Πίσω στην κορυφή της σελίδας
06.02.2011 | 18:00
Νάνσυ Νικολαΐδου

Το 82,0% των Γάλλων καθημερινά πάνω από 3 ώρες μπροστά στο γυαλί !

Το 82,0% των Γάλλων καθημερινά πάνω από 3 ώρες μπροστά στο γυαλί !
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

Γράφει η
Νάνσυ Νικολαΐδου

Ο μέσος όρος παρακολούθησης ανά άτομο καθημερινά είναι 3 ώρες και 24 λεπτά, ενώ το 82% των Γάλλων βλέπει τηλεόραση κάθε ημέρα. Εχει να διαλέξει μεταξύ 130 καναλιών, πέντε κρατικά, τρία ιδιωτικά εθνικής εμβέλειας, 20 εθνικά και τοπικά καλωδιακά κανάλια (40% των νοικοκυριών έχουν καλωδιακή τηλεόραση), δορυφορικά κανάλια και πάνω από 60 τοπικά κανάλια. Τα κρατικά κανάλια είναι το France 2, France 3, France 5, France 4 (ψηφιακό κανάλι που μεταδίδει κυρίως πολιτιστικά και αθλητικά προγράμματα) και το France Τ, που μεταδίδει προγράμματα από το εξωτερικό κι εκπέμπει μέσω δορυφόρου.

 Από τα πέντε αυτά κανάλια, τη μεγαλύτερη τηλεθέαση έχει το France2, με μέσο όρο 15,9% με πρόγραμμα ανταγωνιστικό προς το μεγαλύτερο ιδιωτικό κανάλι της χώρας, το TF1. Μεταδίδει δράματα (και αμερικάνικες σειρές), τηλεπαιχνίδια και αρκετά ριάλιτι.

Το πρόγραμμα του France3 διαφέρει από περιοχή σε περιοχή, αν και ο κύριος κορμός του περιεχομένου του είναι ίδιος σε όλη τη χώρα. Αυτός περιλαμβάνει σαπουνόπερες -κυρίως γαλλικές- εκπομπές μαγειρικής, εκπομπές πολιτισμού και τηλεπαιχνίδια.

Το κεντρικό του δελτίο ειδήσεων, το 19/20, μεταδίδεται από τις επτά παρά είκοσι το απόγευμα έως τις οκτώ το βράδυ και θεωρείται το κορυφαίο της χώρας. Συνολικά, ο μέσος όρος τηλεθέασης του καναλιού κυμαίνεται στο 10,3%.

Το France 5 μεταδίδει κυρίως ντοκιμαντέρ, εκπαιδευτικά προγράμματα κι εκπομπές λόγου και συζητήσεις κι είναι γνωστό ως το κανάλι της γνώσης και της επιστήμης. Η τηλεθέασή του κυμαίνεται στο 3,1%.

Η κρατική τηλεόραση έχει έσοδα από το ανταποδοτικό τέλος -120 ευρώ τον χρόνο- και από την κρατική επιχορήγηση, ενώ από το 2009 αποφασίστηκε η κατάργηση των διαφημίσεων στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης, η οποία θα εφαρμοστεί πλήρως έως το τέλος του 2011, παρά την οικονομική κρίση που δεν επιτρέπει την υλοποίηση του σχεδίου για την ειδική φορολόγηση των ιδιωτικών καναλιών και των διαδικτυακών υπηρεσιών. Τα έσοδα αυτά η κυβέρνηση τα προόριζε για τη δημόσια τηλεόραση ως αντιστάθμισμα στις απώλειες των διαφημιστικών εσόδων, ωστόσο, το σχέδιο, προς το παρόν, παγώνει.

Στον ιδιωτικό τομέα, το μεγαλύτερο κανάλι είναι το TF1 με μέση τηλεθέαση 24% και μεγάλη απήχηση στις νοικοκυρές άνω των πενήντα, σύμφωνα με σφυγμομετρήσεις. Το περιεχόμενό του συχνά χαρακτηρίζεται ως... ελαφρολαϊκό με έμφαση στα τηλεπαιχνίδια, τα ριάλιτι και τα αμερικάνικα σίριαλ (τα οποία παίζονται μεταγλωττισμένα σε όλα τα κανάλια). Οι ειδήσεις του ασχολούνται κυρίως με τους διάσημους και με ιστορίες με πρωταγωνιστές ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Το ριάλιτι, Secret Story -η γαλλική εκδοχή του Big Brother-, έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία και έχουν ήδη προβληθεί τέσσερις κύκλοι με τον τελευταίο να σημειώνει τηλεθέαση έως και 30% (μέσος όρος 23%). Επίσης, στο TF1 προβλήθηκε με μεγάλη επιτυχία και το τάλεντ σόου Star Academy για οκτώ σεζόν, με παρουσιαστή τον δικό μας, Νίκο Αλιάγα. Στο σόου είχαν εμφανιστεί και σούπερ σταρ της μουσικής σκηνής, όπως οι Μαντόνα, Σελίν Ντιόν, Μαράια Κάρεϊ, Ελτον Τζον, Στινγκ, Ριάνα, Ρέι Τσάρλς κι άλλοι.

Το δεύτερο μεγαλύτερο ιδιωτικό κανάλι είναι το Μ6 με μέσο όρο τηλεθέασης 10,5%. Το πρόγραμμά του απαρτίζεται κυρίως από ριάλιτι και τηλεπαιχνίδια και παλιές κωμικές σειρές, όπως ο «Μπένι Χιλ» και ο «Μίστερ Μπιν».

Το Canal+ είναι συνδρομητικό με 6,4 εκατ. συνδρομητές στη Γαλλία και 7 εκατ. στο εξωτερικό και με μέση τηλεθέαση 3,2%. Παρέχει κι ορισμένα προγράμματα εκτός συνδρομής, ενώ η ειδικότητά του θεωρούνται οι αθλητικές μεταδόσεις και οι ταινίες.

Επίσης, φιλοξενεί και μία από τις διασημότερες εκπομπές της Γαλλίας, το σόου με κούκλες, Les Guignoles de l’info (οι ειδήσεις με τις κούκλες), ένα σατιρικό πρόγραμμα με μεγάλη απήχηση.

Τέλος, το Arte είναι ένας γερμανο-γαλλικός κρατικός σταθμός που ιδρύθηκε ύστερα από σχετική συμφωνία των δύο χωρών το 1992. Τα προγράμματά του είναι κυρίως πολιτιστικά αλλά και πολιτικά, ενώ είναι παραγωγός ντοκιμαντέρ και ταινιών.

Εκπέμπει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και στα γερμανικά και τα γαλλικά. Το μερίδιο τηλεθέασής του είναι γύρω στο 2,5%.

Οι δημοφιλέστεροι

Μισέλ Ντρουκέρ
Είναι από τους δημοφιλέστερους παρουσιαστές της Γαλλίας. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του καριέρα το 1965 ως αθλητικός δημοσιογράφος και σχολιαστής κι ενώ συνέχιζε να μεταδίδει μεγάλα ποδοσφαιρικά ματς έως το 1986, άρχισε να παρουσιάζει και τοκ σόου. Αγαπήθηκε γρήγορα στον νέο του ρόλο επειδή είναι ευγενής και ήρεμος, κάνοντας τους καλεσμένους του να νιώθουν άνετα. Είναι τόσο καιρό στην τηλεόραση, τόσο σε δημόσια όσο και ιδιωτικά κανάλια, που συνηθίζει να αστειεύεται για το γεγονός, λέγοντας πως «κάποτε οι άνθρωποι θεωρούσαν ότι περιλαμβάνεται στην τιμή της τηλεοπτικής συσκευής τους». Αυτήν την περίοδο στο κανάλι France2 παρουσιάζει την εκπομπή, Vivement Dimanche, (Ζωντανά την Κυριακή) κάθε... Κυριακή απόγευμα, με ειδήσεις από όλον τον κόσμο, κυρίως καλλιτεχνικές και κοινωνικές.

Ζαν Πιέρ Περνό
Ενας από τους πρωτοκλασάτους και πιο δημοφιλείς παρουσιαστές είναι γνωστός με τα αρχικά του, JPP. Από το 1988 είναι ο βασικός παρουσιαστής κι αρχισυντάκτης του μεσημβρινού ειδησεογραφι?κού μαγκαζίνο, 13 Heures( 13 Ωρες) του TF1, το οποίο συγκεντρώνει επτά έως οκτώ εκατομμύρια τηλεθεατές την ημέρα, σημαντικό αριθμό για ένα μεσημβρινό ειδησεογραφικό πρόγραμμα. Παρουσιάζει επίσης και τη μηνιαία εκπομπή Combien ca coute? (Πόσο Στοιχίζει Αυτό;), πρόγραμμα για την προστασία του καταναλωτή.

Αν Σινκλέρ
Αν και πλέον βρίσκεται πίσω από τις κάμερες και είναι υπεύθυνη για τη στρατηγική και την ανάπτυξη της πληροφορίας του TF1, παρουσίαζε για χρόνια μία από τις πιο πετυχημένες και ενημερωτικές εκπομπές της Γαλλίας, την «7χ7», το βράδυ της Κυριακής, μονοπωλώντας το ενδιαφέρον γαλλικής κοινής γνώμης. Από το πλατό είχαν περάσει πλήθος προσωπικοτήτων, όχι όμως και ο άνδρας της, Ντομινίκ Στρος Καν - ναι, ο γνωστός κύριος ΔΝΤ.

Μελίσα Τεριό
Πρόκειται για το νέο αίμα δημοσιογράφων της γαλλικής τηλεόρασης ( γεννήθηκε το 1978) κι έγινε γνωστή παρουσιάζοντας το δελτίο ειδήσεων του M6. Το Διαδίκτυο τη μετέτρεψε σε παγκόσμιο φαινόμενο, αφού ένα βιντεάκι που ανέβηκε στο YouTube με αυτή να λέει ειδήσεις, είχε 800 χιλιάδες «χτυπήματα». Η απήχηση ήταν τέτοια που η αμερικανική έκδοση του «Μαξίμ» την ανέδειξε ως την πιο «σέξι παρουσιάστρια ειδήσεων». Αυτήν την περίοδο παρουσιάζει στο M6 την ειδησεογραφική εκπομπή Zone interdite (Επικίνδυνη Ζώνη) της οποίας είναι και αρχισυντάκτρια.

ΠΗΓΗ : ΤV ΕΘΝΟΣ

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook