TLife | The female side of life

08.05.2014 | 11:50

Στις δίαιτες διαβάζεις συνήθως "μια μερίδα". Πως ορίζεται όμως αυτό; Ποια είναι η σωστή ποσότητα;

Εσύ ξέρεις πόσα μακαρόνια στο πιάτο σου αποτελούν τη σωστή μερίδα; Πόσο κρέας πρέπει να καταναλώσεις για να μπορείς να πεις ότι ακολουθείς σωστή διατροφή; Ποια είναι η σωστή μερίδα μιας σαλάτας; Πόσο λάδι πρέπει να βάλεις στο φαγητό σου; Ακολουθώντας το αρχαίο ρητό "Μέτρον Άριστον" κάνουμε μαθήματα σωστής διατροφής...

Ο διαιτολόγος διατροφολόγος Νικόλαος Κριαράς σου εξηγεί πρακτικά πώς μπορείς να μετρήσεις το φαγητό σου και να ξέρεις ότι τρως σωστά!

Ο ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ
Η επιστήμη διαιτολογίας έχει υπολογίσει κατά μέσο όρο τις ποσότητες από κάθε κατηγορία τροφίμων. Η συνιστώμενη δοσολογία θα πρέπει να είναι 2 γαλακτοκομικά, 150γρ. κρέας, 120γρ. αμυλώδη προϊόντα 5 φρούτα και άφθονα λαχανικά.

Το La Vache Qui Rit® Light σου δίνει τη δυνατότητα να ελέγξεις την ποσότητα που θες να καταναλώσεις. Μοιρασμένο σε μερίδες σε βοηθά να γνωρίζεις ποια είναι η  ποσότητα που καταναλώνεις, χωρίς να ζυγίζεις, να μετράς ή να κόβεις. Έχει μόλις 7% λιπαρά και 25 θερμίδες ανά μερίδα στην αεροστεγώς κλεισμένη συσκευασία του που το προστατεύει για να είναι φρέσκο και απολαυστικό.
 
Και μπορεί το La Vache Qui Rit® Light να έρχεται στο σπίτι σου σε μερίδες-τριγωνάκια, δεν είναι όλα τα τρόφιμα που βάζεις στο τραπέζι σου τόσο εύκολα μετρήσιμα.

Δες παρακάτω έξυπνες συμβουλές για να υπολογίζεις τη μερίδα σου χωρίς ζυγαριές.

/

Βάλε το φαγητό στο πιάτο με το κουτάλι
– Όταν πρόκειται για ζυμαρικά, πατάτες ή ρύζι πάρε μια κουταλιά της σούπας και μέτρησε 11 κουταλιές. Αυτή είναι και η συνιστώμενη μερίδα.

Για όλα τα υπόλοιπα προϊόντα που ανήκουν στα αμυλούχα και ίσως δυσκολευτείς να τα μετρήσεις με το κουτάλι, δες τον πίνακα παρακάτω.
 


/

Ο βασικός κανόνας για το κρέα
ς - Βάλε ένα μαχαίρι κοπής πλάι στο κομμάτι με το κρέας που θα καταναλώσεις. Το μήκος του πρέπει να είναι όσο η λάμα του μαχαιριού, ενώ η μερίδα σου πρέπει να έχει πάχος όσο ένα κουτάλι της σούπας αν το έχουμε θέσει έτσι ώστε το κυρτό σημείο να κοιτάει πλάγια.





/


Όταν διαβάζεις "1 φρούτο", δεν σημαίνει πως μπορείς να καταναλώσεις ένα καρπούζι - Η αλήθεια είναι πως συχνά σε έχει μπερδέψει η σωστή μερίδα σε ό, τι αφορά στα φρούτα. Γιατί ένα φρούτο είναι μια φράουλα, αλλά ένα και μία μπανάνα. Τι πρέπει να ξέρεις για τα φρούτα εποχής; Ένα φρούτο/μερίδα ισοδυναμεί με 10 φράουλες, 12 κεράσια, 1 μήλο και 1 πορτοκάλι.

Δες τη συνιστώμενη ποσότητα για άλλα φρούτα στον πίνακα που ακολουθεί:


/

Feel Free To Enjoy
- Εδώ ο διαιτολόγος δεν σου βάζει κανέναν περιορισμό. Μπορείς να απολαμβάνεις όση ποσότητα επιθυμείς από τα ολόφρεσκα λαχανικά. Με μία μόνο προτροπή: Φρόντισε τα λαχανικά σου να είναι φρέσκα και στην εποχή τους. Αυτή την εποχή προτίμησε αγκινάρες, αρακά, καρότα, κουνουπίδι, λάχανο, σπανάκι, μαρούλι, παντζάρι, μπάμιες.

/

Μείωσε τα λιπαρά - Το ελαιόλαδο, το βούτυρο, η μαργαρίνη, αλλά και οι ξηροί καρποί προσφέρουν στον οργανισμό σου λιπαρά. Απαραίτητα μεν... με μέτρο δε! Το ελαιόλαδο, που είναι και η βασική πηγή λιπαρών στο ελληνικό τραπέζι, δεν πρέπει να ξεπερνά τα 4 κ.γ. ημερησίως. Φαντάσου λοιπόν πως κάθε σου γεύμα πρέπει να είναι έτσι φτιαγμένο ώστε στο τέλος της ημέρας να μην ξεπερνάς αυτή την ποσότητα.

Δες στον πίνακα που ακολουθεί τις ποσότητες που αντιστοιχούν σε μία μερίδα από κάθε τρόφιμο-εκπρόσωπο των λιπαρών.


Extra Tip: Aν ένα βράδυ επιλέξεις ξηρούς καρπούς, τότε την επόμενη ημέρα για κάθε 6 ξηρούς καρπούς αφαίρεσε 1 κ.γ. λάδι από τα φαγητά σου.


/

Aπόλαυσε το επιδόρπιό σου υπεύθυνα
- Το γλυκό δεν είναι όπως τα υπόλοιπα τρόφιμα. Όσο κι αν σου αρέσει, η σωστή διατροφή επιβάλει την κατανάλωση γλυκών μόνο μια φορά την εβδομάδα και όχι καθημερινά. Πόσο όμως πρέπει να βάλεις στο πιάτο σου;

Μια μερίδα γλυκού ισοδυναμεί με 80γρ. Για να το υπολογίσεις πιο πρακτικά, κράτησε στο μυαλό σου πως δεν πρέπει το γλυκό σου να ξεπερνά τα 10κ.γ.
Βαθμολόγησε το

Πείτε μας...

Ρωτήστε μας, διορθώστε μας, εκμυστηρευτείτε μας, σχολιάστε μας. Σας προσκαλούμε να γίνετε μέλος της παρέας που
λέγεται ΤL!fe...