Με φώτα πορείας και τα πρόβατα με απόφαση Α. Πάγου!

Παράξενο κι όμως αληθινό. Τα πρόβατα από εδώ και στο εξής θα κυκλοφορούν με φώτα πορείας αν θέλουν να διασχίσουν το δρόμο τη νύχτα. Αλήθεια αν κουραστούν και ξεμείνουν στο δρόμο θα ανάψουν και αλάρμ;

Έκπληξη προκάλεσε η τελευταία απόφαση του Αρείου Πάγου, που ζητά από τους βοσκούς που κινούνται στο δρόμο μετά τη δύση του ηλίου, να έχουν, στο πρώτο και στο τελευταίο πρόβατο, ευδιάκριτα φώτα πορείας! Σε αντίθετη περίπτωση, αν συμβεί τροχαίο δυστύχημα, ο βοσκός θα θεωρείται συνυπαίτιος. Η απόφαση αυτή, βέβαια, ήρθε απο το ανώτατο δικαστήριο, ύστερα από προσφυγή οδηγού που υπέπεσε σε τροχαίο.

Αναλυτικότερα, ένας οδηγός, που διέσχιζε με 110χλμ την επαρχιακή οδό Σπάρτης- Γερακίου, και έχοντας πιει και λίγο παραπάνω, είδε μπροστά του σε σχετικά μικρή απόσταση κοπάδι με 65 αιγοπρόβατα. Μπήκε στο αντίθετο ρεύμα του δρόμου και παρά το φρενάρισμα των 69 μέτρων και τους ελιγμούς που έκανε τραυμάτισε τον βοσκό και σκότωσε 14 από τα ζώα του κοπαδιού του.

Ο οδηγός θεώρησε ότι υπέυθυνα για το ατύχημα ήταν τα πρόβατα και έτσι απευθύνθηκε στην Δικαιοσύνη και όπως φαίνεται βρήκε κατά κάποιο τρόπο το δίκιο του. Η Δικαιοσύνη έκρινε ότι συνυπαίτιος του δυστυχήματος είναι ο οδηγός κατά 70%, αλλά και ο βοσκός κατά 30%. Όπως αναφέρουν οι αρεοπαγίτες, η ευθύνη του οδηγού έγκειται στο ότι «από έλλειψη προσοχής που όφειλε και μπορούσε να επιδείξει κατέλαβε τμήμα του αντίθετου ρεύματος κυκλοφορίας και δεν μείωσε την υπερβολική ταχύτητά του, εν όψει των λοιπών ειδικών συνθηκών (νύχτα, επίδραση οινοπνεύματος,ζώα επί της οδού), με αποτέλεσμα να μην έχει τον πλήρη έλεγχο του οχήματός του».

Ωστόσο, ο βοσκός και τα “άτακτα” πρόβατα του δεν είναι και εντελώς αθώα. Ο βοσκός, μάλιστα, κρίνεται συνυπαίτιος του δυστυχήματος καθώς επέδειξε έλλειψη προσοχής. Και αυτό διότι, παρ΄ ότι κινούσε το κοπάδι του κατά τη διάρκεια της νύχτας επί επαρχιακής οδού που δεν είχε δημοτικό φωτισμό, δεν είχε τοποθετήσει ευδιάκριτα φώτα πορείας στο πρώτο και στο τελευταίο πρόβατο του κοπαδιού, όπως προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Η έλλειψη ευδιάκριτων φώτων πορείας στο πρώτο και στο τελευταίο αιγοπρόβατο είχε ως αποτέλεσμα το κοπάδι να μη γίνεται εύκολα και εγκαίρως αντιληπτό από τους διερχόμενους οδηγούς αυτοκινήτων και μοτοσικλετών,΄πόσο μάλλον όταν αυτοί τρέχουν.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως η παράλειψη αυτή του βοσκού συνιστά παραβίαση των άρθρων 14 και 35 του ΚΟΚ, τα οποία προβλέπουν ότι κατά τις βραδινές ώρες πρέπει στην αρχή και στο τέλος του κοπαδιού να υπάρχουν φωτεινά σημεία που να είναι ορατά από απόσταση 100 μέτρων.

Read More

And More