Πίσω στην κορυφή της σελίδας
09.08.2016 | 09:00
Γεωργία Καπώλη

ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΔΙΑΚΟΠΩΝ: Τι να προσέξεις και τι να καταναλώσεις για να μην πάρεις κιλά!

ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΔΙΑΚΟΠΩΝ: Τι να προσέξεις και τι να καταναλώσεις για να μην πάρεις κιλά!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Ενώ εσύ ετοιμάζεις με ανυπομονησία το πρόγραμμα των διακοπών σου, εγώ σαν fitness editor σου δίνω τις συμβουλές μου για να μην πάρεις κιλά αυτήν την περίοδο. Αποφάσισα λοιπόν σε συνεργασία με την Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Γεωργία Καπώλη να σου πούμε όλα αυτά που πρέπει να προσέξεις στις διακοπές σου, είτε αν είσαι πρόθυμη να μαγειρεύεις σπίτι είτε αν έχεις σκοπό να τρως στα εστιατόρια και τις ταβέρνες.

Ακολουθώντας τα παρακάτω tips θα καταφέρεις να διατηρήσεις τη γραμμή σου και να νιώσεις καλά με το σώμα σου χωρίς να στερηθείς τίποτα, δίνοντας μόνο λίγη περισσότερη προσοχή στο διατροφικό σου μενού. Αυτό που πρέπει να σου αναφέρω πριν περάσουμε παρακάτω, είναι ότι ο μεταβολικός μας ρυθμός αυξάνεται την περίοδο του καλοκαιριού, με αποτέλεσμα να καίμε περισσότερες θερμίδες. Οπότε, αφού έχουμε ήδη σύμμαχό μας το καλοκαίρι στο αδυνάτισμα, ας περάσουμε να δούμε όλα αυτά που πρέπει να προσέξεις για να είσαι σε φόρμα!


Μην ξεχνάς να πίνεις νερό

Το κυριότερο και αυτό που πρέπει να καταναλώνουμε χειμώνα - καλοκαίρι και σε μεγάλη ποσότητα είναι το νερό. Αυτή την περίοδο που η θερμοκρασία του περιβάλλοντος αυξάνεται, το σώμα μας αφυδατώνεται και το νερό είναι ο μοναδικός σύμμαχος για να καταπολεμήσουμε αυτό το πρόβλημα. Η αφυδάτωση, πέρα από κακή όψη του δέρματος, έχει πολλά ακόμα δυσάρεστα συμπτώματα, όπως ξηροστομία, ζαλάδες, κόπωση, πονοκεφάλους ή μπορεί να οδηγήσει σε νεφρική δυσλειτουργία.
 



Φρόντισε να τρως αρκετά φρούτα και λαχανικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά προσφέρουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, που διαφέρουν ανάλογα με το είδος που καταναλώνουμε.

  • Τα πράσινα λαχανικά (μαρούλι, σπανάκι, κολοκυθάκια) και φρούτα περιέχουν φολικό οξύ και ωφελούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς.
  • 
Τα κίτρινα και τα πορτοκαλί (καρότα, βερίκοκα, ροδάκινα, εσπεριδοειδή) περιέχουν αντιοξειδωτικά (Α και Β καροτίνη), βιταμίνες C και A, ποτάσιο και ίνες. 

  • Τα κόκκινα (ντομάτα, κόκκινα σταφύλια, καρποί) είναι επίσης πλούσια σε αντιοξειδωτικά και μειώνουν τον κίνδυνο του καρκίνου.

  • Τα μπλε - μωβ (μούρα, μαύρα σταφύλια) εκτός από τα αντιοξειδωτικά, περιέχουν και φυτικές ουσίες που καταπολεμούν τις φλεγμονές και βελτιώνουν τη λειτουργία της καρδιάς.

Επίσης τα φρούτα περιέχουν υδατάνθρακες, οι οποίοι αυξάνουν το επίπεδο της ζάχαρης στο αίμα με αποτέλεσμα να μειώνεται η όρεξή μας.
 


Δώσε βάση
στις επιλογές των κυρίως γευμάτων

Καλό θα ήταν να καταναλώνουμε άπαχο κρέας, φιλέτο κοτόπουλου και ψάρια τα οποία χρειάζονται λιγότερο χρόνο για να γίνει η πέψη και δεν επιβαρύνουν τόσο τον οργανισμό. Προτίμησέ τα ψητά ή μαγειρευτά για να μειώσεις τις θερμίδες.


Προσοχή στην κατανάλωση του αλκοόλ

Τους καλοκαιρινούς μήνες μας αρέσει να πίνουμε με την παρέα μας μία μπύρα στην παραλία ή ένα ποτό στη βραδινή μας έξοδο, που συνήθως δεν μένουμε στο ένα ποτήρι. Τα ποτά όμως περιέχουν “κενές” θερμίδες, δηλαδή δεν προσφέρουν κανένα διατροφικό όφελος στον οργανισμό και παράλληλα εμποδίζουν την οξείδωση του λίπους, με αποτέλεσμα αυτό να αποθηκεύεται και να παχαίνουμε.

Το αλκοόλ έχει σχεδόν τις ίδιες θερμίδες με το ζωικό λίπος και η αυξημένη κατανάλωσή του συχνά εκτοπίζει άλλα θρεπτικά συστατικά από τη διατροφή μας. Επίσης, τη στιγμή που το απολαμβάνουμε το συνοδεύουμε κυρίως με άλλες θερμιδοφόρες τροφές (πατατάκια, ξηρούς καρπούς , μεζέδες) που οδηγούν επίσης σε αύξηση του βάρους. Η καλύτερη επιλογή είναι ένα ποτήρι κρασί, το οποίο περιέχει πολυφαινόλες (ουσίες με αντιοξειδωτική δράση).


Επίλεξε παγωτό με Stevia
Τέλος, μία από τις μεγαλύτερες απολαύσεις μας την καλοκαιρινή περίοδο είναι το παγωτό, καθώς καλύπτει την επιθυμία μας για κάτι γλυκό και ταυτόχρονα μας δροσίζει. Ωστόσο τα περισσότερα παγωτά είναι πλούσια σε λιπαρά και η συχνή κατανάλωσή τους επιβαρύνει τον οργανισμό με περιττές θερμίδες που μπορεί να οδηγήσουν στην αύξηση του βάρους.

Παρόλα αυτά, μπορούμε να καταφύγουμε σε ελαφρύτερες επιλογές παγωτού, καθώς πλέον κυκλοφορούν στην αγορά παγωτά που δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, αλλά γλυκαντικό από το φυτό Stevia, το οποίο προσδίδει στον οργανισμό μας ελάχιστες θερμίδες και μας ικανοποιεί γευστικά. Το γλυκαντικό από το φυτό Stevia είναι περίπου 300 φορές πιο γλυκό από τη ζάχαρη και για το λόγο αυτό τα παγωτά με τη συγκεκριμένη ουσία δεν υστερούν καθόλου σε γεύση από τα υπόλοιπα. Μάλιστα κυκλοφορούν σε διάφορες γεύσεις για να ικανοποιήσουν όλα τα γούστα, όπως βανίλια, φράουλα, σοκολάτα και συνδυασμοί αυτών.


Επομένως, αν είσαι λάτρης του παγωτού, μπορείς τώρα να το καταναλώνεται χωρίς τύψεις, στα πλαίσια πάντα μιας ισορροπημένης διατροφής.

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου

LATEST NEWS

Τελευταία ενημέρωση: 14:15

Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook