Πίσω στην κορυφή της σελίδας
15.01.2011 | 09:23
Μαρία Ρουμελιώτου Tweet me @mroumeliotou

ΤLIFE ρεπορτάζ: Εκπτώσεις έως 80%! Τι να προσέξεις. Πως να μην σε κοροϊδέψουν!

ΤLIFE ρεπορτάζ: Εκπτώσεις έως 80%!  Τι να προσέξεις. Πως να μην σε κοροϊδέψουν!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν, μέσα στο σύννεφο του πεσμένου τζίρου των γιορτών, την οικονομική κρίση και τη μείωση του εισοδήματος αλλά και των προσφορών που γίνονται εδώ και καιρό από τους καταστηματάρχες. 

Σίγουρα θα βρεις ευκαιρίες να αγοράσεις αυτό που θέλεις φθηνότερο έως και 80%. Πρόσεξε όμως μην παρασυρθείς. Αγόρασε αυτό που πραγματικά θέλεις και όχι μόνο επειδή το βρήκες σε απίστευτα χαμηλή τιμή!

Αν έχεις κρατήσεις κάποια χρήματα για να  κάνεις τις αγορές σου στις εκπτώσεις, είναι μια πολύ καλή ιδέα, αλλά θα πρέπει να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά, να προσέχεις την ποιότητα αυτού που αγοράζεις, να παίρνεις πάντα απόδειξη ακόμα κι αν η έκπτωση είναι μεγάλη και το κυριότερο να μην εντυπωσιάζεσαι από το μεγάλο ποσοστό έκπτωσης, το οποίο πολλές φορές μπορεί να είναι παραπλανητικό. 

                                                   Tι να προσέξεις

  
Ο πρόεδρος της συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κ. Βασίλης Κορκίδης δήλωσε στο TLIFE ότι λόγω των προσφορών ο θεσμός των εκπτώσεων έχει αποδυναμωθεί.  Ωστόσο φέτος θα υπάρξουν πραγματικές εκπτώσεις και ο καταναλωτής θα  πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός και να έχει κάνει μια έρευνα αγοράς πριν αγοράσει τα προϊοντα που θέλει, έτσι ώστε να είναι σίγουρος ότι η έκπτωση είναι πραγματική.

Ο κ. Κορκίδης παραδέχθηκε ότι πολλές φορές κάποιοι έμποροι προσπάθησαν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές ανεβάζοντας την αρχική του προϊόντος για να φαίνεται μεγαλύτερη η έκπτωση και προειδοποίησε ότι όποιος προσπαθήσει να το κάνει θα τιμωρηθεί. "Πρέπει να προστατεύουμε τους καταναλωτές. Αυτοί μας στηρίζουν τόσα χρόνια", είπε χαρακτηριστικά.

Αυτή είναι η λίστα με τις "οδηγίες" προς τους καταναλωτές από την Ένωση εργαζομένων καταναλωτών:

- Οριοθετούμε τις ανάγκες μας και προγραμματίζουμε πάντα με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουμε αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες

- Δεν παραλείπουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να ελέγχουμε όχι μόνο τις τιμές αλλά και την ποιότητα των προϊόντων

- Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων και δεν παρασυρόμαστε από τις ειδικές τιμές που μας προσφέρουν

- Δεν διστάζουμε να ενημερωνόμαστε για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

- Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε από πλανόδιους πωλητές τόσο για την αποφυγή αγοράς μη ασφαλών και μη πιστοποιημένων προϊόντων όσο και για την πάταξη του παραεμπορίου και τη μείωση της ανεργίας

- Ενημερωνόμαστε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής μας όταν αγοράζουμε προϊόντα με δόσεις

- Πριν προβούμε σε αγορές με την πιστωτική μας κάρτα, είμαστε πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της.

- Αποφεύγουμε τη χρήση καταναλωτικού δανείου λόγω των υψηλών επιτοκίων. Ταυτόχρονα, λόγο των δυσχερών οικονομικών συνθηκών που βιώνουμε τον τελευταίο χρόνο, αποφεύγουμε τα δάνεια που κάθε άλλο παρά χρήσιμα θα μας φανούν όπως για παράδειγμα τα καταναλωτικά

                                  Στις γιορτές έπεσε ο τζίρος ακόμα και στα τρόφιμα!

Ο εμπορικός κόσμος ελπίζει αλλά δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για το τζίρο των εκπτώσεων. Αφορμή της απαισιοδοξίας, είναι η μεγάλη πτώση του τζίρου στις γιορτές ακόμα και στα είδη πρώτης ανάγκης όπως τα τρόφιμα! Συγκεκριμένα την περίοδο των γιορτών, υπήρξε μείωση σε σχέση με πέρσι 52% σε ρούχα και παπούτσια, 27% σε καλλυντικά 15% σε είδη δώρων και το πιο εντυπωσιακό, μείωση 11% στα τρόφιμα!

                                  ΣΕΛΠΕ: "Ο καταναλωτής έχει τη δύναμη"!

Θετικό κλίμα στο πως θα κινηθεί η αγορά στις εκπτώσεις βλέπει ο αντιπρόεδρος του ΣΕΛΠΕ Αντώνης Μακρής. Το TLIFE επικοινώνησε μαζί του κι εκείνος αποκάλυψε πως οι εκπτώσεις είναι η καλύτερη ευκαιρία για τους καταναλωτές, αλλά και τους καταστηματάρχες, τονίζοντας πως σ' αυτήν την οικονομική συγκυρία, ο πελάτης είναι αυτός που έχει τη δύναμη.

 
“Ο καταναλωτής έχει σφιχτεί τον τελευταίο καιρό και έχει περιορίσει τις ανάγκες του αναγκαστικά, λόγω της κρίσης. Οι ανάγκες, όμως, δεν σταματούν, απλώς έχουν περιοριστεί και πολλοί τις έχουν αφήσει για λίγο στην άκρη, με την λογική ότι θα αγοράσουν αυτά που χρειάζονται την περίοδο των εκπτώσεων”, είπε και συμπλήρωσε: “Αυτή η περίοδος είναι η καλύτερη γιατί αφενός οι εταιρίες και τα καταστήματα θα κάνουν απίστευτα καλές τιμές για να κρατήσουν τους πελάτες τους κι αφετέρου, ο καταναλωτής πρέπει να ξέρει πως το κράτος περιμένει την κίνηση του εμπορίου για να εισπράξει το ΦΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι αν αγοράσουμε για παράδειγμα πράγματα των 100 ευρώ, τα 23 ευρώ πηγαίνουν στο Ελληνικό Δημόσιο. Αν, όμως, το Ελληνικό Δημόσιο δεν εισπράξει αυτό το ποσό και δεν κινηθεί η αγορά, θα έρθει εκ των υστέρων και θα του τα πάρει αυτοτελώς”.

 
Ο ίδιος ανέφερε χαρακτηριστικά, ότι αυτήν τη περίοδο τα μαγαζιά, προσπαθούν να τραβήξουν όσους περισσότερους πελάτες μπορούν και να κρατήσουν τους καταναλωτές. “Ο μαγαζότορας ξέρει ότι αυτός που βγαίνει να ψωνίσει, είναι αυτός που κατά 99% είναι πελάτης και ξέρει ότι αν φύγει από την πόρτα σου, δεν ξαναέρχεται”, δήλωσε και συνέχισε: “Ο πελάτης έχει δύναμη και τη δυνατότητα να ψωνίσει καλά πράγματα και σε καλές τιμές”.

 Ρεπορτάζ: Μαρία Ρουμελιώτου Νατάσσα Στρόβιλα
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook