Πίσω στην κορυφή της σελίδας
01.12.2016 | 23:00
Ελπίδα Παναγιωτουνάκου

Οδηγός αισιοδοξίας: 10 τρόποι -να προσπαθήσεις- να νιώσεις καλύτερα

Οδηγός αισιοδοξίας: 10 τρόποι -να προσπαθήσεις- να νιώσεις καλύτερα
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Η ψυχολόγος - ψυχοθεραπεύτρια, Ελπίδα Μ. Παναγιωτουνάκου μας δίνει τις πολύτιμες συμβουλές της ώστε να νιώσεις -όσο γίνεται- καλύτερα για να αντιμετωπίσεις τις καταστάσεις της εποχής. Είναι δύσκολο, αλλά τουλάχιστον κάνε μια προσπάθεια... :)

Τα γεγονότα που βιώνει το τελευταίο διάστημα η χώρα μας θα έλεγε κανείς πως μόνο σε αισιόδοξες σκέψεις δεν θα μπορούσαν να οδηγήσουν. Ωστόσο, αισιοδοξία δεν σημαίνει "είμαι αποκομμένη από την πραγματικότητα", αγνοώντας τις δυσκολίες και τα εμπόδια, φερόμενη ανέμελα και αδιάφορα. Αισιοδοξία σημαίνει πως συνεχίζω να ελπίζω, αντιμετωπίζοντας την κάθε μέρα με χαμόγελο και πίστη σε μια καλύτερη έκβαση των πραγμάτων!

Σίγουρα, οι θετικές σκέψεις δεν είναι αρκετές από μόνες τους. Δεν έχει νόημα, δηλαδή να επαναλαμβάνω μέσα μου πως "δεν θα συμβεί τίποτα κακό", γιατί έτσι είναι σαν να φτιάχνω έναν μη ρεαλιστικό κόσμο προκειμένου να προστατευτώ προσωρινά μέσα σε αυτόν. Το σημαντικό είναι να αποδέχομαι την πραγματικότητα, δίχως όμως να αποκαρδιώνομαι. Να μην περιμένω τα πράγματα να διορθωθούν από μόνα τους, αλλά να αναλαμβάνω δράση, εντοπίζοντας τα σημεία στα οποία μπορώ να ασκήσω έλεγχο και επιρροή.

Δημιουργώντας μια εργαλειοθήκη αισιοδοξίας...
1. Αναγνώρισε τόσο τα καλά, όσο και τα άσχημα στη ζωή σου και εξέτασε με ποιον τρόπο σε επηρεάζει το καθένα από αυτά. Αισιοδοξία δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να νιώθεις συνεχώς ευεξία και χαρά. Μάλιστα, σε περίπτωση που προσπαθήσεις να καταπιέσεις τα αρνητικά σου συναισθήματα, εν όψει ενός τραυματικού γεγονότος, μπορεί να προκαλέσεις βλάβες στη σωματική και ψυχική σου υγεία. Δέξου ως φυσιολογικά τόσο τα θετικά, όσο και τα αρνητικά συναισθήματα.

2. Γράψε θετικές δηλώσεις που θα σου υπενθυμίζουν τους στόχους σου και τοποθέτησέ τες σε εμφανή σημεία. Επέλεξε μηνύματα, όπως: "Με προσπάθεια, όλα μπορούν να επιτευχθούν", "Δεν καθορίζομαι από τις καταστάσεις. Εγώ καθορίζω τις καταστάσεις", "Αυτό που μπορώ να ελέγξω είναι η στάση μου απέναντι στη ζωή", "Πάντα υπάρχει επιλογή"...

3. Προσπάθησε να αποφύγεις τις συγκρίσεις με τους γύρω σου. Πάντα θα υπάρχει κάποιος σε καλύτερη κατάσταση από εσένα, όπως αντίστοιχα θα υπάρχει και κάποιος σε χειρότερη. Όσο μειώνεις τον εαυτό σου έναντι των άλλων, τόσο αυξάνεις την πιθανότητα να βιώσεις άγχος και καταθλιπτικά συναισθήματα.

4. Εντόπισε τους τομείς που επιθυμείς να αλλάξεις στη ζωή σου και δούλεψε πάνω σε αυτό. Η απαισιοδοξία συνήθως πηγάζει από το αίσθημα της αβοηθητότητας και της έλλειψης ελέγχου. Αλλάζοντας τις δυσλειτουργικές καταστάσεις στη ζωή σου θα ανακτήσεις την πίστη στον εαυτό και τις δυνάμεις σου.

5. Συνέχισε να χαμογελάς. Αντιμετωπίζοντας τη μέρα με χαμόγελο θα νιώσεις μεγαλύτερη χαρά και περισσότερη δύναμη.

6. Θυμήσου ότι τα θετικά στη ζωή δεν είναι αυτονόητα. Σκέψου πώς θα ήταν η ζωή σου δίχως κάτι που αγαπάς ή έχεις ήδη κατακτήσει και νιώσε ευγνωμοσύνη για αυτό. Επικεντρώσου σε κάτι συγκεκριμένο. Θυμήσου ποιες συνθήκες σου επέτρεψαν να το αποκτήσεις. Αναλογίσου πόσα εμπόδια χρειάστηκε να αντιμετωπίσεις, καθώς και τι θα μπορούσε να μην είχε πάει καλά. Φαντάσου πως θα ήταν η ζωή σου δίχως αυτό και κατ' επέκτασιν σε πόσες άλλες θετικές καταστάσεις σε οδήγησε η απόκτηση αυτή με τη σειρά της. Τώρα, φέρε στο μυαλό σου τα θετικά συναισθήματα που αποκόμισες από την κατάσταση αυτή και αποτύπωσε μέσα σου την ευεξία που σου προκαλούν.

7. Πέτα μακριά τα "αρνητικά γυαλιά". Ακόμα και στην πιο δύσκολη κατάσταση προσπάθησε να βρεις το θετικό στοιχείο που τη συνοδεύει. Φέρε στη μνήμη σου τρεις καταστάσεις κατά τις οποίες τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως ήθελες αρχικά. Τώρα προσπάθησε να εντοπίσεις τι κέρδισες μέσα από αυτές.

8. Αφιέρωσε χρόνο σε δραστηριότητες που σου τονώνουν τη διάθεση. Επέλεξε μια βόλτα με φίλους ή ασχολήσου με μια δημιουργική για σένα δραστηριότητα. Σε περιόδους έντασης και άγχους καλό θα ήταν να μένεις μακριά από απαισιόδοξα άτομα, τα οποία αναμασούν το πρόβλημα που τα απασχολεί, δίχως όμως να αναζητούν πρακτικές λύσεις.

9. Διατήρησε την ψυχραιμία σου. Ακόμα και στα πιο δύσκολα το σίγουρο είναι πως ο πανικός είναι κακός σύμβουλος.

10. Συνειδητοποίησε ότι η αισιόδοξη στάση ζωής αποτελεί έναν κύκλο. Όσο περισσότερο υιοθετείς έναν αισιόδοξο τρόπο σκέψης και δράσης, τόσο πιο εύκολα θα διατηρείς την αισιοδοξία σου στις πραγματικά δύσκολες και άγνωστες καταστάσεις.

Θυμήσου πως η αισιοδοξία σε γεμίζει ενέργεια, αυτοπεποίθηση και ευτυχία, φέρνοντάς σε πιο κοντά στην υλοποίηση των στόχων σου!
"Ένας αισιόδοξος βλέπει μια ευκαιρία σε κάθε καταστροφή. Ένας απαισιόδοξος βλέπει μια καταστροφή σε κάθε ευκαιρία." (Ουίνστον Τσώρτσιλ)




Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Πες τη γνώμη σου

Πείτε μας...

Ρωτήστε μας, διορθώστε μας, εκμυστηρευτείτε μας, σχολιάστε μας. Σας προσκαλούμε να γίνετε μέλος της παρέας που
λέγεται ΤL!fe...

Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook