Πίσω στην κορυφή της σελίδας
16.05.2016 | 00:28

Πώς να αντιμετωπίσεις το φούσκωμα που δημιουργείται λίγο πριν την έμμηνο ρύση!

Πώς να αντιμετωπίσεις το φούσκωμα που δημιουργείται λίγο πριν την έμμηνο ρύση!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

Το ξέρω ότι οι μέρες πριν και κατά τη διάρκεια της περιόδου σου φαίνονται εφιαλτικές! Η διαταραχή του ορμονικού προφίλ προκαλεί πρήξιμο στη κοιλιά και γενικά σε όλο το σώμα, ευερεθιστότητα, κεφαλαλγία, κατακράτηση υγρών, ανεξήγητα αέρια που σε φέρνουν σε αμηχανία, δυσκοιλιότητα. Όλα αυτά σε συνδυασμό με έναν ασταθή και επώδυνο κύκλο, εμένα προσωπικά (και εσένα σίγουρα) μου προκαλούν εκνευρισμό, μειωμένη διάθεση και κυκλοθυμία. Τι μπορούμε όμως να κάνουμε για να το αντιμετωπίσουμε; Διάβασε παρακάτω και λύσε κάθε σου προβληματισμό! Φυσικά για την καλύτερη απόδοση του κειμένου, απευθύνθηκα στον Μαιευτήρα - Γυναικολόγο Παναγιώτη Χριστόπουλο, ο οποίος τεκμηρίωσε επιστημονικά αυτό το θέμα.

1. Επέλεξε καλές πηγές φυτικών ινών
Πρόσθεσε σταδιακά στο διατροφικό σου πλάνο καλές πηγές φυτικών ινών, ώστε να δώσεις το περιθώριο στον οργανισμό σου να εξοικειωθεί, να τις επεξεργαστεί και να τις αφομοιώσει ομαλότερα κατά τη διάρκεια της περιόδου. Επέλεξε όσπρια, πουλερικά, ψάρι, αποξηραμένα ή ωμά φρούτα (έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, σχεδόν 80-90%) και πράσινα φυλλώδη λαχανικά με εξαίρεση το λάχανο, το κουνουπίδι και το μπρόκολο τα οποία προκαλούν μετεωρισμό. Απόφυγε τις υπερβολές, καθώς θα έχεις πιο έντονο κοιλιακό φούσκωμα.

2. Ενυδατώσου
Παρόλο που μπορεί να έχεις κατακράτηση υγρών, η κατανάλωση νερού ή και άλλων ροφημάτων, όπως για παράδειγμα το πράσινο τσάι, βοηθούν στην καλύτερη ενυδάτωση των εσωτερικών οργάνων. Η σωστή επομένως λειτουργία τους, μειώνει το φούσκωμα και τη δυσκοιλιότητα. Τέλος, απέφυγε την κατανάλωση αναψυκτικών που περιέχουν διοξείδιο του άνθρακα και γλυκαντικές ουσίες. Οι φυσαλίδες που εισέρχονται στην πεπτική οδό διαστέλλουν τα τοιχώματα του στομαχιού και δημιουργούν έντονο φούσκωμα και αέρια.

3. Απόφυγε το αλάτι
Τουλάχιστον μια εβδομάδα πριν την περίοδο, απόφυγε την κατανάλωση τροφών που περιέχουν αλάτι γιατί δημιουργούν κατακράτηση υγρών και φούσκωμα. Ελάττωσε τις επεξεργασμένες τροφές που περιέχουν "κρυφά" μεγάλες ποσότητες νατρίου και ραφιναρισμένης ζάχαρης, διότι προκαλούν επιπλέον φούσκωμα και εγκλωβίζουν περισσότερα αέρια στο έντερο.

4. Κατανάλωσε τροφές με ασβέστιο
Γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γάλα και το γιαούρτι τείνουν να δημιουργούν πολύ συχνά φούσκωμα και αέρια. Η καθημερινή κατανάλωση άπαχων και χαμηλών σε λιποπεριεκτικότητα προϊόντων (1.000mg ασβεστίου την ημέρα) βοηθούν στην καταπολέμηση του φουσκώματος, καθώς το ασβέστιο απορροφά την περίσσεια νερού στο έντερο. Εάν έχεις δυσανεξία στη λακτόζη επέλεξε ανάλογα προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά.

5. Απόφυγε τις τσίχλες
Το μάσημα της τσίχλας προκαλεί πρήξιμο και αέρια. Αυτό συμβαίνει γιατί κατά τη μάσηση ο οργανισμός απορροφά μεγαλύτερη ποσότητα αέρα, η οποία εγκλωβίζεται στο στομάχι. Επιπλέον, οι τσίχλες περιέχουν γλυκαντικά υποκατάστατα, όπως κόμμι και σορβιτόλη, ουσίες τις οποίες ο οργανισμός δεν μπορεί να επεξεργαστεί άμεσα, με αποτέλεσμα να προκαλείται μετεωρισμός.

6. Ασκήσου ήπια
Εάν αισθάνεσαι το σώμα σου φουσκωμένο και τα αέρια να σε φέρνουν σε δύσκολη θέση, απόφυγε το εντατικό πρόγραμμα στο γυμναστήριο και προτίμησε κάτι πιο χαλαρό. Η ήπια αερόβια άσκηση (π.χ. περπάτημα, τρέξιμο, ποδήλατο) θεωρείται πολύ καλή επιλογή καθώς αυξάνει τις ενδορφίνες, ορμόνες που δρουν ως φυσικό "παυσίπονο" στον οργανισμό. Η άσκηση θα βοηθήσει στην ομαλότερη διοχέτευση των αερίων από την πεπτική οδό και θα μειώσει το αίσθημα φουσκώματος.

Και κάτι ακόμα...

Εκείνες τις μέρες μπορείς να χρησιμοποιήσεις φαρμακευτικά σκευάσματα που αντιμετωπίζουν το μετεωρισμό και τα αέρια, όπως το Dulcogas®. Περιέχει αποκλειστικά και μόνο σιμεθικόνη, δρα φυσικά, εξουδετερώνοντας τα αέρια που είναι εγκλωβισμένα μέσα στον γαστρεντερικό σωλήνα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα (λιγότερο από 15 λεπτά). Ανακουφίζει άμεσα από τη δυσφορία που αυτά προκαλούν χαρίζοντας με αυτό τον τρόπο ταχεία ανακούφιση και επίπεδη κοιλιά. Το Dulcogas® μπορεί να λαμβάνεται αμέσως μετά τα γεύματα ή και το βράδυ. Έχει άριστο προφίλ ασφάλειας χωρίς παρενέργειες και είναι κατάλληλο για εγκύους, στη γαλουχία, διαβητικούς και για παιδιά από 6 ετών και άνω.

Γι' αυτούς τους λόγους που προανέφερα, συνιστάται από την Εταιρεία Ιατρικών Σπουδών. Αν το φούσκωμα προέρχεται από δυσκοιλιότητα, το σκεύασμα έχει άριστα αποτελέσματα, σε συνδυασμό με υπακτικά (φυτικά και μη) και σπασμολυτικά.

 
Ανήκει στην οικογένεια του Dulcolax©, είναι σε μορφή κοκκίων, που αναβράζουν ευχάριστα μέσα στο στόμα με ευχάριστη γεύση μέντας και χωρίς τη χρήση νερού.

 

Εγώ πάντως τις δύσκολες μέρες τρέχω κατευθείαν στο πιο κοντινό φαρμακείο και φροντίζω πάντα να είναι δίπλα μου και να με ανακουφίζει.

 Το Dulcogas® βρίσκεται μόνο στα φαρμακεία.

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook