Για δεύτερη χρονιά στο Μιλάνο το διεθνές φεστιβάλ αφιερωμένο στη φωτογραφία μόδας

Για δεύτερη χρονιά το Μιλάνο φιλοξενεί το διεθνές φεστιβάλ αφιερωμένο αποκλειστικά στη φωτογραφία μόδας, Photo Vogue Festival. Με ομιλίες, εκθέσεις και πρωτοβουλίες σχετικές με τη φωτογραφία που διοργανώνονται με την υποστήριξη πολιτιστικών ιδρυμάτων και Σχολών Φωτογραφίας το Photo Vogue Festival επιδιώκει να εδραιωθεί ως τόπος συνάντησης και σημείο αναφοράς για όλους τους λάτρεις της φωτογραφίας, της τέχνης και της μόδας, προσφέροντας στους επαγγελματίες και τους ερασιτέχνες την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με σημαντικές προσωπικότητες της βιομηχανίας: φημισμένους φωτογράφους και διάσημα πρακτορεία.

Στο φετινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ (16-19 Νοεμβρίου) περιλαμβάνεται έκθεση αφιερωμένη στον Πάολο Ροβέρσι, μετρ της φωτογραφίας μόδας, η οποία φιλοξενείται στο Palazzo Reale (Βασιλικό Ανάκτορο) στο Μιλάνο και είναι συμπαραγωγή του Vogue Italia και της πόλης του Μιλάνο.

Ταυτόχρονα δύο ομαδικές εκθέσεις φιλοξενούνται στον πολυχώρο Base Milano. Η έκθεση «Fashion & Politics in Vogue Italia» διερευνά τον τρόπο με τον οποίο – παρά τις κριτικές και τις αντιπαραθέσεις- η ιταλική έκδοση του περιοδικού, Vogue Italia αντιμετώπισε σημερινά κοινωνικά ζητήματα μέσω της φωτογραφίας μόδας. Ειδικότερα εξετάζει πώς η φωτογραφία της μόδας μπορεί να ασχολείται με ζητήματα όπως το φύλο, ο πλούτος, ο καταναλωτισμός, το περιβάλλον, η διαμαρτυρία και η οικοδόμηση ταυτότητας.

Η Vogue Italia έχει πρωτοποριακό ρόλο στη δημοσίευση επίμαχων φωτογραφιών μόδας που μετέφεραν μηνύματα και έθεταν ερωτήματα.

Η έκθεση περιλαμβάνει το τεύχος Hope, A letter to True του Μπρους Γουέμπερ (2003) που ήταν ένθετο με το τεύχος Νοεμβρίου του Vogue Italia πριν την κυκλοφορία του ομώνυμου ντοκιμαντέρ του φωτογράφου μόδας και κινηματογραφιστή με θέμα τα αγαπημένα του κατοικίδια, το εξώφυλλο «Makeover Mandess» του Στίβεν Μάιζελ (2005) στο οποίο προβάλλει τη μανία με τις πλαστικές επεμβάσεις και τη σειρά φωτογραφιών «Disaster» του Νταβίντ Λα Σαπέλ, με την οποία θίγει το θέμα της κλιματικής αλλαγής.

Το περιοδικό έχει προβλέψει πολλά ζητήματα, από τη νοσηρή εμμονή με την πλαστική χειρουργική και την ωραιοποίηση από τα ΜΜΕ των κλινικών απεξάρτησης, από το στερεότυπο μοντέλο της τέλειας οικογένειας μέχρι τον ακραίο καταναλωτισμό. Οι φωτογράφοι, τα έργα των οποίων παρουσιάζονται στην έκθεση, δεν δίστασαν ποτέ να πάρουν θέση – η φωτογραφία ξεπερνούσε τον αρχικό σκοπό ως απλή διαφημιστική πλατφόρμα, αναφέρει δημοσίευμα της Vogue Italia.

Η έκθεση PhotoVogue/Visions φιλοξενείται επίσης στο Base του Μιλάνο. To PhotoVogue είναι η πλατφόρμα του Vogue.it που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2011 και είναι αφιερωμένη στο νέο κύμα φωτογραφικών ταλέντων. Υπό την επιμέλεια των Αλέσια Γλαβιάνο, Γκιάρα Μπαρντέλι Νονίνο και Φραντσέσκα Μαράνι έχει φθάσει τους 145.000 χρήστες.

Η έκθεση είναι το αποτέλεσμα ενός ερευνητικού προγράμματος που ξεκίνησε για να ανακαλυφθούν τα καλύτερα ταλέντα, τα οποία αξιολογήθηκαν από κριτική επιτροπή διεθνώς αναγνωρισμένων ειδικών.

Από τους 150 διαγωνιζόμενους, επιλέχθηκαν 18 αναδυόμενοι φωτογράφοι, οι οποίοι παρουσιάζουν στην έκθεση τις φωτογραφίες τους με πρόσωπα που συχνά αποκλείονται από τη δημοφιλή φωτογραφία μόδας.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Read More

And More