Χρήστος Παλλαντζάς: Ένας ζωγράφος που μιλάει στην ψυχή!

Η Γκαλερί Ευριπίδη φιλοξενεί μέχρι τα μέσα Φλεβάρη μια ξεχωριστή έκθεση ζωγραφικής με τίτλο “εἰ ἦς ὧδε (εάν ήσουν εδώ). Πρόκειται για έργα του καταξιωμένου ζωγράφου Χρήστου Παλλαντζά που καταφέρνει να μιλήσει κατευθείαν στην ψυχή. Οι πίνακες που παρουσιάζει έχουν φιλοτεχνηθεί τα τελευταία χρόνια, σε μία περίοδο που είναι η πιο ώριμη και δημιουργική στην πολυετή του πορεία.

Μετά από 10 χρόνια αδιάκοπης καλλιτεχνικής δημιουργίας και σημαντικών εκθέσεων στο εξωτερικό, ο Χρήστος Παλλαντζάς επέστρεψε δυναμικά στην Αθήνα. Την Παρασκευή μάλιστα βρέθηκε στην Γκαλερί και ξενάγησε στην έκθεση το κοινό μιλώντας τους για τα έργα του.

Η νέα του δουλειά είναι αφιερωμένη στην αίσθηση της απώλειας. Σε ό,τι δεν ήλθε στην ώρα του, σ´ εκείνο το κενό πού αφήνει η απώλεια προσώπων, καταστάσεων, πραγμάτων ή και της ψυχής, επιτρέποντας, συνάμα, στον καλλιτέχνη να μεταπλάσσει μέσα από την διαδικασία της δημιουργίας, τη μετουσίωση, ως υποκατάστατο ικανό να παρηγορήσει και να θεραπεύσει.

Η ζωγραφική του διακρίνεται για την στέρεα τεχνική της, το σχέδιο που ακουμπάει στις αξίες της ζωγραφικής και τις δυνατές χρωματικές φόρμες, που καθορίζουν τον χώρο και τον χρόνο συνδέοντας τον μύθο με την πραγματικότητα, αναζητώντας την αλήθεια ενάντια στα στερεότυπα.

Ο καλλιτέχνης προσβλέπει στη γαλήνη και την ηρεμία της ψυχής μέσα από την αναβίωση του χαμένου χρόνου. Ο χρόνος έχει παγώσει και το ανθρώπινο σώμα σε πρώτο πλάνο, χωρίς τις δεσμεύσεις των κοινωνικών συμβάσεων αναζητά την κάθαρση. Οι πρωταγωνιστές των έργων πρόσωπα οικεία. Καθένα έχει την ιστορία του, που ερμηνεύεται πάνω στον καμβά, πλάθοντας τη δική του αλήθεια κόντρα στη λογική της γοητείας και του αναμενόμενου. ξεκινώντας από τις περίπλοκες στάσεις.

Η φράση “εἰ ἦς ὧδε Κύριε…” (κεφ. ια. παρ.21). είναι παρμένη από το Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο. Είναι αυτή που ορίζει το μέγεθος του δράματος που προηγείται της Αναστάσεως του Λαζάρου. “Οι αρετές της υπομονής και της καρτερικότητας, όροι αντίθετοι με το πνεύμα του εφήμερου και του αναλώσιμου, έρχονται για να ορίσουν ξανά τη σχέση μας με το Θείο” τονίζει ο ίδιος ο καλλιτέχνης.

Και προσθέτει: “Εἰ ἦς ὧδε…οποιοσδήποτε ή οτιδήποτε αλλά περισσότερο αυτό που θα ορίσει το μέγεθος της ψυχής μας στην ουσία της, το άλλο μας μισό που έχουμε απωλέσει”.

Γκαλερί Ευριπίδη
Ημέρες και ώρες λειτουργίας:
Τρίτη – Παρασκευή: 11.00 – 20.30,
Σάββατο: 11.00 -15.00.
Κυριακή και Δευτέρα: Κλειστά
Διάρκεια έκθεσης: 18 Φεβρουαρίου – 26 Μαρτίου

Λίγα λόγια για τον ζωγράφο

Γεννημένος στη Λάρισα το1962. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας από το 1983 έως το 1989 ζωγραφική µε καθηγητές τους Δ. Μυταρά, Δ. Κοκκινίδη, Ν. Κεσσανλή και ιστορία της τέχνης µε καθηγήτρια την Μ. Λαµπράκη-Πλάκα.

Το 1990, με υποτροφία της Γαλλικής κυβέρνησης και με δάσκαλο τον Pierre Carron συνέχισε µεταπτυχιακές σπουδές στην ζωγραφική στηνEcole Nationale Superieure des Beaux-Arts στο Παρίσι, όπου πραγματοποίησε και την πρώτη του ατομική έκθεση.

Εργάστηκε ως ζωγράφος µουσειοπαιδαγωγός στα εκπαιδευτικά προγράµµατα του Υπουργείου Πολιτισµού «Η Γέννηση της Γραφής» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών και επίσης έχει εργαστεί και συνεισφέρει στην αποκατάσταση των τοιχογραφιών της αρχαίας πόλης του Ακρωτηρίου στην Σαντορίνη.

Το 2011 ανέλαβε το τμήμα της ζωγραφικής στην Παιδοψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστηµιακού Νοσοκοµείου Παίδων ‘’Αγία Σοφία’’, όπου εργάστηκε ως art-therapist,στο ερευνητικό πρόγραµµα Προαγωγή Ψυχικής Υγείας παιδιών και εφήβων µε χρόνια σωµατική νόσο,το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το ίδρυμα Νιάρχος.

Δίδαξε σχέδιο και ζωγραφική στο τµήµα Εφαρμοσµένης Ζωγραφικής στις σχολές ΑΚΤΟ και σε πειραματικά σχολεία και έχει φιλοτεχνήσει πολλά ηµερολόγια ιδιωτικών εταιρειών.

Επιλέχθηκε ανάμεσα στους σημαντικότερους Έλληνες καλλιτέχνες να εκπροσωπήσει µε το έργο του τη σύγχρονη Ελληνική Τέχνη κατά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Συνεργάζεται και πραγματοποιεί εκθέσεις σε γκαλερί στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και έχει συμμετάσχει σε διεθνείς Art Fairs.

Έργα του βρίσκονται στην Εθνική Πινακοθήκη, στην Πινακοθήκη της Φλώρινας, στην Πινακοθήκη Κουβουτσάκη, στο Μουσείο Φρυσίρα, στις συλλογές Αγροτικής Τράπεζας, Παπαστράτου, ΑΓΕΤ Ηρακλής και σε άλλες δηµόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Φωτογραφίες: Πέτρος Χόντος

Read More

And More