TLife | The female side of life

26.06.2013 | 22:58

Γυμναστική στη φύση! Μια εξαιρετική αφορμή να νιώσεις καλύτερα...

Η εξάσκηση κάνει καλό κι αυτό το γνωρίζεις καλά πια! Γυμνάζει το σώμα, δυναμώνει τον οργανισμό, βελτιώνει την εμφάνιση και τονώνει την αυτοπεποίθηση. Τώρα όμως που ο καιρός "άνοιξε" δεν έχεις κανέναν λόγο να περιορίζεσαι σε κλειστούς χώρους. Βγες έξω. Στο πάρκο, στην παραλία, στη θάλασσα, στο κοντινό σου άλσος... Η γυμναστική σου θα γίνει πιο αποδοτική, θα σε χαλαρώσει και φυσικά θα αποτελέσει δωρεάν ψυχοθεραπεία!


Πέντε μόνο λεπτά γυμναστικής στη φύση λοιπόν, δεν σε κρατούν απλά σε φόρμα... σου φτιάχνουν και τη διάθεση.

Οι ειδικοί συμφωνούν...
Ο γυμναστής Επαμεινώνδας Κώνστας εξηγεί πως μια σειρά από μελέτες Πανεπιστημίων αθλητιατρικής έχουν δείξει σημαντικά οφέλη στην ψυχική και σωματική ευεξία από την συμμετοχή σε δραστηριότητες που πραγματοποιούνται σε εξωτερικό χώρο-περιβάλλον. “Οι συγκεκριμένες μελέτες επίσης ανακάλυψαν πως τα άτομα που γυμνάζονταν σε εξωτερικό χώρο είχαν περισσότερες πιθανότητες να μην εγκαταλείψουν και να συνεχίσουν να γυμνάζονται” επισημαίνει ο κ. Κώνστας. Τι καλύτερο από έναν τρόπο να γυμναστείς και να μην τα παρατήσεις, όπως έκανες με το γυμναστήριο το χειμώνα;

Άλλη έρευνα του πανεπιστημίου του Essex στη Μεγάλη Βρετανία, ανακάλυψε πως μόλις 5' λεπτά “πράσινης” εξάσκησης θα εκτοξεύσουν στα ύψη τη διάθεσή και την αυτοπεποίθησή σου. Ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, ο Dr. Barton εξηγεί στο Environmental Science & Technology όπου δημοσιεύθηκε η έρευνα, πως “αν όλοι οι άνθρωποι έκαναν λίγα λεπτά γυμναστική έξω από το σπίτι θα μπορούσαν πιο εύκολα να “αυτο-γιατρευθούν”! Δεν είναι η πρώτη έρευνα που δείχνει τα οφέλη μιας άσκησης στην ύπαιθρο. Για πρώτη φορά όμως, αποδεικνύει πως με ελάχιστα λεπτά θα έρθεις πιο κοντά στην ευεξία.


Ποιες ασκήσεις θα σου φτιάξουν το κέφι;
Αν είναι να γυμναστείς, διάλεξε εσύ τι είναι εκείνο που σου ταιριάζει. Οι επιστήμονες πάντως προτείνουν τρέξιμο, jogging ή ποδήλατο ως τις ιδανικότερες μορφές εξάσκησης που θα κρατήσουν σε φόρμα τόσο το σώμα, όσο και το πνεύμα.

Φόρεσε λοιπόν δροσερά και άνετα ρούχα, καλά παπούτσια και ξεκίνα... σημείωσε μόνο πως τώρα που ο καιρός είναι ζεστός καλό θα ήταν να βγεις για γυμναστική το πρωί πρις τις 10.30 ή αλλιώς το απόγευμα μετά τις 18.00.


Δεν είσαι της γυμναστικής; Βάλε φαντασία...
Κι αν το τρέξιμο στο πάρκο δεν είναι ακριβώς το φόρτε σου, οτιδήποτε κάνεις έξω από το σπίτι μπορεί να αποδειχθεί βάλσαμο για την ψυχική σου ηρεμία. Ασχολήσου με τα φυτά στον κήπο ή το μπαλκόνι σου, άλλαξε στη διακόσμηση στους εξωτερικούς χώρους του σπιτιού και απόλαυσε τον πρωινό ή απογευματινό σου καφέ με θέα τον... ουρανό! Οι ειδικοί επιμένουν πως κάθε ενασχόληση εκτός σπιτιού είναι ικανή να διώξει το στρες και την πίεση της ημέρας και να σε κάνει να αισθανθείς καλύτερα!

Όσο πιο νέα, τόσο πιο κεφάτη...
Μάλιστα, όπως φαίνεται από τις έρευνες, τα άτομα νεαρής ηλικίας ένιωσαν πολύ πιο καλά μετά από κάποια δραστηριότητα στην ύπαιθρο. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως η επιρροή της ενασχόλησης στη φύση δεν είναι εξίσου σημαντική και αποτελεσματική σε όλες τις ηλικίες.

Smart Tip: Αν και όλοι οι εξωτερικοί χώροι μπορούν να σου φτιάξουν το κέφι, οι περιοχές που έχουν νερό έχουν πιο ευεργετική επιρροή στην καλή διάθεση. Τι θα έλεγες λοιπόν για μια βόλτα στην παραλία; Με την θερμοκρασία σε επίπεδα καλοκαιριού, μπορείς να συνδυάσεις το... τερπνόν μετά του ωφελίμου! Κολύμπι, ηλιοθεραπεία και καφές με φίλους. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Βαθμολόγησε το

Πείτε μας...

Ρωτήστε μας, διορθώστε μας, εκμυστηρευτείτε μας, σχολιάστε μας. Σας προσκαλούμε να γίνετε μέλος της παρέας που
λέγεται ΤL!fe...