Πίσω στην κορυφή της σελίδας
13.08.2010 | 00:00

Λειτουργική Προπόνηση: Για να απαλλαγείς από πόνους στη μέση και να χάσεις κιλά

Λειτουργική Προπόνηση: Για να απαλλαγείς από πόνους στη μέση και να χάσεις κιλά
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Πόσες φορές δεν έχεις πιαστεί από μια απότομη κίνηση; Αισθάνεσαι πτώμα κάθε φορά που σηκώνεις τα ψώνια του σούπερ μάρκετ; Κουράζεσαι πολύ να ανέβεις ακόμη και έναν όροφο με πόδια;  "Εάν δε μπορούμε να σηκώσουμε ένα μικρό παιδί χωρίς να στρίψουμε την πλάτη μας ή ακόμη χειρότερα χωρίς να μας πονέσει η πλάτη, ποιο είναι το όφελος που έχουμε από τη γυμναστική και ποιο είναι το νόημα του να έχουμε «σχηματισμένους δικέφαλους»;" επισημαίνει η γυμνάστρια Γωγώ Φυντικάκη!

Τι είναι η Λειτουργική Προπόνηση;


Μπορεί να μοιάζει με μια σειρά από απλές ασκήσεις γυμναστικής με ειδικά όργανα, σκόπο έχει όμως να σε βοηθήσει να βελτιώσεις τον τρόπο ζωής σου και την αποδοτικότητα! "Η λειτουργική προπόνηση αποτελεί μια προσέγγιση, που μπορεί να μεταμορφώσει εντελώς τις αντιλήψεις που κυριαρχούν έως σήμερα για την άσκηση. Καλλιεργεί μεταξύ άλλων την ισορροπία, τη σωστή στάση του σώματος και το συντονισμό, ικανότητες που είναι αποφασιστικής σημασίας για όλους και ειδικά τους ενήλικες".
 
Τι προσφέρει η λειτουργική προπόνηση

Όπως καταλαβαίνεις κάθε μορφή άσκησης είναι καλή για σένα. Οι ασκήσεις με βάρη όμως, ήταν σχεδιασμένες μέχρι σήμερα να απομονώνουν τις μυικές ομάδες και να τις γυμνάζουν ξεχωριστά. Έτσι, μπορεί οι μύες να δυναμώνουν ο καθένας ξεχωριστά, δεν "συνηθίζουν" όμως να συνεργάζονται μεταξύ τους για την πραγματοποίηση μια κίνησης. Από την πιο απλή, που μπορεί να είναι το ανέβασμα μια σκάλας, μέχρι ένα ελαφρύ τρέξιμο!

"Η λειτουργική προπόνηση προκαλεί το σώμα μας να κινηθεί συνολικά, γυμνάζοντας τους μύες σε ένα διαδοχικό μοτίβο, ενώ παράλληλα δεν μας αποτρέπει ακόμη και από το να απομονώσουμε τη μυϊκή ομάδα που θέλουμε, εάν φυσικά επιθυμούμε κάτι τέτοιο" σημειώνει η Γωγώ Φυντικάκη.
 
Τι ασκήσεις μπορώ να κάνω;

Το πλεονέκτημα της λειτουργικής προπόνησης είναι πως βασίζεται σε μια αστείρευτη ποικιλία ασκήσεων η οποία και σε βοηθά να μην πλήττεις! Πόσες φορές άλλωστε δεν έχεις σταματήσει το γυμναστήριο επειδή βαριέσαι την επανάληψη;
Μάλιστα εαν ο στόχος μας είναι να χάσουμε κιλά, τότε η λειτουργική προπόνηση είναι η ιδανική επιλογή. Η συντονισμένη εξάσκηση περισσότερων του ενός μυ, βοηθά στην ταχύτερη καύση θερμίδων αλλά και την γράμμωση των μυών: "Λόγω της ένταξης περισσότερων μυών στην προπόνηση, η λειτουργική προπόνηση είναι επίσης πιο ασφαλής και αποτελεσματική εναλλακτική λύση από την παραδοσιακή άσκηση, για όσους στοχεύουν στην απώλεια βάρους".

Απόκτησε περισσότερη αντοχή και δύναμη

Ο ειδικός γυμανστής και personal trainer μπορεί να διαμορφώσει ένα πρόγραμμα που θα επικεντρώσει στο κάθε επιθυμητό αποτέλεσμα, προσαρμόζοντας την άσκηση σε κάθε άτομο ξεχωριστά. "Προκαλείται ιδιαίτερη βελτίωση στην ισχύ, δηλαδή στη δύναμη και στη ταχύτητα, στην ευκινησία, δηλαδή στην ευλυγισία, στη κινητικότητα και στη σταθερότητα, στη καρδιαγγειακή και αναπνευστική ικανότητα καθώς και στις αθλητικές δεξιότητες, δηλαδή στο νευρομυϊκό συντονισμό και στην αποδοτικότητα". 

Ευχαριστούμε θερμά την Γωγώ Φυντικάκη και το γυμναστήριο Living Room στο οποίο έγινε η φωτογράφηση.

Photo Gallery

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook