Πίσω στην κορυφή της σελίδας
17.05.2012 | 15:49

Πώς θα διώξεις το άγχος τους για τις εξετάσεις

Πώς θα διώξεις το άγχος τους για τις εξετάσεις
ΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;
Αυτές τις μέρες πολλές οικογένειες ζούνε στον ...παλμό των εξετάσεων. Η ψυχολογία των μελών της οικογένειας αλλάζει καθώς αλλάζει και η διάθεση των εφήβων που πρέπει να στρωθούν στο διάβασμα.

Το πρωτάκι μας ο Νικόλας (12,5) δίνει εξετάσεις για πρώτη φορά. Πήρε ήδη πριν από λίγες μέρες την κρυάδα του Lower και του Delf1, αλλά η υποχρέωσή του να διαβάσει με τις ώρες, επαναλαμβάνοντας την ύλη της χρονιάς, του προκαλεί τρομερό εκνευρισμό! Μου τη λέει πριν ανοίξω καν το στόμα μου. Ευτυχώς που υπάρχει και ο μπαμπάς στο σπίτι, αλλιώς…

Ο μεγάλος μας γιος πηγαίνει στην πρώτη Λυκείου. Έχει δοκιμαστεί πολλές φορές σε εξετάσεις, αλλά όπως και να το κάνεις, η πίεση η δική μας για να διαβάσουν παραπάνω από αυτό που έχουν …συνήθως υπολογίσει προκαλεί εντάσεις.
Σας έχω λοιπόν ένα πολύ χρήσιμο άρθρο, μερικές χρήσιμες συμβουλές για το πώς μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά σας να είναι πιο ήρεμα και συγκεντρωμένα αυτή τη δύσκολη για αυτά περίοδο.

Την περίοδο των εξετάσεων οι μαθητές κάθε ηλικίας επιβαρύνονται πνευματικά, ψυχικά και σωματικά. Η αυξημένη προσπάθεια που καταβάλουν απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στη διατροφή τους, κατάλληλο χειρισμό του άγχους και ποιοτικές συνθήκες διαβίωσης.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΝ ΤΟ ΑΓΧΟΣ

-Ο εγκέφαλός τους θα λειτουργήσει σωστά και αποδοτικά αν η γλυκόζη δηλαδή το ζάχαρο στο αίμα διατηρείται σε σταθερά επίπεδα.

Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να τρώει 5 γεύματα ημερησίως. Δηλαδή 3 βασικά (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και 2 σνακ (δεκατιανό, απογευματινό). Το κάθε γεύμα θα πρέπει να απέχει από το άλλο τουλάχιστον 3 ώρες.

-Πρέπει να τρώει το πρωί σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν πρίγκιπας και το βράδυ σαν ζητιάνος. Δηλαδή το βράδυ ελαφρύ φαγητό και τουλάχιστον 2 ώρες πριν τον βραδινό ύπνο για να μην έχει διαταραχές κατά την διάρκεια του ύπνου.

-Λίγη μαύρη σοκολάτα. Μία ή δύο φορές την ημέρα ενισχύει τη μνήμη και επειδή περιέχει ουσίες που διεγείρουν την ευφορία συμβάλλει στη μείωση του άγχους.

-Καλό είναι τα φρούτα να συνοδεύονται πάντοτε με λίγους ξηρούς καρπούς.

-Πρέπει να πίνει 2 λίτρα νερό την ημέρα. Βοηθάει στην παραγωγή ενέργειας.

-Όχι στους καφέδες και το τσάι. Η καφεΐνη που περιέχουν προκαλεί πολύ διούρηση και έτσι το παιδί αφυδατώνεται. Επιπλέον η καφεΐνη δημιουργεί αϋπνίες, διέγερση και εκνευρισμό.

-Πρέπει να κοιμάται 6 έως 7 ώρες το 24ωρο.

-Να περπατάει μία ώρα την ημέρα.

-Κάθε μία ώρα διαβάσματος πρέπει να ξεκουράζεται 10 λεπτά.


ΟΤΑΝ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΟ
Αν ο μαθητής έχει παθολογικό άγχος το καταλαβαίνουμε διότι μπορεί να έχει: ταχυκαρδίες, ταχυπαλμίες, εφιδρώσεις, κοκκίνισμα προσώπου, συχνοουρία, διάρροια ή δυσκοιλιότητα, καούρες, φουσκώματα, πόνο στο στομάχι, λιποθυμικές τάσεις, αϋπνία, σπασμωδικό βήχα, τικ όπως ανοιγόκλεισμα των ματιών.

Αν συμβαίνει κάποιο από αυτά δεν δίνουμε φάρμακα, αλλά απευθυνόμαστε στον παιδίατρό του.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΚΑΝΕ “ΚΛΙΚ” ΕΔΩ.

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΣ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΠΟΥ ΔΙΝΕΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΝΕ “ΚΛΙΚ” ΕΔΩ.

Καλή δύναμη και καλή επιτυχία σε όλους!
Τατιάνα
Βαθμολόγησέ το
Εσύ τι λες; Πες τη γνώμη σου
Top 10
close button

Κάντε Like: Tlife.gr στο Facebook