Πίσω στην κορυφή της σελίδας
19.04.2016 | 12:35

Μείωσε την χοληστερίνη σου αλλάζοντας τη διατροφή σου!

Μείωσε την χοληστερίνη σου αλλάζοντας τη διατροφή σου!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Οι καρδιοπάθειες, είναι δυστυχώς η «επιδημία» της εποχής μας, καθώς 44% των Ελλήνων έχει επίπεδα χοληστερόλης υψηλότερα από τα κανονικά και από αυτούς μόνο 1 στους 2 το γνωρίζει.

Δυστυχώς, ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι και αυτός που έχει συμβάλλει καθοριστικά στην αύξηση των καρδιοπαθειών. Το άγχος, το κάπνισμα, η υψηλή αρτηριακή πίεση, η έλλειψη άσκησης, η κακή διατροφή και φυσικά η υψηλή χοληστερόλη είναι οι βασικότεροι παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων.

Είναι κοινώς αποδεκτό ότι τα αυξημένα επίπεδα LDL-χοληστερόλης αποτελούν κύριο τροποποιήσιμο παράγοντα κινδύνου για στεφανιαία νόσο, την κύρια δηλαδή μορφή καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Τι συστήνει λοιπόν η  Διεθνής Εταιρεία Αθηροσκλήρωσης για τον έλεγχο της δυσλιπιδαιμίας και τη μείωση της χοληστερόλης;

• Μειώστε τα κορεσμένα λιπαρά σε <7% της ολικής προσλαμβανόμενης ενέργειας και τα trans λιπαρά οξέα σε 1% της ολικής προσλαμβανόμενης ενέργειας

• Αντικαταστήστε την περίσσεια των κορεσμένων λιπαρών οξέων με μονοακόρεστα/ πολυακόρεστα λιπαρά οξέα ή σύνθετους υδατάνθρακες

• Καταναλώστε ψάρια πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα

• Καταναλώστε τροφές χαμηλές σε νάτριο και υψηλές σε κάλιο

• Μειώστε τη χοληστερόλη της διατροφής σε <200mg/ημέρα

• Διατηρήστε μια σχετικά υψηλή πρόσληψη σε φρούτα, λαχανικά και φυτικές ίνες

• Για άτομα που επιλέγουν να καταναλώνουν αλκοόλ, περιορίστε την πρόσληψη σε 2 μερίδες/ημέρα οι άντρες και σε 1 μερίδα/ημέρα οι γυναίκες.

• Αυξήστε τις διαλυτές φυτικές ίνες, εάν είναι δυνατό σε 10-25g/ημέρα

• Προσθέστε φυτοστερόλες (2g/ημέρα) για τη μείωση της LDL-χοληστερόλης
Προσαρμογή από: IAS Position Paper: Global recommendations for the management of dyslipidemia, 2014

Ο ρόλος των φυτοστερολών

Οι φυτικές στερόλες βρίσκονται σε τρόφιμα της καθημερινής μας διατροφής, αλλά σε μικρές ποσότητες. Περιέχονται σε φυτικά προϊόντα όπως φυτικά έλαια, ξηρούς καρπούς, σπόρους, φρούτα και λαχανικά. Είναι, όμως, αδύνατο να καταναλωθεί η συνιστώμενη δόση των 2g/μέρα για μείωση της χοληστερόλης με αυτά τα τρόφιμα, αφού η μέση πρόσληψη φυτικών στερολών είναι περίπου 0,3g την ημέρα.

Είναι κλινικά αποδεδειγμένο ότι η καθημερινή κατανάλωση 1,5-2,4g φυτικών στερολών, μειώνει αποτελεσματικά την LDL “κακή” χοληστερόλη 7 έως 10%, μέσα σε 2-3 εβδομάδες, στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Σήμερα βρίσκουμε στην αγορά, μαργαρίνη, γάλα και γιαούρτι με προσθήκη φυτικών στερολών (από τα οποία πρέπει να καταναλώνουμε 3 μερίδες ημερησίως σε οποιονδήποτε συνδυασμό), καθώς επίσης και το ρόφημα γιαουρτιού με φυτικές στερόλες, (το οποίο πρέπει να καταναλώνουμε μία φορά ημερησίως, γιατί περιέχει όλη την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα στερολών.)

Ο γιατρός και ο διατροφολόγος σας είναι οι κατάλληλοι να σας δώσουν εξατομικευμένες συμβουλές για τη μείωση της χοληστερόλης.

Για περισσότερες προτάσεις και ιδέες για το πώς μπορείτε να μειώσετε τη χοληστερίνη σας με το Becel ProActiv επισκεφθείτε το site: www.becelproactiv.com.gr ή τη σελίδα του Becel ProActiv στο facebook
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook