Πίσω στην κορυφή της σελίδας
08.11.2010 | 12:30
Νάνσυ Νικολαΐδου

Τώρα η τηλεόραση αναλαμβάνει και το ...λίφτινγκ σε δημόσια σχολεία !

Τώρα η τηλεόραση αναλαμβάνει και το ...λίφτινγκ σε δημόσια σχολεία !
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

Γράφει η
Νάνσυ Νικολαΐδου

Ερχεται το ...τηλε-λίφτινγκ σε δημόσια σχολεία ! Απίστευτο ; Κι όμως αληθινό ! Ο λόγος για το νέο ριάλιτι που προβάλλει το αμερικάνικο δίκτυο NBC, «School Pride»- «Σχολική Τιμή», που βάλθηκε να σουλουπώσει τα φθαρμένα δημόσια σχολεία, προσφέροντας ένα κίνητρο στους μαθητές να αγαπήσουν το σχολείο, όπως ισχυρίζονται οι παραγωγοί της εκπομπής ή να αλλοιώσει το μήνυμα της εκπαίδευσης, περιορίζοντάς την στο περιτύλιγμα, όπως ισχυρίζονται οι πολέμιοί της.
 
Επισημαίνουν επίσης πως τα σχολεία της χώρας χρειάζονται χρήματα, πολιτική θέληση και προσφορά από την κοινωνία για να λειτουργήσουν απρόσκοπτα για να υπηρετήσουν την παιδεία κι όχι μία ομάδα «κομάντο» που σε δέκα μέρες θα «ψεκάσει, θα σκουπίσει» και τέλος.

Εξάλλου, εκείνοι που διαφωνούν με το περιεχόμενο της εκπομπής επισημαίνουν πως στην ουσία έρχεται να εκμεταλλευτεί προς άγραν τηλεθεατών την ολοένα αυξανόμενη ανησυχία που επικρατεί στη χώρα σχετικά με τα δημόσια σχολεία και τον προβληματισμό σχετικά με το μέλλον της εκπαίδευσης.

Αλλωστε, το ντοκιμαντέρ, «Περιμένοντας τον Σούπερμαν», ένα οδοιπορικό στα σχολεία της χώρας, το οποίο προβλήθηκε λίγο πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, και που απεικόνισε με τον πιο γλαφυρό τρόπο τα προβλήματα, ιδίως στις φτωχογειτονιές, έριξε κι άλλο λάδι στη σχετική συζήτηση που έχει ξεκινήσει στις ΗΠΑ. Και βέβαια, παιδιά που χαίρονται πραγματικά με το νέο τους μεταμορφωμένο σχολείο και δάσκαλοι που κλαίνε, αποτελούν «καλό τηλεοπτικό προϊόν», προσθέτουν όσοι διαφωνούν με αυτού του είδους τη σχολική περηφάνια.

Οι παραγωγοί φυσικά δίνουν τη δικιά τους απάντηση: «Η βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος δεν πρόκειται να βελτιώσει και την εκπαίδευση», παραδέχεται η Ντενίζ Κράμσεϊ και συνεχίζει :

«Ωστόσο, έρευνες έχουν δείξει πως ένα ωραίο περιβάλλον βοηθάει τους μαθητές να μάθουν καλύτερα τα όσα τους διδάσκονται».

Το γεγονός πάντως ότι η Κράμσεϊ είναι η παραγωγός της εκπομπής, «Extreme Makeover: Home Edition’s» -αυτή που μεταμορφώνει σπίτια προσθέτοντας το απαραίτητο ριάλιτι- οι ένοικοι συνήθως έχουν και κάποια πονεμένη ιστορία να πουν - δεν προσθέτει πόντους υπέρ της εκπομπής.

Οι συντελεστές.
Στους υπόλοιπους συντελεστές συγκαταλέγονται η ηθοποιός Τσέριλ Χάινς (πρωταγωνιστεί στη επιτυχημένη σειρά του HBO, «Μην Τρελαίνεσαι»), που είναι συμπαραγωγός, τη διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων και πρώην Μις ΗΠΑ, Σούζι Καστίλιο, την κωμικό και πρώην δασκάλα Κιμ Γουίτλεϊ, τον δημοσιογράφο Τζέικομπ Σομπόροφ και τον «αρχηγό», Τομ Στρουπ. Αυτοί οι τέσσερις αποτελούν την ομάδα των παρουσιαστών. Για τα πρώτα επεισόδια έχουν επιλεγεί επτά σχολεία, δύο στις υποβαθμισμένες περιοχές του Λος Αντζελες, δύο στην Καλιφόρνια, ένα στο Νάσβιλ του Τενεσί, που είχε καταστραφεί από πλημμύρες, ένα στη Λουιζιάνα και ένα στο Ντιτρόιτ, πόλη που μαστίζεται χρόνια από την οικονομική κρίση πολλού προτού αυτή εξαπλωθεί σε όλη τη χώρα.

Στο πρώτο επεισόδιο εμφανίστηκε και ο κυβερνήτης της Καλιφόρνιας, Αρνολντ Σβαρτζενέγκερ, ο οποίος ρωτήθηκε για το ποιος φταίει για την κακή κατάσταση των σχολείων για να απαντήσει «όλοι» - τα συνδικάτα, οι κοινότητες, η γραφειοκρατία και οι πολιτικοί. Η θητεία του πάντως τελειώνει, οπότε δεν θα χρειαστεί να αναζητήσει ψήφους μεταξύ εκείνων που φταίνε...

Το έργο της ανακαίνισης αναλαμβάνουν οι ίδιοι οι μαθητές, οι δάσκαλοι και εθελοντές από τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων με την καθοδήγηση των ειδικών, αφού μία από τις κεντρικές ιδέες της σειράς είναι να τονωθεί το πνεύμα της εθελοντικής προσφοράς αλλά και να συσφιχτούν οι σχέσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας. Το πιλοτικό επεισόδιο συγκέντρωσε 4.500 εθελοντές, ενώ παρόμοια ανταπόκριση είχαν και τα υπόλοιπα έξι επεισόδια που έχουν γυριστεί.

Γλίτωσαν το λουκέτο.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Γυμνασίου Μέσων Ενημέρωσης κι Επικοινωνίας στο Ντιτρόιτ, που είχε συμπεριληφθεί στη λίστα με αυτά τα σχολεία στα οποία θα έμπαινε λουκέτο, εξαιτίας του υψηλού κόστους ανακαίνισης του κτιρίου, ύψους 3 έως 5 εκατομμυρίων δολαρίων. Για την ανακαίνισή του συγκεντρώθηκαν 2.000 περίπου εθελοντές και πράγματι το σχολείο γλίτωσε το λουκέτο, όπως καμαρώνει ο Ρόμπερτ Μπομπ, οικονομικός διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Ντιτρόιτ. Στα έξοδα συμμετέχουν ως χορηγοί γνωστές εταιρείες όπως η Microsoft ή η General Motors, ενώ τα υπόλοιπα έξοδα καλύπτει το NBC.

Αφεντικά ως δόκιμοι στην επιχείρησή τους

Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα να άδειαζε το αφεντικό τους σκουπιδοτενεκέδες, να σερβίριζε καφέδες στο αεροπλάνο ή να καθάριζε τουαλέτες; Δελεαστικό σίγουρα, γι’ αυτό και Βρετανοί τηλεοπτικοί παραγωγοί σκέφτηκαν να παίρνουν αφεντικά από τις άνετες πολυθρόνες τους και να τα βάζουν να δουλεύουν ινκόγκνιτο για μία εβδομάδα σαν απλοί -μα πάρα πολύ- απλοί υπάλληλοι, ώστε να δουν από κοντά τι... εστί βερίκοκο.

Ο λόγος για το ριάλιτι «Undercover Boss», «Αφεντικό σε Μυστική Αποστολή» (σε ελεύθερη μετάφραση), το οποίο προβάλλεται για δεύτερη φορά με επιτυχία στις ΗΠΑ. Τελευταίο golden boy που άφησε το Αρμάνι στην ντουλάπα του και έπιασε τον δίσκο, ήταν το αφεντικό της αεροπορικής εταιρείας Frontier Airlines, Μπράιαν Μπέντφορντ, ο οποίος έπαιξε τον ρόλο του αεροσυνοδού, αλλά και του συνοδού εδάφους και του μεταφορέα αποσκευών. Αυτό που κέρδισε, όπως λέει, είναι πολύτιμη εμπειρία από την επαφή του με μερικούς από τους 6.000 εργαζομένους της εταιρείας.

Δημοφιλέστερο νέο πρόγραμμα.

Το ριάλιτι ξεκίνησε να προβάλλεται πέρσι στις ΗΠΑ, συγκεντρώνοντας κατά μέσο όρο 17,7 εκατομμύρια τηλεθεατές, ενώ το πρώτο επεισόδιο συγκέντρωσε 38,6 εκατ. τηλεθεατών και αναδείχτηκε το δημοφιλέστερο νέο πρόγραμμα για τη σεζόν 2009-2010.

Οι κάμερες της εκπομπής, η οποία ξεκίνησε από τη Βρετανία και το Κανάλι 4, παρακολουθούν για μία εβδομάδα τον διευθύνοντα σύμβουλο μιας εταιρείας -αλυσίδα ξενοδοχείων, σπα, αθλητικών ειδών, αεροπορικής, συγκομιδής απορριμμάτων, είναι μερικές από αυτές- να δουλεύει ινκόγκνιτο μαζί με τους υπαλλήλους του ώστε να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι τις συνθήκες δουλειάς. Η εμφάνισή του τροποποιείται με γυαλιά, περούκες ή μουστάκια κι εφευρίσκεται κάποιο βιογραφικό. Η εξήγηση που δίνεται για την παρουσία των καμερών είναι ότι ο εκπαιδευόμενος κινηματογραφείται στο πλαίσιο ενός ντοκιμαντέρ των μαθητευόμενων. ΠΗΓΗ : ΕΘΝΟΣ
 

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook