Πίσω στην κορυφή της σελίδας
31.12.2015 | 09:00
Γεωργία Καπώλη

Χρήσιμα tips σε περίπτωση που ξυπνήσεις φουσκωμένη και με hangover από το πρωτοχρονιάτικο πάρτι

Χρήσιμα tips σε περίπτωση που ξυπνήσεις φουσκωμένη και με hangover από το πρωτοχρονιάτικο πάρτι
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Δύσκολο ως αδύνατον να διασκεδάσεις την Πρωτοχρονιά χωρίς να φας τις λιχουδιές που έχει ο μπουφές και να μην πιεις ούτε ένα ποτηράκι αλκοόλ. Για αυτό και εμείς επειδή ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να βγεις εκτός ελέγχου με το φαγοπότι του πρωτοχρονιάτικου ρεβεγιόν, ζητήσαμε από τη διαιτολόγο-διατροφολόγο Γεωργία Καπώλη να μας δώσει κάποιες συμβουλές για το hangover και το φούσκωμα της επόμενης μέρας! Για να μην περάσουμε την πρώτη μέρα του χρόνου, κρεβατωμένες με πονοκέφαλο και πρήξιμο στην κοιλιά!


HANGOVER: TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΝΙΩΣΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ
Λίγο ο χορός, λίγο η καλή παρέα, έχασες το μέτρημα με τα ποτηράκια και να που σήμερα ξύπνησες με έναν πονοκέφαλο έτοιμο να σπάσει το κεφάλι σου! Τι να κάνεις για να διώξεις το hangover και να νιώσεις καλύτερα; Ακολούθησε αυτές τις συμβουλές...

-Πιες ένα αφέψημα από γαρίφαλο, το οποίο ανακουφίζει από τις στομαχικές διαταραχές.

-Φάε αυγό. Τα αυγά περιέχουν ένα αμινοξύ, την κυστεΐνη, η οποία έχει την ιδιότητα να διασπά την ακεταλδεΰδη που είναι ένα παράγωγο του μεταβολισμού της αιθανόλης (αλκοόλ). Τρώγοντας ένα αυγό θα ανακουφιστείς πιο γρήγορα από τα συμπτώματα του hangover.

-Πιες άφθονο νερό προκειμένου να αντιμετωπίσεις την αφυδάτωση που προκαλεί το αλκοόλ. Για τον ίδιο λόγο, είναι σημαντικό να τρώμε τρόφιμα πλούσια σε μαγνήσιο και κάλιο (μπανάνες, ντομάτες, μέλι, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ανάλατοι ξηροί καρποί). Έτσι αναπληρώνεις τους ηλεκτρολύτες που χάθηκαν λόγω αφυδάτωσης ενώ επίσης καταπολεμάται ο πονοκέφαλος που είναι χαρακτηριστικό σύμπτωμα της αυξημένης πρόσληψης αλκοόλ.

-Φάε υδατάνθρακες. Το αλκοόλ προκαλεί υπογλυκαιμία, δηλαδή μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, με αποτέλεσμα την επόμενη μέρα να νιώθεις ατονία. Γι' αυτόν το λόγο καλό είναι την επόμενη μέρα να φας τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες (ρύζι, μακαρόνια, πατάτες, φρυγανιές, ψωμί) τα οποία θα σε τονώσουν.

-Κοιμήσου σωστά και τις σωστές ώρες!
Μόνο έτσι θα φύγει ο πονοκέφαλος.


ΦΟΥΣΚΩΜΑ: ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΔΙΩΞΕΙΣ

Αν ξέφυγες χτες με την ποσότητα του φαγητού στο πιάτο σου και σήμερα νιώθεις φουσκωμένη σε σημείο να δυσφορείς, δες τι μπορείς να κάνεις για να νιώσεις καλύτερα.

-Πιες άφθονα υγρά. Η ενυδάτωση είναι το πρώτο βασικό βήμα για την ''αποτοξίνωση'' του οργανισμού, ενώ τα γαλακτοκομικά μπορούν να απαλύνουν τον πόνο στο στομάχι που μερικές φορές ακολουθεί μια απρόσεκτη νυχτερινή έξοδο. Επιπλέον, τα ροφήματα μέντας χαλαρώνουν τους μυες του εντέρου και αυξάνει τις εκκρίσεις των πεπτικών υγρών, ανακουφίζοντας έτσι από τυμπανισμό και καούρες.

-Δοκίμασε τη χρήση αφεψημάτων όπως χαμομήλι και φασκόμηλο για την εξομάλυνση της στομαχικής διαταραχής.

-Πιες λίγη μαστίχα Χίου. Περιέχει ρητίνη, ελεανολικό και ολεανολικό οξύ, τα οποία λειτουργούν καταπραϋντικά στο πρήξιμο του στομαχιού.

-Ακολούθησε πιστά τον κανόνα μικρά και συχνά γεύματα και απόφυγε το αλάτι και τη ζάχαρη.

-Απόφυγε τα φαγητά της επόμενης γιορτινής μέρας (ή έστω συνδύασέ τα με άφθονη σαλάτα). Αντικατέστησε τα γλυκά με ένα πλήρες γιαούρτι με μέλι, λιναρόσπορο και ξηρούς καρπούς.

-Κατανάλωσε cream crackers σίκαλης, μπάρες δημητριακών ολικής αλέσεως και φρυγανιές. Είναι ιδανικά για τις καούρες. Προσπάθησε να τρως συχνά και να μη μένεις νηστική πολλές ώρες, μιας και η έκκριση γαστρικών υγρών σε άδειο στομάχι δυσχεραίνει τα συμπτώματα δυσπεψίας και το φούσκωμα.


ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΜΕΡΑ

Για να μην έχεις βέβαια αυτά τα αποτελέσματα την επόμενη μέρα και για να μην φτάσεις σε αυτό το σημείο μπορείς να προνοήσεις -αν είσαι από των φρονίμων τα παιδιά! Άκου λοιπόν τι πρέπει να προσέξεις την προηγούμενη μέρα..

Για να μην φουσκώσεις
1. Το βράδυ της παραμονής, φρόντισε ανάμεσα στα εδέσματα να υπάρχει μία σούπα με γαλοπούλα ή κοτόπουλο για να μη βαρύνει το στομάχι.
2. Κατανάλωσε κρέας χωρίς πέτσα και αφαίρεσε το ορατό λίπος.
3. Προτίμησε κατσίκι αντί για αρνί. Έχει λιγότερο λίπος.
4. Μην μένεις νηστική μέχρι το βράδυ.
5. Μην πέφτεις για ύπνο πριν περάσουν 3 ώρες από τη στιγμή που έφαγες.
6. Μετά το φαγητό, χόρεψε ή περπάτα. Η άσκηση διευκολύνει τη χώνεψη.
7. Συνόδευσε το γεύμα με σαλάτα.
8. Προτίμησε το κρασί συγκριτικά με όλα τα άλλα αλκοολούχα ποτά.

Για να μην μεθύσεις
- Πιες μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο πριν το ποτό ή ένα ποτήρι γάλα.
- Πίνε αρκετό νερό παράλληλα με το ποτό.
- Μην πίνεις ποτέ με άδειο στομάχι.


Επιμέλεια: Θεοδωροπούλου Δέσποινα

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook