίδιο. Μάλιστα, όσοι τα περιορίζουν για κάποιο χρονικό διάστημα, στη συνέχεια παρατηρούν πως τα επιζητούν λιγότερο. Υπάρχει μια θεωρία, σύμφωνα με την οποία ο ανθρώπινος οργανισμός είναι περισσότερο εξοικειωμένος με τη γλυκιά παρά με την αλμυρή γεύση. Ανεξάρτητα όμως από θεωρίες, μπορεί να φταίνε πολλοί παράγοντες για αυτή σου τη συνήθεια.
 

 


Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ

Αρχικά, τρώγοντας πολλά γλυκά επειδή σου αρέσουν, βάζεις τον οργανισμό σου σε μια κατάσταση υπεργλυκαιμίας - υπογλυκαιμίας, δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο από τον οποίο δυσκολεύεσαι να βγεις. Αυτό σημαίνει ότι επειδή καταναλώνεις μεγάλη ποσότητα γλυκού, το σάκχαρο ανεβαίνει απότομα και το σώμα σου για να σε προστατεύσει παράγει πολλή ινσουλίνη (περισσότερη από όση χρειάζεται), με αποτέλεσμα να ξαναπέφτει το σάκχαρο.
 


ΑΙΤΙΑ Νο 1: Διατροφή
Είναι πιθανό να μην τρέφεσαι καλά μέσα στην ημέρα, οπότε να σου λείπει ενέργεια και να την αναζητάς στο γλυκό. Το ίδιο ισχύει και σε περιπτώσεις έντονης κόπωσης, όπου ουσιαστικά ψάχνεις κάτι για να σε ανεβάσει. Πράγματι, το γλυκό θα σου δώσει ενέργεια αλλά μόνο για εκείνη τη στιγμή και στη συνέχεια θα σε “ρίξει” πάλι. Επίσης, παρατηρούνται διαταραχές στο σάκχαρο και με την έλλειψη ύπνου, ενώ τέλος, είναι σημαντικό να μην παραλείπεις γεύματα, διότι με αυτόν τον τρόπο θα καταφεύγεις και πάλι σε κάτι γλυκό.

 

ΑΙΤΙΑ Νο 2: Ψυχολογία
Συχνά η έντονη ανάγκη για γλυκό συνδέεται με ορμονικές διαταραχές και όπως πιθανώς θα έχεις παρατηρήσει και με άσχημη διάθεση. Ειδικά η κατανάλωση σοκολάτας έχει βρεθεί πως σου αλλάζει την ψυχολογία, λόγω της τρυπτοφάνης που περιέχει και χάρη σε αυτήν, ανεβάζει τη σεροτονίνη. Αυτό βέβαια, συμβαίνει και με άλλα τρόφιμα, τα οποία όμως είναι λιγότερο απολαυστικά από τη σοκολάτα, με αποτέλεσμα να είναι η πρώτη σου επιλογή όταν είσαι πεσμένη. Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν, για να αποφύγεις την υπερβολική κατανάλωση γλυκών;
 


ΕΞΥΠΝΑ TIPS

1. Αρχικά θα πρέπει να φροντίσεις να ξεκουράζεσαι επαρκώς, να κοιμάσαι καλά και να μη χάνεις γεύματα.

2. Στόχευσε στην κατανάλωση γευμάτων ανά τρίωρο και τις φορές που αισθάνεσαι υπογλυκαιμία να καταναλώνεις κάποιο φρούτο και να μην καταφεύγεις κατευθείαν στο γλυκό.

3. Αν νιώθεις πεσμένη τη διάθεσή σου, καλό είναι να προτιμήσεις άλλα τρόφιμα που περιέχουν τρυπτοφάνη, όπως το κοτόπουλο, τη μπανάνα, το ρύζι, το γιαούρτι και τη βρώμη.

4. Αν τελικά δεν μπορείς να αντισταθείς στη γλυκιά γεύση, μεγάλη σημασία έχει η ποσότητα που θα καταναλώσεις, αλλά και το είδος του γλυκού που θα επιλέξεις. Ένα ζελέ light, μια σπιτική γρανίτα, μια μπάρα δημητριακών, ένα παγωτό με λίγα λιπαρά και υποκατάστατο ζάχαρης, είναι κάποιες λύσεις που δε θα επηρεάσουν το βάρος σου.


Το σημαντικότερο όμως, είναι να δώσεις στον “εθισμό” σου την πραγματική του διάσταση και να πάρεις τον έλεγχο στα χέρια σου. Μην αφήσεις ένα τρόφιμο να ορίζει το βάρος σου και τη διάθεσή σου. Είναι στο χέρι σου να αλλάξεις αυτή τη συνήθεια αν σε ενοχλεί η επίδραση που έχει στο βάρος σου. Τα τελευταία
tips εξάλλου θα σε βοηθήσουν αρκετά να μειώσεις την όρεξή σου και να σκέφτεσαι περισσότερο αυτό που καταναλώνεις!


Επιμέλεια: Ιωάννα Κούρου

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook