TLife | The female side of life

24.05.2013 | 01:06
Νίκος Κριαράς

Μεσογειακή Διατροφή! Για αδύνατο σώμα, υγεία και ευεξία...

Είναι η πιο διάσημη σε όλο τον κόσμο. Τα ωφέλη και τις ευεργετικές της επιδράσεις στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου έχουν εκθειάσει δεκάδες χιλιάδες επιστήμονες. Και είναι κι... από τον τόπο μας. Η Μεσογειακή διατροφή είναι το μυστικό σου για υπέροχο σώμα, υγεία και ευεξία.

“Μια υπεύθυνη και αποτελεσματική διατροφή πρέπει να είναι καλά ισορροπημένη στα θρεπτικά συστατικά τόσο για την επίτευξη και διατήρηση του ιδανικού βάρους, όσο και για την σωστή λειτουργία του μεταβολισμού” εξηγεί ο διαιτολόγος διατροφολόγος Νικόλαος Κριαράς που σου δίνει όλα τα μυστικά της “διατροφής της μαμάς” με την οποία θα αναδείξεις τον καλύτερο εαυτό σου...


Η Μεσογειακή Διατροφή σε απλά βήματα...

Ο διαιτολόγος διαχωρίζει τα βασικά συστατικά που κάνουν τη διατροφή της Μεσογείου τόσο ξεχωριστή. Μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή πρέπει να περιλαμβάνει τροφές από όλες τις κατηγορίες τροφών σύμφωνα με την πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής και να απευθύνεται τόσο στα ενήλικα μέλη της οικογένειας όσο και στα παιδιά.



Δες παρακάτω και θα εξακριβώσεις πως με λίγες διορθώσεις στο καθημερινό σου διαιτολόγιο μπορείς να τηρήσεις ένα τέτοιο πρόγραμμα διατροφής. Αρκεί αυτό να περιλαμβάνει:

- Ψωμί (ολικής άλεσης και σίκαλης ), δημητριακά, ρύζι, ζυμαρικά, όσπρια, πατάτες, φασολάκια, και αρακάς

- Γάλα, γιαούρτι, τυριά χαμηλά σε λιπαρά

- Άπαχο κρέας, πουλερικά, ψάρι, αυγά (2 φορές την εβδομάδα)

- Φρούτα, φρέσκοι χυμοί φρούτων ή λαχανικών, λαχανικά

- Ελαιόλαδο ωμό και βούτυρο ή μαργαρίνη χαμηλά σε λιπαρά έλαια (η προτεινόμενη ποσότητα λιπαρών είναι 2 κ.σ. ημερησίως )

Smart Tips για την καλοκαιρινή της εκδοχή

Αν όλο το χρόνο είναι επιτακτική ανάγκη να ακολουθείς τους κανόνες της Μεσογειακής διατροφής, το καλοκαίρι

- Μην το παρακάνεις με το βραδινό. Η θερμοκρασία ανεβαίνει και ο ανθρώπινος οργανισμός εκλύει μεγάλα ποσά θερμότητας σε συνδυασμό με την εμφάνιση έντονης εφίδρωσης, πράγμα το οποίο μειώνει την όρεξη και την κατανάλωση τροφής. Όταν όμως πέσει ο ήλιος και η θερμοκρασία έχουμε όλοι την τάση να τρώμε περισσότερο. Δεν είναι παράλογο το κυρίως γεύμα σου να μεταφέρεται το βράδυ. Το θέμα είναι να μην υποπέσουμε στο διατροφικό ατόπημα της υπερφαγίας.

Diet Tip: Πάρε ένα μεγάλο ποτήρι (240ml) δροσερό ανθρακούχο νερό και πιες το πριν ξεκινήσεις το βραδινό σου. Μόλις τελειώσει το βραδινό σου, κατανάλωσε 2 φρούτα. Έτσι θα καταφέρεις να φας μικρότερη ποσότητα και να δώσεις στον οργανισμό τις απαραίτητες φυτικές ίνες για να μην απορροφήσει λιπαρά.

- Το πιο σημαντικό σου μέλημα η ενυδάτωση! Και όταν λέμε ενυδάτωση, δεν εννοούμε το δροσιστικό ομολογουμένως παγωτό. Το παγωτό θα αυξήσει εν τέλει την θερμοκρασία του σώματος διότι λόγω των λιπαρούχων συστατικών του θα αναγκάσει τον οργανισμό να υπερλειτουργήσει. Τι σε ενυδατώνει πραγματικά; Φρέσκα φρούτα, φυσικοί χυμοί και άφθονο νερό είναι το καλύτερο μέσο για να νιώσεις καλύτερα και να απομακρύνεις τη ζέστη.

Diet Tip: Η ενυδάτωση είναι καλή, όμως όχι μαζί με τα γεύματά σου. Καλό είναι να μην πίνεις νερό μαζί με το φαγητό, γιατί θα φουσκώσεις και η διαδικασία της πέψης θα επιβραδυνθεί. Πιες ένα ποτήρι νερό 15 λεπτά πριν το φαγητό. Αν ακολουθήσεις αυτή την τακτική θα σηκώνεσαι ανάλαφρη από το τραπέζι. Ένα καλό τρικ επίσης είναι αντί για νερό να πιεις ένα ποτήρι χυμό. Έτσι θα μετριάσεις την πείνα σου και θα φας λιγότερο.

Plus – Μια μεσογειακή συνταγή για το πρωινό σου
Και μην νομίζεις πως η μεσογειακή διατροφή είναι κάτι πολύπλοκο. Ο διαιτολόγος διατροφολόγος Νικόλαος Κριαράς σου δίνει μια απλή, αλλά άκρως “μεσογειακή” πρόταση για το πρωινό σου.

Πολύσπορο σάντουιτς/Κάρδαμο-τυρί-αγγούρι
Αντικαθιστά το παχυντικό βούτυρο, το λευκό ψωμί και εκπροσωπεί όλες τις βασικές ομάδες της μεσογειακής διατροφής. [ΔΕΣ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ ΕΔΩ]

Θρεπτική Αξιολόγηση
Σε κάθε δόση:
120 θερμίδες
9γρ λιπαρά
15,5γρ υδατάνθρακες
14,75γρ πρωτείνες
4γρ φυτικές ίνες
Βαθμολόγησε το

Πείτε μας...

Ρωτήστε μας, διορθώστε μας, εκμυστηρευτείτε μας, σχολιάστε μας. Σας προσκαλούμε να γίνετε μέλος της παρέας που
λέγεται ΤL!fe...