Δημήτρης Μοθωναίος: Τρελαίνει στο instagram και μαγεύει στο θέατρο

Στους περισσότερους ηθοποιούς αρέσει να λένε ότι όλη μέρα ζουν για το ρόλο τους στο θέατρο το βράδυ. Μάλλον για να μη χάνουν την ενέργεια που χρειάζονται πάνω στη σκηνή. Ο Δημήτρης Μοθωναίος δεν χρειάζεται να πει κάτι τέτοιο, παρόλο που συμπληρώνει μία δεκαετία με ενδιαφέρουσες θεατρικές ερμηνείες ‒ την περασμένη σεζόν πρωταγωνίστησε στη Μεγάλη Χίμαιρα του Μ. Καραγάτση στο θέατρο Πορεία. Αρκεί να ρίξουμε μια ματιά στο λογαριασμό του στο Instagram. Από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα πάνω από 12.500 followers παρακολουθούν πιστά τον «αγκαπημένο», τον ινσταγκραμικό χαρακτήρα του που σχεδόν κάθε μέρα εκπλήσσεται, αγανακτεί, αντιδρά και αναρωτιέται γιατί έχει γίνει τόσο περίπλοκη η ζωή μας.

Συστήνοντάς τον στο περιοδικό People και τον Άρη Βασιλειάδη λέει πως «είναι ένας ξένος στην πόλη μας, άλλος ένας ξένος, που θέλει να πιάσει το σφυγμό της. Στην καθημερινότητα, στη δουλειά, στις σχέσεις. Ξαφνιάζεται, όλα του φαίνονται μπερδεμένα και προσπαθεί, μάταια τις περισσότερες φορές, να βγάλει άκρη. Κάτι συνηθισμένο δηλαδή, αφού ούτε κι εμείς καταλαβαίνουμε καλά καλά τι συμβαίνει». Τι φταίει άραγε; Η κρίση, η νοοτροπία, το μυαλό μας; «Μάλλον ευθύνεται το γεγονός πως τα αφομοιώνουμε όλα λίγο πρόχειρα, πολλές φορές με λάθος τρόπο. Χωρίς πειθαρχία, μεθοδικότητα και μέτρο. Δημιουργούμε καχέκτυπα. Στο ντύσιμο, στις ταινίες, στα βιβλία, στη μουσική, στις συνήθειές μας. Αυτό ακριβώς θέλει να χτυπήσει ο “αγκαπημένο”. Το σύστημα από μέσα. Αρκεί να τον ακούσουμε».

Ο Δημήτρης Μοθωναίος παραδέχεταιότι στα χρόνια της σχολής υποκριτικής δεν είχε αποφασίσει ακριβώς τι ρόλους θέλει να παίξει. «Η αλήθεια είναι πως όταν τελείωσα, άρχισα να καταλαβαίνω το πόσο φοβερή είναι η δουλειά μας. Μέσα από τις παραστάσεις αισθάνεσαι τη μαγεία της σκηνής και της επικοινωνίας με τον κόσμο. Όταν ανέβουν οι προβολείς και νιώθεις τα μάτια του κοινού».

Η πρώτη του συνεργασία ήταν με την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και το Rainbow, μια παράσταση για τον Αρθρούρο Ρεμπώ, που ξεκίνησε ως ποιητής και πέθανε λαθρέμπορος σε ηλικία μόλις 37 χρόνων. «Είχε μια συναρπαστική ζωή. Πειραματίστηκε με ένα σωρό ετερόκλητα πράγματα γιατί ήθελε να γνωρίσει τον εαυτό του και να τον οδηγήσει στα όριά του».

Θα γοήτευε τον ίδιο ένα ανάλογο ταξίδι; «Είναι πιθανό. Θα μου άρεσε να πάω για ένα διάστημα στην Αφρική κάνοντας κάποια εθελοντική εργασία στην άγρια φύση ή να μπλεχτώ σε επιχειρηματικά σχέδια. Ή να γίνω συγγραφέας». Προς το παρόν, προετοιμάζεται κάνοντας ψυχανάλυση εδώ και οκτώ χρόνια. «Έτσι, γνωρίζω τον εαυτό μου καλύτερα. Είναι μια προσωπική διαδικασία, που τη θεωρώ αναπόσπαστο κομμάτι της δουλειάς μου. Με βοηθάει να γίνομαι ουδέτερο εργαλείο για τον κάθε ρόλο πάνω στη σκηνή, να ελέγχω και να διαχειρίζομαι τα συναισθήματά μου με το σωστότερο δυνατό τρόπο».

Η πρόκληση του Εθνικού Θεάτρου

Η αλήθεια είναι πως η γενιά του Δημήτρη δεν γεύτηκε ούτε τη δημοσιότητα ούτε τα χρήματα της προηγούμενης γενιάς ηθοποιών. «Αποδείχτηκε, όμως, ότι όλη εκείνη η κατάσταση με την υπερβολική δημοσιότητα και τις υψηλές απολαβές ήταν μια ψευδαίσθηση. Δεν μπόρεσε να αντέξει. Ενώ η τωρινή, που οπωσδήποτε είναι πολύ πιο δύσκολη για όλους, είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα. Μπορεί να έχει πιο πολλές ανατροπές και αστάθμητους παράγοντες, είσαι όμως πιο κοντά στα “θέλω” σου και λειτουργείς περισσότερο ως ομάδα. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα σύστημα, μια μέθοδο για να αφομοιώνεις τις γνώσεις σου. Από την άλλη, στην εποχή μας όλα κινούνται αστραπιαία. Πολύ γρήγορα πρέπει να αποφασίσεις τι κρατάς και τι πετάς».

Ο γάμος και η οικογένεια φαντάζουν για εκείνον, όπως και για τους περισσότερους της γενιάς του, μακρινά όνειρα. «Παρόλο που είμαι 33 χρόνων, δεν σκέφτομαι να κάνω οικογένεια σε καμία περίπτωση. Όλες οι απόπειρες που έκανα μέχρι σήμερα είχαν ημερομηνία λήξης. Και μετά ακολουθούσαν συμβιβασμοί. Αφού δεν ξέρω καλά καλά εγώ τι θέλω στη ζωή μου, πώς μπορώ να πάρω ευθύνη και για έναν άλλο άνθρωπο; Παράλληλα ένα παιδί είναι τεράστια χαρά, αλλά και μεγάλη ευθύνη, κάτι που η γενιά μας τουλάχιστον το αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά. Προς το παρόν, το μόνο σταθερό στη ζωή μου είναι το θεάτρο».

Επιστρέφοντας από τις διακοπές του ο Δημήτρης Μοθωναίος άρχισε πρόβες για την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου Πέερ Γκυντ του Ερρίκου Ίψεν, που θα σκηνοθετήσει ο Δημήτρης Λιγνάδης και θα ανέβει το Νοέμβριο. «Πρόκειται για ένα γοητευτικό ήρωα, που αρχικά είναι ασυμβίβαστος, ενώ στη συνέχεια κατακρίνεται, ξενιτεύεται, ερωτεύεται, αμφισβητείται, πλουτίζει, τρελαίνεται και τελικά ξαναγυρίζει στην πόλη του με τη σοφία του ταξιδιού και της αυτογνωσίας».

Διάβασε όλη τη συνέντευξη στο People που κυκλοφορεί

Read More

And More