Πίσω στην κορυφή της σελίδας
15.01.2011 | 18:30
Νάνσυ Νικολαΐδου

Βρικόλακες, ζόμπι, τέρατα και νέο κύμα απο ριάλιτι...

Βρικόλακες, ζόμπι, τέρατα και νέο κύμα απο ριάλιτι...
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

Γράφει η
Νάνσυ Νικολαΐδου

Ζόμπι, τέρατα, βρικόλακες από τη μία, ευρηματικά ριάλιτι από την άλλη. Αυτές είναι οι τάσεις στην αμερικανική τηλεόραση και οτιδήποτε άλλο βρίσκεται στον δρόμο τους απλά απορρίπτεται. Τα μεγάλα αμερικανικά τηλεοπτικά στούντιο έχουν πάρει τις αποφάσεις τους για τη νέα σεζόν και θα γεμίσουν τη μικρή οθόνη με... αίμα και ριάλιτι.

Βλέποντας τη μεγάλη επιτυχία που γνωρίζουν οι σειρές «True Blood» - βρικόλακες, «Dexter» - σίριαλ κίλερ και «The Walking Dead» - ζόμπι, δίνουν το πράσινο φως σε σειρές που... ματώνουν τη φανέλα και σε ριάλιτι που δίνουν ελπίδες για έξοδο από την οικονομική κρίση.

Οι τηλεθεατές πλέον χαρίζουν υψηλές τηλεθεάσεις στις σειρές που έχουν βίαιες και αιματηρές σκηνές, τις οποίες πριν μερικά χρόνια θα τις βλέπαμε μόνο σε horror movies, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί μια νέα τάση στην αμερικανική τηλεόραση: το αιματοβαμμένο πράιμ τάιμ.

«Οταν ο κόσμος παρακολουθεί να παλουκώνεται ένας βρικόλακας ή ένα ζόμπι, γνωρίζει ότι πρόκειται για κάτι ανέφικτο, που δεν είναι πραγματικό. Και αυτές οι σειρές γνωρίζουν επιτυχία, καθότι οι τηλεθεατές βλέποντας να κατατροπώνονται οι «κακοί» αισθάνονται σε έναν βαθμό πιο ασφαλείς», σημειώνει ο τηλεκριτικός James Poniewozik των «New York Times».

Κάθε φορά που η ανθρωπότητα αντιμετώπιζε δύσκολες καταστάσεις, όπως το ενδεχόμενο ενός πυρηνικού ολέθρου κατά τον Ψυχρό Πόλεμο, η βιομηχανία της διασκέδασης απαντούσε με τέρατα και εξωγήινους που απειλούν τον κόσμο ή με υπερήρωες που σώζουν τον κόσμο.

Τα τηλεοπτικά στούντιο, αντιλαμβανόμενα την αυξανόμενη ζήτηση και δημοφιλία των σειρών αυτών, προγραμματίζουν να ρίξουν στη μάχη της τηλεθέασης και νέες παρόμοιες σειρές, αφού πλέον το να δεις στην τηλεόραση να αποκεφαλίζονται εκατό ζόμπι με τσεκούρι δεν σου γυρνά το στομάχι.

Από την άλλη, φαίνεται πως δεν θα ξεφορτωθούμε ποτέ τα ριάλιτι σόου. Στην αρχή της σεζόν βγήκε στον αέρα το ριάλιτι με τη Σάρα Πέιλιν, της οποίας η κόρη χόρεψε στο ριάλιτι «Dancing with the stars», είδαμε τις «Νοικοκυρές της Ουάσινγκτον» και δημοσιεύματα του αμερικανικού Τύπου κάνουν λόγο για τον θάνατο των σεναρίων μυθοπλασίας, αφού τα ριάλιτι αντικατέστησαν τις σειρές «24», «Lost», «Νόμος και τάξη», κ.ά.Μάλιστα τα κανάλια δεν έχασαν τις τηλεθεάσεις τους με τη διακοπή των σειρών και σε πολλές περιπτώσεις τις αύξησαν ρίχνοντας ταυτόχρονα το κόστος παραγωγής προγραμμάτων.

Αναμενόμενο λοιπόν να εξελιχθούν τα ριάλιτι σόου και να γεννηθεί ένα νέο κύμα προσαρμοσμένο στις μέρες μας. Παλαιότερα η υπερκατανάλωση και το χρήμα ήταν οι μοναδικές «αρετές» των σόου αυτών. Πλέον, στα νέα κοπής ριάλιτι κυριαρχεί ο οπτιμισμός και προσφέρουν βοήθεια σε ανθρώπους εθισμένους που υπερκαταναλώνουν και καθρεφτίζουν μια κοινωνία που είχε πιάσει πάτο και δεν είχε καν φτυάρι για να σκάψει να βγει.

Σύμφωνα με τους «New York Times», η νέα τάση στα ριάλιτι απεικονίζει έναν κόσμο έτοιμο για το ριμπάουντ μετά την έξοδο από την κρίση. Και τα νέα ριάλιτι απέκτησαν νέο ήρωα, τον άνθρωπο που προσφέρει λύσεις και δεν αναπαράγει το πρόβλημα.

ΠΗΓΗ : ΕΘΝΟΣ

Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook