Πίσω στην κορυφή της σελίδας
20.09.2016 | 23:00
Μαρίνα Μόσχα

Tips που θα σε βοηθήσουν να γεμίσεις τις μπαταρίες σου!

Tips που θα σε βοηθήσουν να γεμίσεις τις μπαταρίες σου!
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Μπορεί τα οικονομικά σου να μην σου επέτρεψαν να πας διακοπές και να ξεκουραστείς. Ή μπορεί να πήγες μόνο για λίγες μέρες, οι οποίες δεν ήταν αρκετές για να ξαναβρείς τις δυνάμεις σου. Δυστυχώς, στην εποχή μας είναι πολλοί εκείνοι που δεν κατάφεραν να πάρουν μια ανάσα και τώρα έρχονται αντιμέτωποι με τη νέα σεζόν χωρίς γεμάτες τις μπαταρίες τους. Η ψυχοθεραπεύτρια Μαρίνα Μόσχα είναι εδώ για να μας προτείνει τρόπους να πάρουμε δυνάμεις!

Αλήθεια, πόσοι πήγατε διακοπές και πόσοι από εσάς μείνατε εδώ; Πόσοι νιώθετε ότι ξεκουραστήκατε και γεμίσατε τις μπαταρίες σας; Και τι γίνεται με όσους δεν καταφέρατε να ανανεωθείτε μέσα από τις καλοκαιρινές διακοπές σας, είτε γιατί δεν περάσατε καλά, είτε ακόμη και επειδή δεν …πήγατε πουθενά;

Ο Σεπτέμβρης ήδη βαδίζει προς το τελευταίο 10ήμερο, καθώς φαίνεται πως έχει κάνει και ειδική συμφωνία με τον καιρό που έχει βάλει τα φθινοπωρινά του, βάζοντάς μας και εμάς στο φθινοπωρινό τέμπο. Ένα τέμπο που διακατέχεται από μία αίσθηση (κατά)θλίψης και ατονίας, συμπτώματα απολύτως φυσιολογικά, που αποδίδονται τόσο σε βιολογικούς όσο και σε ψυχολογικούς παράγοντες.

Εκείνους που δεν κατάφεραν να …διακοπεύσουν -όπως συνηθίζουν να λένε χαριτολογώντας- και που είναι περισσότεροι από όσο πιστεύουμε, τους ακούμε να αναρωτιούνται εάν τελικά θα έχουν τις κατάλληλες "αντοχές", για να παραμείνουν συνεπείς απέναντι στις υποχρεώσεις τους για όλη την υπόλοιπη χρονιά, εφόσον δεν κατάφεραν να ξεκουραστούν αυτό το καλοκαίρι.

Πως λοιπόν μπορούμε να ενισχύσουμε τα κίνητρα, την ευεξία και την αντοχή μας κατά τη διάρκεια του χρόνου, προκειμένου να παραμείνουμε δυναμικοί και αποφασιστικοί απέναντι στις προκλήσεις του ερχόμενου χειμώνα;


1. Να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας
Πάρτε το χρόνο, που χρειάζεστε. Είναι κατανοητό, εάν λειτουργείτε με λίγο χαμηλότερο δυναμισμό και ταχύτητα, εφόσον δεν έχετε λάβει μία περίοδο ξεκούρασης και χαλάρωσης. Περιποιηθείτε τον εαυτό σας, με ευγένεια και σεβασμό, και αποφύγετε την ισχυρή αυτοκριτική.


2. Κάντε κάτι μικρό αλλά θετικό για εσάς, αρκετές φορές την εβδομάδα
Οι διακοπές δεν είναι ούτε η αρχή ούτε το τέλος της ζωής, όπως την ξέρουμε. Ήρθε η ώρα να μετατοπίσετε το ενδιαφέρον σας στα καθημερινά πράγματα, που σας γεμίζουν και σας προσφέρουν ευχαρίστηση.


3. Μην συγκρίνετε τον εαυτό σας με τους άλλους

Αυτές οι συγκρίσεις είναι άδικες, διότι δεν ξέρουμε τίποτα πέρα από το πώς "φαίνεται", για το "πώς είναι" πραγματικά η ζωή των άλλων. Αντί να ξοδεύετε χρόνο και ενέργεια με μίζερο τρόπο, επενδύστε τον στο τι θα σας έκανε καλό!


4. Αφιερώστε χρόνο σε ενδιαφέροντα και αγαπημένες σας δραστηριότητες
Επιτρέψτε στον εαυτό σας να είναι αυθόρμητος και δημιουργικός, όταν η παρόρμηση της στιγμής το απαιτεί. Μπορείτε να κάνετε μία χαλαρή βόλτα στο πάρκο με φίλους ή με το σύντροφό σας, καθώς και να διαβάσετε το αγαπημένο σας βιβλίο ή να δείτε μία ταινία, που αμελήσατε κατά το παρελθόν. Μερικές φορές, μας είναι πιο εύκολο να παγιδευόμαστε στο παρελθόν ή στο σχεδιασμό του μέλλοντος, από ό,τι το να εστιάζουμε στο παρόν.


5. Μείνετε στο "ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ"

Προσπαθήστε να βιώσετε το "τώρα" με όλες σας τις αισθήσεις. Το γεγονός αυτό θα σας αποφορτίσει από τις ενοχές του παρελθόντος, για το πώς τα πράγματα θα μπορούσαν να είχαν εξελιχθεί καλύτερα, καθώς και από το απρόσμενο του μέλλοντος. Άλλωστε μόνο στο "Εδώ και Τώρα" μπορούμε να δράσουμε, να λειτουργήσουμε, να αισθανθούμε, να κάνουμε πράγματα…


6. Αντιμετωπίστε το καθημερινό άγχος
Πριν αποφασίσουμε να αποβάλλουμε το άγχος από τη ζωή μας, πρέπει πρώτα να εντοπίσουμε τι μας το προκαλεί. Φυσικά, το άγχος είναι μέρος της καθημερινότητάς μας στους περισσότερους από εμάς. Χρειάζεται όμως να βρίσκουμε τρόπους αποφόρτισης ώστε να μπορούμε παραμένουμε λειτουργικοί και παραγωγικοί, τόσο ψυχικά όσο και σωματικά. Ένας ισορροπημένος τρόπος ζωής, καθώς και η ύπαρξη ενός υποστηρικτικού οικογενειακού πλαισίου και ενός σταθερού κοινωνικού δικτύου σχέσεων, μπορούν να μας βοηθήσουν να διαχειριστούμε το άγχος μας καλύτερα.


7. Δημιουργήστε ρεαλιστικούς στόχους

Σκεφτείτε τι θέλετε να επιτύχετε ακαδημαϊκά, επαγγελματικά ή και προσωπικά για τον ερχόμενο χειμώνα, και στη συνέχεια καταγράψτε τα βήματα που χρειάζεται να κάνετε, έτσι ώστε να πραγματοποιήσετε στόχους και τις επιθυμίες σας. Φυσικά, να τονίσουμε, πως σε κάθε περίπτωση, οι στόχοι τα χρονοδιαγράμματά μας πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και να συνάδουν με τις ανάγκες μας και τις δυνατότητές μας.


8. Προκαλέστε τον εαυτό σας
Προσπαθήσατε να αποκτήσετε μία καινούρια δεξιότητα ή να καλύψετε έναν στόχο προηγούμενων ετών. Ορισμένες προκλήσεις μάλιστα, ενδέχεται να αφορούν μερικούς πιο σημαντικούς τομείς της ζωής, όπως είναι η διαχείριση του πλαισίου της εργασίας, της οικογένειας ή των διαπροσωπικών σχέσεων. Ακόμα και εάν δεν μπορέσατε να αποδράσετε από τη ρουτίνα της καθημερινότητας φέτος το καλοκαίρι, τέτοιου είδους επιτεύγματα, μπορούν να τονώσουν την πνευματική σας ευεξία και να σας καταστίσουν πολύ πιο δημιουργικούς και λειτουργικούς, προσφέροντας μας μία αίσθηση προόδου και επιτυχίας.


9. Δημιουργήστε σταθερές σχέσεις και δεσμούς
Μήπως δεν καταφέρατε να πάτε πουθενά επειδή δεν είχατε την κατάλληλη παρέα; Μήπως τελικά οι σχέσεις σας είναι επιφανειακές, μήπως δεν επενδύετε σε αυτές ή μήπως -ακόμα χειρότερα- κάνετε μόνο επιφανειακές σχέσεις; Καιρός να αναθεωρήσετε και να δείτε πως εμπλέκεστε και πως σχετίζεστε με τους άλλους ανθρώπους. Αν δεν μπορείτε μόνοι σας να το κάνετε, αναζητήστε τη βοήθεια ειδικού.


10. Φροντίστε τον εαυτό σας
Δώστε τον κατάλληλο χώρο και χρόνο, την κατάλληλη φροντίδα στον εαυτό σας. Φροντίστε τη διατροφή σας, τον ύπνο σας, την ξεκούραση, τις ανάγκες σας, γυμανστείτε -όχι υπερβολικά, αλλά τόσο όσο χρειάζεται ο οργανισμός σας για να εκκρίνει το φυσικό του αντικαταθλιπτικό (ενδορφίνες). Ας έχουμε στο μυαλό μας, ότι η σωματική και η ψυχική υγεία είναι άρρηκτα συνδεδεμένες. Επομένως, η υγιής αίσθηση του σώματος συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την αίσθηση της ικανοποίησης, που αντλείτε από τη ζωή.


/

Δωρεάν Συμβουλευτική Γραμμή Σεξουαλικής Υγείας  210 7.79.79.79210 7.79.79.79 (Δευτέρα έως Παρασκευή 10:00-14:00)
www.askitis.gr

 



Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Πες τη γνώμη σου

Πείτε μας...

Ρωτήστε μας, διορθώστε μας, εκμυστηρευτείτε μας, σχολιάστε μας. Σας προσκαλούμε να γίνετε μέλος της παρέας που
λέγεται ΤL!fe...

Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook